Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
MMcGonagall
16-10-2023 om 13:26
noas_1993 schreef op 16-10-2023 om 12:23:
[..]
Zo, ga je lekker?
Ik had het best willen doen, maar heb gewoon liever dat zoiets op de mail gezet wordt óf dat ik meeschrijf en het na het belletje doe.
Bellen en zoeken naar een datum gaat nou eenmaal niet zo makkelijk
Het was een goedbedoeld advies. Dit werk past niet bij je als je zulke strikte voorwaarden hangt aan hoe en wat mensen jou mogen vragen. Daar is niets mis mee. Ik was heel goed in het secretaressewerk maar het stond mij ook steeds meer tegen dat ik altijd maar dingen voor anderen moest regelen, terwijl ik inhoudelijk soms beter wist waar het over ging. Nu heb ik dus een baan waarbij ik zelf aan de touwtjes trek en dingen beslis. Nog steeds een baan waarbij ik veel moet regelen, want dat is waar ik goed in ben, maar wel op de manier die ik het beste vind.
rooiekater
16-10-2023 om 17:46
Ik ben niet knuffelbaar blijkbaar denkt bezoek van wel. Rot op en raak mij niet aan ze proberen het ook maar 1 keer mijn reactie is duidelijk.
Poezie
16-10-2023 om 18:04
MMcGonagall schreef op 16-10-2023 om 13:26:
[..]
Het was een goedbedoeld advies. Dit werk past niet bij je als je zulke strikte voorwaarden hangt aan hoe en wat mensen jou mogen vragen. Daar is niets mis mee. Ik was heel goed in het secretaressewerk maar het stond mij ook steeds meer tegen dat ik altijd maar dingen voor anderen moest regelen, terwijl ik inhoudelijk soms beter wist waar het over ging. Nu heb ik dus een baan waarbij ik zelf aan de touwtjes trek en dingen beslis. Nog steeds een baan waarbij ik veel moet regelen, want dat is waar ik goed in ben, maar wel op de manier die ik het beste vind.
Mag ik vragen wat je nu doet? Ik heb geen hekel aan het werk op zich, maar wel aan de manier waarop er naar ons wordt gekeken.
Dees!
16-10-2023 om 18:28
noas_1993 schreef op 16-10-2023 om 12:23:
[..]
Zo, ga je lekker?
Ik had het best willen doen, maar heb gewoon liever dat zoiets op de mail gezet wordt óf dat ik meeschrijf en het na het belletje doe.
Bellen en zoeken naar een datum gaat nou eenmaal niet zo makkelijk
Nou, ik ben geen secretaresse, maar ik vind dat juist de makkelijkste manier om een afspraak te plannen.
Alle agenda’s open en dan samen telefonisch de opties nalopen.
MMcGonagall
16-10-2023 om 19:05
Poezie schreef op 16-10-2023 om 18:04:
[..]
Mag ik vragen wat je nu doet? Ik heb geen hekel aan het werk op zich, maar wel aan de manier waarop er naar ons wordt gekeken.
Ik werk bij de overheid en ‘behandel dossiers’ (beetje vaag zo maar het is een gecombineerde binnen-/buitendienstfunctie). Ik heb wel een hbo-opleiding maar we hebben dit soort functies ook op vmbo- tot wo-niveau.
Voordeel is dus dat ik zelf bepaal wat ik wanneer doe en mijn eigen beslissingen mag nemen. Ander voordeel het salaris, maar dat komt ook door mijn opleiding (die ik deed toen ik als secretaresse werkte).
Toen ik net begon vond ik het lastig om ineens een baan te hebben die zoveel anderen hebben, zodat je werk minder ‘impact’ heeft. Dat is natuurlijk relatief want voor de burger heeft mijn werk wel impact, maar als secretaresse deed ik mee op directieniveau (maar dan niet echt meedoen).
Poezie
17-10-2023 om 18:24
Haha, collega! Jij gaat volgende week op vakantie en hebt een hele waslijst met klussen ter overname. Nadat we hebben aangegeven dat we best urgente zaken willen overnemen maar zelf ook een hele waslijst hebben liggen geef je aan dat je ze deze week dan maar zelf doet of anders laat liggen totdat je weer terug bent.
Ja natuurlijk ga je dat zelf doen, je bent nog niet weg!!
