Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Peaches
20-03-2024 om 20:59
Vergaderzalen die je kunt reserveren via outlook, maar ook via het scherm bij de deur. En op dat scherm kun je ook bestaande reserveringen annuleren. Wat is een reservering dan nog?
Mugske
20-03-2024 om 21:15
JtM schreef op 14-03-2024 om 14:18:
Een klant van ons had twee facturen open staan, een verlopen eind november, een verlopen medio december. Ik ben al vanaf januari bezig contact met het bedrijf te krijgen per mail, een paar keer gebeld. Meerdere keren gevraagd contact op te nemen of in ieder geval door te geven wanneer we de betalingen kunnen verwachten.
Iedere keer zonder gehoor.
Bel ik net nog een keer, krijg ik onze contactpersoon aan de telefoon die heel nonchelant aangeeft dat hij de facturen gisteren heeft betaald, met een 'beetje' vertraging. Hij kon zich niet voorstellen dat er niemand de telefoon op nam en zal vast een mailtje hebben gemist.
Bloedirritant zulke mensen. Nu maar checken met finance of de betalingen inderdaad zijn ontvangen.
Je kunt ook vragen om betaalbewijs toe te sturen. Als hij dat snel kan leveren, weet je dat er inderdaad betaald is.
bieb1963
21-03-2024 om 06:26
Venusss schreef op 20-03-2024 om 20:22:
[..]
Ik had per ongeluk Nespresso gezegd, maar het zijn Dolce Gusto cupjes, even veranderd. Maar het is niet ingewikkeld verder, je doet cupje 1 er in (die is wit) en laat je kopje half vol lopen met de melk die daaruit komt. Dan haal je dat cupje eruit en doe je cupje 2 er in (die is bruin) en vul je de rest van je kopje met de koffie die daaruit komt. Voila, je cappuccino.
Dit alles staat ook duidelijk op de doos.
Nou….. Als je zelf niet van de cup koffie bent (ik ook niet) vind ik het maar gedoe. En nee, dan ga je geen studie van de doos maken. Pfff, alleen daarom al.
Miepjecody
21-03-2024 om 08:02
[..]
Ik had per ongeluk Nespresso gezegd, maar het zijn Dolce Gusto cupjes, even veranderd. Maar het is niet ingewikkeld verder, je doet cupje 1 er in (die is wit) en laat je kopje half vol lopen met de melk die daaruit komt. Dan haal je dat cupje eruit en doe je cupje 2 er in (die is bruin) en vul je de rest van je kopje met de koffie die daaruit komt. Voila, je cappuccino.
Ik heb dat weleens gezien, echt hoe verzinnen ze het, zo stom.
Ysenda
21-03-2024 om 08:44
[..]
Sorry, maar koffie is koffie, koffie met of zonder melk, met of zonder suiker. Het blijft stinken dus daar wil je zo snel mogelijk mee klaar zijn. En dan een doos met kleine lettertjes moeten lezen om te zien wat wat is? En dat voor meerdere collega's met elkaar hun eigen wensen, tussen de overleggen in? Nee, daar heb ik geen tijd voor, ik zou dan ook het eerste het beste cupje pakken wat er ligt.
Voor uitgebreidere dingen ga je maar naar de starbucks of een andere koffietent.
Ik ben al blij dat tegenwoordig het hete water niet meer door hetzelfde pijpje als de koffie komt, want dan had je steeds heet water met zo'n druppel koffie erbij, getver. Of dat ze koffie in een theekan hebben gedaan en dan alleen even omspoelen ipv goed afwassen voor er weer heet water in gaat.
En dan alleen investeren in 'goede' koffie maar kiezen voor de goedkoopste thee.
Wat ik zeg, nog nooit koffie met een cup of met een pad gemaakt dus ik zou ook gewoon het eerste het beste ding gepakt hebben.
Diyer
21-03-2024 om 19:38
Om die reden neem ik koffie van thuis mee in een thermosfles. Weet ik ten minste zeker dat ik koffie heb dat te nassen is en hoef ik er ook geen studie van te maken.
