Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Neweve schreef op 11-10-2023 om 14:08:

[..]

Herkenbaar,wij moeten jaarlijks de e-learning brandveiligheid doen afgerond met een toets. Ieder jaar zijn het dezelfde 10 vragen, met dezelfde antwoorden. Dus inmiddels klik ik gelijk door naar de toets. Of het daar echt veiliger van wordt.

Das een goeie ja die moet ik ook nog doen   

Neweve schreef op 11-10-2023 om 14:08:

[..]

Herkenbaar,wij moeten jaarlijks de e-learning brandveiligheid doen afgerond met een toets. Ieder jaar zijn het dezelfde 10 vragen, met dezelfde antwoorden. Dus inmiddels klik ik gelijk door naar de toets. Of het daar echt veiliger van wordt.

Brandblussen moeten wij elke 3 jaar live bij de brandweer doen. Ook al het kantoorpersoneel.

Vind ik 1 van de nutigste trainingen met name de thuis situaties die geoefend worden: vlam in de pan, schuurbrandje 

MMcGonagall schreef op 11-10-2023 om 15:13:

Soms mis je wel eens iets. Een collega was aan het mopperen over een verplichte bijscholing die elke vijf jaar moet, dus ik bedacht dat ik ook maar eens moest kijken wanneer die van mij verloopt. Dat bleek al over zes maanden te zijn, terwijl je normaal gesproken een jaar van tevoren de uitnodiging ontvangt. Best wel schrikken want er zit nog een echte cursus aan vast met aanwezigheidsplicht e.d, Bij navraag bleek ik op de verkeerde lijst te staan en het was dus inderdaad wat aan de late kant, voor 31/12 moet ik alle examens gehaald hebben. Gelukkig stond er nog een cursus gepland en is het in theorie mogelijk dat ik alles op tijd haal. Anders moet ik de uitgebreide cursus doen, twee maanden met allerlei verplichte sessies met trainingsacteurs.

Natuurlijk moeten sommige dingen gebeuren, maar in dit geval vind ik dat je werknemers vaker zo'n opfriscursus aan moet bieden. En het vooral niet verplichten.
Ik werk al jaren met het systeem en als het goed gaat, gaat het goed toch?
Als ik, jantje, Pietje of Klaasje tegen dingen aanlopen in zo'n systeem valt dat vast wel op door het maken van fouten bijvoorbeeld

Edit: Ik las Soms moet je wel eens wat ipv Mis..

inderdaad irritant dat iedereen dan verplicht een cursus moet doen. Vooral als de  indeling obv werkdag is, ipv op niveau. Zo kom je in een excel training met beginners etc.

Ik zou het morgen met mijn leidinggevende over mijn opdracht hebben, heeft hij het geannuleerd met als reden ''geen tijd ivm ander overleg''
Wat is dat nou weer voor kul reden!

ToetieToover schreef op 05-10-2023 om 09:59:

[..]

Dankjewel 🙏🏻 ik houd het voortaan maar voor me. Ik was gewoon zo blij, ik ben een tijdje ziek geweest en ik werkte daarvoor nog ‘maar’ 24 uur omdat de kinderen zoveel zorg nodig hadden. Dat was best krap, want je salaris daalt naar 70%. En van mijn ‘bijbaan’ (sportles) zelfs naar nul. Dus ik was gewoon blij: blij dat ik weer meer kan werken omdat voor de kinderen wordt gezorgd, blij dat ik niet meer ziek ben en energie heb, blij dat ik goed presteer en blij met extra geld.

O wacht, verkeerde topic

Het is je van harte gegund 

oudmaarnognietkoud schreef op 11-10-2023 om 20:10:

[..]

