Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

MMcGonagall schreef op 27-09-2023 om 16:22:

[..]

Echt hoor, ik verzucht regelmatig dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen was zoals ik.

Oh.....en wat doe jij dan voor.goeds en sociaals en maatschappelijks voor de mensheid en wat voor fantastisch mens ben jij dan, dat de wereld er een stuk anders eruit zou zien als iedereen was zoals jij....... ?

noas_1993 schreef op 27-09-2023 om 15:24:

Afspraken die op korte termijn moeten gebeuren!

In dit geval met een interne partij, maar ook met een externe partij
Tja, zie dat maar eens in die overvolle agenda's te proppen
Wat me dan nog het meest frustreert is dat de externe partij maar 1 dag noemde waarop zij kunnen, de maandagen zijn bv al ingewikkeld..

Net weer een paar opties, maar in sommige situaties moet je je maar gewoon een beetje aanpassen vind ik.
En owja, het moet fysiek

Ik ben gewoon echt een beetje gefrustreerd.

Hier gewoon vastgesteld dat de helft van wat als "dringend" gecatalogeerd wordt meestal toch niet zo dringend is.

Willen ze mij "dringend" in een vergadering hebben, maar als ik dan zeg "goed, plan maar, ik kan op dag x, y en z van 9 tot 4" krijg je een datum over een maand in je agenda.

Om dan op dag A te horen te krijgen dat je vergadering alsnog geskipt is omdat er iemand vakantie heeft genomen  . En zonder die iemand is er "uiteraard" geen vergadering en wordt de boel weer 3 weken opgeschoven.

Kortom: Hoe dringend is het écht? Gaat er iemand dood van? Is er een mega-dringende deadline? Of is het dringend in iemands hoofd, terwijl die daarna beslist dat het toch helemaal niet extreem dringend blijkt te zijn? Op het moment dat jij een dagje zee verkiest boven iets wat zogezegd "dringend" is of was, weet ik wel genoeg.

En anno 2023 wél zogenaamd bloedspoed hebben, maar persé niet digitaal willen zegt natuurlijk ook genoeg. Voor extreme bloedspoed ga ik eender waar en zo'n beetje eender wanneer achter een pc zitten.

Deadlines, ik begrijp dat het werk ook een keer afgerond moet worden, maar hoe ze tot stand komen?
Wordt er aan mij gevraagd of ik mee wil draaien in een project, prima, maar er zijn wel bepaalde zaken die ik daarvoor regelen moet. Krijg ik een projectbeschrijving met nog best veel dingen onduidelijk beschreven, als in, moet dat nog uitgezocht worden, of is dat al uitgezocht? Maar wat wel duidelijk is, is de deadline, erg snel. Ik voorzie overwerk, en veel collega's zijn al eens overspannen geweest, gek hè?

Oh, en bij ons vallen er bepaald geen doden als de deadline later is 

bieb1963 schreef op 27-09-2023 om 16:47:

[..]

Oh.....en wat doe jij dan voor.goeds en sociaals en maatschappelijks voor de mensheid en wat voor fantastisch mens ben jij dan, dat de wereld er een stuk anders eruit zou zien als iedereen was zoals jij....... ?

Nou, ik herken het zeker hoor. Vooral in beroepen waar veel vrouwen werkzaam zijn en dan vaak kleine banen hebben, maar ondertussen verantwoordelijk zijn voor zorgebhoeftigen bijv. Probeer daar maar eens een dringende afspraak te maken voor een ontsporende jongere die elk moment op straat gezet kan worden. 

Het zal je verbazen hoe veel er vooral niet kunnen tegenover wel kunnen. A: ik werk niet op maandag, B ik werk niet op dinsdag en woensdag, C ik werk op dinsdag en woensdag, D ik werk op maandag, en dinsdag en vrijdag ochtend. Je wordt er tureluurs van.

Diyer schreef op 27-09-2023 om 18:54:

[..]

Nou, ik herken het zeker hoor. Vooral in beroepen waar veel vrouwen werkzaam zijn en dan vaak kleine banen hebben, maar ondertussen verantwoordelijk zijn voor zorgebhoeftigen bijv. Probeer daar maar eens een dringende afspraak te maken voor een ontsporende jongere die elk moment op straat gezet kan worden.

Het zal je verbazen hoe veel er vooral niet kunnen tegenover wel kunnen. A: ik werk niet op maandag, B ik werk niet op dinsdag en woensdag, C ik werk op dinsdag en woensdag, D ik werk op maandag, en dinsdag en vrijdag ochtend. Je wordt er tureluurs van.

Heb je háár weer, pfffff...... Je moet wél lezen waar het over gaat. Uiteraard vindt iedereen het lastig als er een meeting of iets anders gepland moet worden en er op elke dag  iemand is die niet aanwezig is. Dat snap ik. Maar ik reageerde op iets anders.....

bieb1963 schreef op 27-09-2023 om 16:47:

[..]

Oh.....en wat doe jij dan voor.goeds en sociaals en maatschappelijks voor de mensheid en wat voor fantastisch mens ben jij dan, dat de wereld er een stuk anders eruit zou zien als iedereen was zoals jij....... ?

Uiteraard zeg ik het als een grapje maar dan gaat het om dingen als doen waar je voor betaald wordt, werk af krijgen, afspraken nakomen, niet zeiken over details. Ik ben gewoon een heel erg goede medewerker.

