Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Wie heeft tips om collega's op te laten houden met praten? Bij elk overleg, elke presentatie praat deze collega maar door. Bij het overleg komt de externe deskundige er bijna niet doorheen; die we notabene hebben ingehuurd om ons de adviseren bij het proces en presentaties duren slaapverwekkend lang. Van tevoren vragen hoe lang de presentatie gaat duren helpt niet, dat hebben we al geprobeerd. Evenals vragen hoe de presentatie er precies uit gaat zien. Het is een politiek spannend proces met grote gevolgen voor de toekomst. Collega doet inhoudelijk goed werk, maar op dit punten ergeren we ons enorm aan hem.

Bellebelle schreef op 14-03-2024 om 13:00:

Wie heeft tips om collega's op te laten houden met praten? Bij elk overleg, elke presentatie praat deze collega maar door. Bij het overleg komt de externe deskundige er bijna niet doorheen; die we notabene hebben ingehuurd om ons de adviseren bij het proces en presentaties duren slaapverwekkend lang. Van tevoren vragen hoe lang de presentatie gaat duren helpt niet, dat hebben we al geprobeerd. Evenals vragen hoe de presentatie er precies uit gaat zien. Het is een politiek spannend proces met grote gevolgen voor de toekomst. Collega doet inhoudelijk goed werk, maar op dit punten ergeren we ons enorm aan hem.

Niet vragen hoe lang maar meedelen hoeveel tijd hij heeft voor de presentatie. En hem daar ook aan houden.

Dat is misschien wel een goede inderdaad. Alleen ben ik niet zijn leidinggevende in dit traject. Ik kan natuurlijk wel een afspraak met hem maken en hem laten weten dat ik hem een seintje geef als hij bijna door de tijd is.

Bellebelle schreef op 14-03-2024 om 13:17:

Dat is misschien wel een goede inderdaad. Alleen ben ik niet zijn leidinggevende in dit traject. Ik kan natuurlijk wel een afspraak met hem maken en hem laten weten dat ik hem een seintje geef als hij bijna door de tijd is.

Dit is een goede, maar ik zou hem er ook gewoon op aanspreken (als je durft) dat zijn presentaties te lang duren. Maar eerst inderdaad maar eens proberen om hem een 'tijdslot' te geven.

Misschien helpt het ook om hem explitiet(er) te vragen om onderwerp 'detail x' te presenteren. Dus dat je het doel van de presentatie voor hém al kadert. Want er zijn mensen die veel te veel vertellen uit onzekerheid, of allerlei zijsporen ingaan omdat ze zelf eigenlijk niet precies weten waar hun verhaal over moet gaan. Dat helpt natuurlijk niet als hij zich juist vastbijt in 'detail x' en dáár eindeloos over door kan gaan.

In ieder geval fijn, deze tips. Dat geeft weer een ander perspectief. Inkaderen is inderdaad ook al iets waar ik over nagedacht heb. Zeker als de presentatie aan een ander publiek gegeven moet worden. 

JtM

JtM

14-03-2024 om 14:18

Een klant van ons had twee facturen open staan, een verlopen eind november, een verlopen medio december. Ik ben al vanaf januari bezig contact met het bedrijf te krijgen per mail, een paar keer gebeld. Meerdere keren gevraagd contact op te nemen of in ieder geval door te geven wanneer we de betalingen kunnen verwachten.
Iedere keer zonder gehoor.

Bel ik net nog een keer, krijg ik onze contactpersoon aan de telefoon die heel nonchelant aangeeft dat hij de facturen gisteren heeft betaald, met een 'beetje' vertraging. Hij kon zich niet voorstellen dat er niemand de telefoon op nam en zal vast een mailtje hebben gemist. 
Bloedirritant zulke mensen. Nu maar checken met finance of de betalingen inderdaad zijn ontvangen. 

Vanochtend een ''preek'' gehad omdat wij een glazen hok voor een gesprek met een sollicitant hadden geboekt. Proberen we rekening mee te houden, maar soms is het niet anders.
Vergaderruimtes is sowieso een drama hier.

Hoe gaan jullie hier mee om, mogen ze bij jullie eventueel zichtbaar zijn?

noas_1993 schreef op 19-03-2024 om 10:04:

Vanochtend een ''preek'' gehad omdat wij een glazen hok voor een gesprek met een sollicitant hadden geboekt. Proberen we rekening mee te houden, maar soms is het niet anders.
Vergaderruimtes is sowieso een drama hier.

