Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Ben ik bezig om met een klant iets te regelen, gaat een collega er mee aan de slag en zegt dat het niet kan. Kan ik alles weer rechtbreien. Grrrrr. 

Discussie met een externe die vindt dat ‘reageren vòòr 5 oktober’ ook betekent dat je op 5 oktober mag reageren. En die vervolgens, als ik hem uitleg hoe het wel werkt, alsnog op 4 oktober een reactie van vijf kantjes stuurt met vier bijlagen in het Duits, waarop ik dan weer (op ieder argument) moet reageren.

De reactie van mijn collega hierop als ik loop te mopperen, ‘nee, dat is niet irritant, dat is gewoon je werk.’

Externe organisatie die 20 kantjes document stuurt ter review en beoordeling.  graag intern bespreken met persoon a en b en reactie uiterlijk over 1 week. Voor mezelf is 1 week al vlot, laat staan als ik ook nog intern moet afstemmen. 

Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik ben geneigd dingen snel op te pakken en mocht dat deze week niet lukken laat ik dat weten.

Nu hebben collega en ik een gezamenlijke mailbox en kwam er dinsdagmiddag een vraag binnen om even ergens naar te kijken.
Collega is er pas maandag weer, dus ik dacht al ''zal ik..''
Een dag later heb ik toch maar even laten weten wanneer ze een exact antwoord kan verwachten.
Zie ik net t antwoord ''natuurlijk. De vraag was ook gericht aan ...''
Dus ik had gelijk ''oeh!'' 

Maar goed, is dit herkenbaar of moet ik gewoon meer gaan denken ''dat komt later wel, is niet voor mij''

Wij hebben een personeelstekort(zoals vele andere bedrijven natuurlijk..). Maar waar ik me dan zo aan kan ergeren is dat ze enkel eerst via uitzendbureau willen werven Ipv gelijk in dienst. De CVs die we dan krijgen zijn dan bijna allemaal niks, nee logisch als mensen de keus hebben tussen gelijk in dienst ergens en meer vastigheid Ipv via een uitzendbureau eerst

Jaloerse collega’s, bah. Ik kreeg een gratificatie voor een bijzondere prestatie én ik kreeg een bonus voor het aanbrengen van een nieuwe collega. Katjing.  Er kon nergens een ‘gefeliciteerd’ vanaf. Toch een beetje jammer. Misschien toch in het vervolg maar niet zo blij-eiig zulke dingen vertellen?

toetietoover: gefeliciteerd! Maar inderdaad denk ik dat je sommige dingen beter voor jezelf kan houden 

Rozi schreef op 05-10-2023 om 09:29:

toetietoover: gefeliciteerd! Maar inderdaad denk ik dat je sommige dingen beter voor jezelf kan houden

Dankjewel 🙏🏻 ik houd het voortaan maar voor me. Ik was gewoon zo blij, ik ben een tijdje ziek geweest en ik werkte daarvoor nog ‘maar’ 24 uur omdat de kinderen zoveel zorg nodig hadden. Dat was best krap, want je salaris daalt naar 70%. En van mijn ‘bijbaan’ (sportles) zelfs naar nul. Dus ik was gewoon blij: blij dat ik weer meer kan werken omdat voor de kinderen wordt gezorgd, blij dat ik niet meer ziek ben en energie heb, blij dat ik goed presteer en blij met extra geld. 

O wacht, verkeerde topic

noas_1993 schreef op 05-10-2023 om 09:03:

Maar goed, is dit herkenbaar of moet ik gewoon meer gaan denken ''dat komt later wel, is niet voor mij''

Ik ben voor: dat komt later wel, is niet voor mij. 

Netherfield schreef op 05-10-2023 om 19:54:

[..]

Ik ben voor: dat komt later wel, is niet voor mij.

Ik ook. Maar als je een mailbox deelt en de verzender dus geen afwezigheidsbericht krijgt zou ik dat denk ik wel terugsturen; x is momenteel afwezig, ze is er maandag weer en zal dan haar mail lezen.

Verplichte cursussen..

Wij werken al jaren met een systeem, de 1 is er tevreden over en bij de ander is het een doorn in het oog. In het begin trouwens ook een cursus gehad.

Begin volgend jaar volgt er een opfriscursus, deze is voor iedereen verplicht.
Sorry, maar ik schiet gelijk in de weerstand als ik dit lees.

Stel dat die cursus straks 4 uur duurt en de helft is interessant/nieuw zit je dus 2 uur je tijd te verdoen.
Ik ben vast niet de enige die weerstand heeft tegen dit soort dingen?

noas_1993 schreef op 11-10-2023 om 13:30:

Verplichte cursussen..

Herkenbaar,wij moeten jaarlijks de e-learning brandveiligheid doen afgerond met een toets. Ieder jaar zijn het dezelfde 10 vragen, met dezelfde antwoorden. Dus inmiddels klik ik gelijk door naar de toets. Of het daar echt veiliger van wordt. 

Verplichte cursussen..

Wij werken al jaren met een systeem, de 1 is er tevreden over en bij de ander is het een doorn in het oog. In het begin trouwens ook een cursus gehad.

Stel dat die cursus straks 4 uur duurt en de helft is interessant/nieuw zit je dus 2 uur je tijd te verdoen.

Ik heb goede herinneringen aan mijn cursus Excel voor beginners... Ik werkte dagelijks met Excel en kon er de gekste dingen mee doen, maar toch moest ik naar de beginnerscursus waar je leerde hoe je een som-formule moest gebruiken.

Verplichte cursussen..

Heeeel herkenbaar...

Soms mis je wel eens iets. Een collega was aan het mopperen over een verplichte bijscholing die elke vijf jaar moet, dus ik bedacht dat ik ook maar eens moest kijken wanneer die van mij verloopt. Dat bleek al over zes maanden te zijn, terwijl je normaal gesproken een jaar van tevoren de uitnodiging ontvangt. Best wel schrikken want er zit nog een echte cursus aan vast met aanwezigheidsplicht e.d, Bij navraag bleek ik op de verkeerde lijst te staan en het was dus inderdaad wat aan de late kant, voor 31/12 moet ik alle examens gehaald hebben. Gelukkig stond er nog een cursus gepland en is het in theorie mogelijk dat ik alles op tijd haal. Anders moet ik de uitgebreide cursus doen, twee maanden met allerlei verplichte sessies met trainingsacteurs.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.