MMcGonagall schreef op 27-09-2023 om 20:25:

[..]

Uiteraard zeg ik het als een grapje maar dan gaat het om dingen als doen waar je voor betaald wordt, werk af krijgen, afspraken nakomen, niet zeiken over details. Ik ben gewoon een heel erg goede medewerker.

Je werk goed.doen en je best doen in de uren waarvoor.je betaald wordt lijkt mij vrij normaal ja

bieb1963 schreef op 27-09-2023 om 21:41:

[..]

Je werk goed.doen en je best doen in de uren waarvoor.je betaald wordt lijkt mij vrij normaal ja

Nou dat is het niet hoor. Herken wel wat zij schrijft. Bij mij op de groep wordt veel geklaagd over werkdruk. Maar er zijn hele volksstammen die de halve dienst roken en op kantoor zitten te roddelen. Als ze in die tijd nou ook eens wat doen scheelt dat al een hoop.

Altijd dat gezeik wat niet kan en niet lukt. Maar op de een of andere manier lukt het mij altijd wel. Hoe dan ? 

@Bieb1963, heb je eerder een discussie met MMcGonagall gehad? Heb ik iets gemist?

Mick87 schreef op 27-09-2023 om 21:53:

[..]

Nou dat is het niet hoor. Herken wel wat zij schrijft. Bij mij op de groep wordt veel geklaagd over werkdruk. Maar er zijn hele volksstammen die de halve dienst roken en op kantoor zitten te roddelen. Als ze in die tijd nou ook eens wat doen scheelt dat al een hoop.

Altijd dat gezeik wat niet kan en niet lukt. Maar op de een of andere manier lukt het mij altijd wel. Hoe dan ?

En nog steeds.is het normaal en de bedoeling dat je je best doet. Dat niet iedereen dat doet is een ander verhaal. Maar dat heeft er 0,0 mee te.maken of parttime of fulltime werkt. Je kan het vervelend vinden dat een parttimer niet elke dag beschikbaar is om iets mee te plannen oid, maar het zegt niets over de inzet van diegene.

MMcGonagall schreef op 27-09-2023 om 16:22:

[..]

Haha het parttime prinsen & prinsesjes gedoe. Bij ons nogal wat mensen met PAS (verlofregeling voor ouderen), dus de maandag en de vrijdag vallen nagenoeg altijd af. Dan nog de deeltijders op woensdag dus effectief heb je alleen de dinsdag en donderdag. Als je dan iemand treft die niet op donderdag kan, wordt het wel een heel gepuzzel.

Ik kan gewoon elke dag en elk tijdstip, dat zouden meer mensen moeten doen. OK de maandag liever niet, dan komen mijn boodschappen, maar als het moet wissel ik dat ook gerust. Echt hoor, ik verzucht regelmatig dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen was zoals ik.

Ik werk fulltime, maar kan toch niet elke dag elk tijdstip vergaderen. Ik heb namelijk ook andere werkgerelateerde afspraken en deadlines. (Ik ben dan best bereid te schuiven bij spoed hoor). Als ik altijd zou kunnen, gaat er iets mis in mijn workload

noas_1993 schreef op 27-09-2023 om 15:24:

Afspraken die op korte termijn moeten gebeuren!

In dit geval met een interne partij, maar ook met een externe partij
Tja, zie dat maar eens in die overvolle agenda's te proppen
Wat me dan nog het meest frustreert is dat de externe partij maar 1 dag noemde waarop zij kunnen, de maandagen zijn bv al ingewikkeld..

Net weer een paar opties, maar in sommige situaties moet je je maar gewoon een beetje aanpassen vind ik.
En owja, het moet fysiek

Ik ben gewoon echt een beetje gefrustreerd.

Update:

Ze kunnen alleen maar op de donderdagen naar een fysieke afspraak komen?
Waarom? de andere dagen hebben ze beide cliëntzorg.
Ik ga dit doorzetten naar desbetreffende collega en dan zien ze maar wat ze doen..

noas_1993 schreef op 28-09-2023 om 10:47:

[..]

Update:

Ze kunnen alleen maar op de donderdagen naar een fysieke afspraak komen?
Waarom? de andere dagen hebben ze beide cliëntzorg.
Ik ga dit doorzetten naar desbetreffende collega en dan zien ze maar wat ze doen..

Waarom zit je hier zo mee? Dit is gewoon wat je werk inhoudt, volgens mij. 

Peaches schreef op 28-09-2023 om 11:20:

[..]

Waarom zit je hier zo mee? Dit is gewoon wat je werk inhoudt, volgens mij.

Klopt, maar ik vind het niet normaal dat je dágen bezig bent met 1 afspraak en de tegenpartij zo onflexibel is.

Maar goed, als je geen (grote) en/of moeilijke afspraken in hoeft te plannen is het wel makkelijk praten voor een buitenstaander..

Ik moest vaak afspraken plannen tussen Groningen en Amsterdam. Amsterdam kon ècht niet voor 11:00 in Groningen zijn, andersom werd Groningen wel geacht om om 09:00 in Amsterdam te staan. Vaak gingen ze dan de avond ervoor in een hotel. Kregen we van het hoofdkantoor (Amsterdam) te horen dat er teveel overnacht werd. Tja…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.