Het is je van harte gegund

Dankjewel 🙏🏻 

MMcGonagall schreef op 11-10-2023 om 15:13:

Soms mis je wel eens iets. Een collega was aan het mopperen over een verplichte bijscholing die elke vijf jaar moet, dus ik bedacht dat ik ook maar eens moest kijken wanneer die van mij verloopt. Dat bleek al over zes maanden te zijn, terwijl je normaal gesproken een jaar van tevoren de uitnodiging ontvangt. Best wel schrikken want er zit nog een echte cursus aan vast met aanwezigheidsplicht e.d, Bij navraag bleek ik op de verkeerde lijst te staan en het was dus inderdaad wat aan de late kant, voor 31/12 moet ik alle examens gehaald hebben. Gelukkig stond er nog een cursus gepland en is het in theorie mogelijk dat ik alles op tijd haal. Anders moet ik de uitgebreide cursus doen, twee maanden met allerlei verplichte sessies met trainingsacteurs.

De horror

De schrik dat vlak voor een belangrijke vergadering de eerste 2x inloggen op m'n laptop niet werkte, gelukkig de 3e x wel, phew...

Collega's die voor mijn open deur uitgebreid gaan staan vergaderen. 

Ik weet nog dondersgoed hoe ik als 15 jarige een vak "ICT" volgde en toen leerde HOE JE MOEST KLIKKEN EN DUBBELKLIKKEN...Terwijl ik al jaren websites bouwde e.d (en nee dit was niet in die jaren 70 toen computers nog niet normaal waren). Die leraren leefden echt in een andere dimensie.

Vanochtend had ik voor de eerste keer in mijn werkleven echt de neiging om iemand weg te drukken..

Er belde iemand van een extern bedrijf op om een afspraak te maken met 3 collega's.
Voor zover ik weet zijn die afspraken nooit met onze hulp ingepland, maar er is gezegd ''neem maar contact op met het secretariaat''
De 3 collega's die genoemd werden hebben een nogal drukke agenda, dus vroeg ik om het op de mail te zetten.. Dat wilde ze niet, want ze belde nu toch?

Uiteindelijk zijn we er wel uit gekomen, maar ik werd er even niet goed van. Daarbij ben ik niet zo'n ster in het snel schakelen

noas_1993 schreef op 16-10-2023 om 11:26:

Vanochtend had ik voor de eerste keer in mijn werkleven echt de neiging om iemand weg te drukken..

Er belde iemand van een extern bedrijf op om een afspraak te maken met 3 collega's.
Voor zover ik weet zijn die afspraken nooit met onze hulp ingepland, maar er is gezegd ''neem maar contact op met het secretariaat''
De 3 collega's die genoemd werden hebben een nogal drukke agenda, dus vroeg ik om het op de mail te zetten.. Dat wilde ze niet, want ze belde nu toch?

Uiteindelijk zijn we er wel uit gekomen, maar ik werd er even niet goed van. Daarbij ben ik niet zo'n ster in het snel schakelen

Ga alsjeblieft op zoek naar een andere baan, niet als secretaresse. Dit past echt niet bij je. Je bent niet dienstbaar en hebt er geen zin in om dingen te doen die collega’s ook zelf zouden kunnen. Dat is nou precies waar mensen een secretaresse voor aannemen.

MMcGonagall schreef op 16-10-2023 om 12:01:

[..]

Ga alsjeblieft op zoek naar een andere baan, niet als secretaresse. Dit past echt niet bij je. Je bent niet dienstbaar en hebt er geen zin in om dingen te doen die collega’s ook zelf zouden kunnen. Dat is nou precies waar mensen een secretaresse voor aannemen.

Zo, ga je lekker?
Ik had het best willen doen, maar heb gewoon liever dat zoiets op de mail gezet wordt óf dat ik meeschrijf en het na het belletje doe.
Bellen en zoeken naar een datum gaat nou eenmaal niet zo makkelijk

Werken in de cloud, het zou een goed idee zijn zodat je gemakkelijk files kan delen met collega's en samen in files kan werken. ALS het goed zou werken tenminste.....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.