Rockstar
21-03-2024 om 22:43
Ysenda schreef op 21-03-2024 om 08:44:
[..]
Sorry, maar koffie is koffie, koffie met of zonder melk, met of zonder suiker. Het blijft stinken dus daar wil je zo snel mogelijk mee klaar zijn. En dan een doos met kleine lettertjes moeten lezen om te zien wat wat is? En dat voor meerdere collega's met elkaar hun eigen wensen, tussen de overleggen in? Nee, daar heb ik geen tijd voor, ik zou dan ook het eerste het beste cupje pakken wat er ligt.
Voor uitgebreidere dingen ga je maar naar de starbucks of een andere koffietent.
Ik ben al blij dat tegenwoordig het hete water niet meer door hetzelfde pijpje als de koffie komt, want dan had je steeds heet water met zo'n druppel koffie erbij, getver. Of dat ze koffie in een theekan hebben gedaan en dan alleen even omspoelen ipv goed afwassen voor er weer heet water in gaat.
En dan alleen investeren in 'goede' koffie maar kiezen voor de goedkoopste thee.
Wat ik zeg, nog nooit koffie met een cup of met een pad gemaakt dus ik zou ook gewoon het eerste het beste ding gepakt hebben.
Je hoeft niks te lezen. Er staan twee plaatjes van een bruin en wit cupje met het aantal streepjes wat je in stelt. Zelfs ik die geen koffie drink snapt het in een oogopslag.
Venusss
21-03-2024 om 23:02
Rockstar schreef op 21-03-2024 om 22:43:
[..]
Je hoeft niks te lezen. Er staan twee plaatjes van een bruin en wit cupje met het aantal streepjes wat je in stelt. Zelfs ik die geen koffie drink snapt het in een oogopslag.
Dat inderdaad.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dit onnodige verspilling. Neem dan gewoon de (goedkopere en snellere!) Lungo single cupjes voor je gewone koffie
bieb1963
22-03-2024 om 07:04
Venusss schreef op 21-03-2024 om 23:02:
[..]
Dat inderdaad.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dit onnodige verspilling. Neem dan gewoon de (goedkopere en snellere!) Lungo single cupjes voor je gewone koffie
Dat zou toch prima zijn? Maar blijkbaar liggen daar alleen die hele dure dingen.
Miepjecody
22-03-2024 om 08:21
Rockstar schreef op 21-03-2024 om 22:43:
[..]
Ik drink wel koffie maar ik vind dat met 2 cupjes ook raar en snapte er niets van
Zelf heb ik een bonenmachine
MMcGonagall
22-03-2024 om 09:11
Miepjecody schreef op 22-03-2024 om 08:21:
[..]
Ik drink wel koffie maar ik vind dat met 2 cupjes ook raar en snapte er niets van
Zelf heb ik een bonenmachine
Ik snapte het prima maar ik ben meestal ook wat slimmer dan de rest.
Decibel88
22-03-2024 om 09:54
MMcGonagall schreef op 22-03-2024 om 09:11:
[..]
Sommige dingen kun je beter voor je houden.
Komt nogal arrogant over.
MMcGonagall
22-03-2024 om 10:42
Decibel88 schreef op 22-03-2024 om 09:54:
[..]
Sommige dingen kun je beter voor je houden.
Komt nogal arrogant over.
Feitelijk
Meesje
22-03-2024 om 12:22
MMcGonagall schreef op 22-03-2024 om 09:11:
[..]
Haha, je moet wel zeer hoog begaafd zijn. Eerst 1 cupje en dan nog 1 cupje. En ook nog 2x op een knopje drukken. Pfoe.
Maar mss kan die overgebleven melk ook wel bij een 'single' koffie, gewoon schuifje op aantal streepjes van cappuccinokoffie. En dan is het probleem opgelost.
Kijk ik ben ook slim!
bieb1963
22-03-2024 om 13:06
Tjonge, heeft niks te maken met slim of dom (het idee alleen al….), maar met geen zin in gedoe over een simpel bakkie op werk