Friezinnetje
17-10-2023 om 18:42
Wat heb je altijd makkelijk praten. Jullie moeten zus en jullie moeten zo doen, dan doen je deelnemers veel meer. Euh, als jij je nu met je eigen werk bezig houdt, dan doe ik dat ook. En echt, als het zo makkelijk was, dan deed ik dat allang, want zoals het nu gaat vindt ik het ook niet leuk, maar ja, niveau doelgroep daalt enorm.
Auwereel
17-10-2023 om 19:51
Ik zie een ruzie tussen twee collega's aankomen waarbij ze beiden een aandeel hebben in de problemen die zijn ontstaan en dat zal geen van beide willen toegeven. Zal ik proberen bemiddelen? Als ze naar de baas stappen vermoed ik dat één van hun tweeën aan het kortste eind gaat trekken en dat is dan niet terecht.
oudmaarnognietkoud
17-10-2023 om 21:04
Auwereel schreef op 17-10-2023 om 19:51:
Ik zie een ruzie tussen twee collega's aankomen waarbij ze beiden een aandeel hebben in de problemen die zijn ontstaan en dat zal geen van beide willen toegeven. Zal ik proberen bemiddelen? Als ze naar de baas stappen vermoed ik dat één van hun tweeën aan het kortste eind gaat trekken en dat is dan niet terecht.
ik zou mij niet in dit wespennest steken, maar dat is mijn mening... Mijn advies is, laat het los.
Niet jouw aap, niet jouw circus.
Rozi
17-10-2023 om 22:22
Poezie schreef op 17-10-2023 om 18:24:
Haha, collega! Jij gaat volgende week op vakantie en hebt een hele waslijst met klussen ter overname. Nadat we hebben aangegeven dat we best urgente zaken willen overnemen maar zelf ook een hele waslijst hebben liggen geef je aan dat je ze deze week dan maar zelf doet of anders laat liggen totdat je weer terug bent.
Ja natuurlijk ga je dat zelf doen, je bent nog niet weg!!
Ja prima toch opgelost dan?
waar ik mij vaak aan erger is dat ik 4 dagen werk maar wel voor 40 uur werk krijg. Werk eraf is lastig lastig want moeilijk personeel kunnen vinden. Met vakanties is dat dus heel irritant want m’n eigen werk krijg ik dus niet op tijd af voor de collega’s en als zij op vakantie gaan heb ik geen ruimte om ook hun werk erbij te doen.
Auwereel
17-10-2023 om 22:32
oudmaarnognietkoud schreef op 17-10-2023 om 21:04:
[..]
ik zou mij niet in dit wespennest steken, maar dat is mijn mening... Mijn advies is, laat het los.
Niet jouw aap, niet jouw circus.
Ik heb ze wel beiden nodig voor mijn "circusact". Gelukkig niet tegelijkertijd, maar toch...
Decibel88
23-10-2023 om 10:36
Secretaresses die niet verder denken dan hun neus lang is.
Kennelijk hebben ze alleen een opdracht gegeven een sollicitatiegesprek in te plannen, maar niet nagedacht dat er ook een voorbespreking nodig is.. pff
Decibel88
24-10-2023 om 12:18
Dat sommige niks lijken te kunnen...
Nieuwe toegangskastjes in het pand, wat ook betekend dat iedereen een nieuw pasje krijgt. Afhalen bij de receptie.
Blijkt dat ze een oude lijst met namen hebben gekregen en dat er vorige week totaal niet is geregistreerd wie er een nieuw pasje opgehaald heeft
Poezie
24-10-2023 om 13:24
Decibel88 schreef op 23-10-2023 om 10:36:
Secretaresses die niet verder denken dan hun neus lang is.
Kennelijk hebben ze alleen een opdracht gegeven een sollicitatiegesprek in te plannen, maar niet nagedacht dat er ook een voorbespreking nodig is.. pff
Degene die de opdracht heeft gegeven zit fout, die heeft de opdracht niet goed doorgegeven. )Communicatie, weet je wel.)
Decibel88
24-10-2023 om 13:29
Poezie schreef op 24-10-2023 om 13:24:
[..]
Degene die de opdracht heeft gegeven zit fout, die heeft de opdracht niet goed doorgegeven. )Communicatie, weet je wel.)
Zou kunnen, maar van een secretaresse mag ook verwacht worden dat ze meedenkt. Je hoeft toch niet alles voor te kauwen