Hoe gaan jullie hier mee om, mogen ze bij jullie eventueel zichtbaar zijn?

We moeten wel, alle ruimtes hebben een glazen deur 

noas_1993 schreef op 19-03-2024 om 10:04:

Vanochtend een ''preek'' gehad omdat wij een glazen hok voor een gesprek met een sollicitant hadden geboekt. Proberen we rekening mee te houden, maar soms is het niet anders.
Vergaderruimtes is sowieso een drama hier.

Hoe gaan jullie hier mee om, mogen ze bij jullie eventueel zichtbaar zijn?

Ligt hier ook er aan hoe gevoelig het gesprek is (iemand die 'bekend' is binnen de wereld, dus die herkend zou worden bijv) en hoe druk het aan de andere kant van het glas is. Evt wensen worden wel gewoon netjes aangegeven richting secretariaat; bijv dat het bij de manager op de kamer kan, of op de andere afdeling moet oid.

Mijn werk-laptop heeft kuren en het besturingssysteem moet geherinstalleerd worden. Een andere laptop die ik nog in bruikleen heb, heb ik al een poosje niet gebruikt en moet uiteraard daarom een update doen. Verder past-ie niet in de docking station en zit ik met alle kabels te prutsen. Zo hard aan de slag moeten en toch geen werk gedaan krijgen, frustrerend!
En als mujn gebruikelijke laptop geherinstalleerd is, moet ik alle software installeren en mijn belangrijkste documenten uit de cloud halen en dat gaat ook vaak mis. Bllllllllll

Iemand die niet begrijpt dat als je geen cappuccino wil maar gewone koffie, je ook niet de Dolce Gusto cupjes voor cappuccino moet pakken, maar gewoon één lungo cupje. Nu hebben we voor de zoveelste keer een hele doos met alleen melkcupjes die horen bij de cappuccino.
En ik denk dat dezelfde persoon steeds mijn van thuis meegebrachte gekookte eitje weggooit onder het mom van "die ligt hier vast al heel lang en is niet goed meer"  

Venusss schreef op 20-03-2024 om 19:46:

Iemand die niet begrijpt dat als je geen cappuccino wil maar gewone koffie, je ook niet de Nespresso cupjes voor cappuccino moet pakken, maar gewoon één lungo cupje. Nu hebben we voor de zoveelste keer een hele doos met alleen melkcupjes die horen bij de cappuccino.

Dit klinkt mij al als bijzonder ingewikkeld in de oren. Cupjes? Meerdere cupjes voor 1 drankje?

Nog nooit zo iets gemaakt, ook geen senseo trouwens. Filterkoffie lukt nog net. 

Venusss schreef op 20-03-2024 om 19:46:

Iemand die niet begrijpt dat als je geen cappuccino wil maar gewone koffie, je ook niet de Nespresso cupjes voor cappuccino moet pakken, maar gewoon één lungo cupje. Nu hebben we voor de zoveelste keer een hele doos met alleen melkcupjes die horen bij de cappuccino.
En ik denk dat dezelfde persoon steeds mijn van thuis meegebrachte gekookte eitje weggooit onder het mom van "die ligt hier vast al heel lang en is niet goed meer"

Eitje in een bakje met de datum erop? Of je naam, met toevoeging: afblijven!

Ysenda schreef op 20-03-2024 om 19:53:

[..]

Dit klinkt mij al als bijzonder ingewikkeld in de oren. Cupjes? Meerdere cupjes voor 1 drankje?

Nog nooit zo iets gemaakt, ook geen senseo trouwens. Filterkoffie lukt nog net.

Ik had per ongeluk Nespresso gezegd, maar het zijn Dolce Gusto cupjes, even veranderd. Maar het is niet ingewikkeld verder, je doet cupje 1 er in (die is wit) en laat je kopje half vol lopen met de melk die daaruit komt. Dan haal je dat cupje eruit en doe je cupje 2 er in (die is bruin) en vul je de rest van je kopje met de koffie die daaruit komt. Voila, je cappuccino.

Dit alles staat ook duidelijk op de doos.


Schemerlampje schreef op 20-03-2024 om 20:15:

[..]

Eitje in een bakje met de datum erop? Of je naam, met toevoeging: afblijven!

Ja, ga ik maar doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.