Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Meesje schreef op 13-09-2023 om 12:29:

[..]

Bji ons zijn niet alle agenda's openbaar voor iedereen. Dus ik kan me voorstellen dat ze het overleg praktisch wel kan verzetten, maar dat ze eerst moet overleggen of het ook past in de agenda's van degenen die bij het overleg aanwezig moeten zijn? Je kunt natuurlijk gewoon de afspraak verzetten, maar neem aan dat je ook wil dat iedereen dan kan.

Ik had een reactie als deze al een beetje verwacht, maar dat is toch heel raar?
Zeker als secretaresse moet je gewoon alle agenda's in kunnen zien. In dit geval gaat het om 1 persoon (directrice) van dat bedrijf, maar ook al waren het meerdere personen vind ik het raar..

noas_1993 schreef op 13-09-2023 om 12:36:

[..]

Ik had een reactie als deze al een beetje verwacht, maar dat is toch heel raar?
Zeker als secretaresse moet je gewoon alle agenda's in kunnen zien. In dit geval gaat het om 1 persoon (directrice) van dat bedrijf, maar ook al waren het meerdere personen vind ik het raar..

Niet iedere secretaresse mag zomaar werken in de agenda van de directeur. Dat heeft te maken met bepaalde prioriteiten waarover de directeur met de directiesecretaresse afspraken heeft gemaakt. 

ik heb vakantie en collega's weten dan laten we Rooiekater met rust. Zoals iedereen met rust word gelaten tijdens zijn/haar vakantie 
Leidinggevende denkt daar anders over 
Heb nu vriendelijk gezegd ik heb vakantie tot .... vanaf ... Ben ik weer te bereiken. 

Dat het vandaag kneiterdruk was op werk. Drie vaste medewerkers niet aanwezig, ziek en vakantie. Dus even snel drie uitzendkrachten ingevlogen. Het werk is tamelijk simpel. Een collega zou wel even uitleggen wat zij moesten doen. Helaas onduidelijke/onvolledige  instructies gegeven waardoor ik achteraf weer van alles kon gaan corrigeren. DAT HELPT NIET 

Bepaalde mailtjes, wat moet je daar nou mee?

Zo verstuur ik elke week een agenda voor een overleg. Als er bijlagen zijn zet ik dat er uiteraard bij.
Er kunnen ook andere collega's aanschuiven met een onderwerp en dat is deze week het geval. Er zijn geen bijlages.

Krijg ik een mail met de vraag: Hoi Noa, zijn er geen stukken voor dat en dat onderwerp? Met in de CC aan de overige deelnemers.

In het kader van mailboxvervuiling wil ik liever niet iedereen beantwoorden, maar je wilt ook laten weten dat je het hebt gelezen... Hoe doen jullie dit?

Het liefst negeer ik zo'n vraag

noas_1993 schreef op 20-09-2023 om 08:24:

Zo verstuur ik elke week een agenda voor een overleg. Als er bijlagen zijn zet ik dat er uiteraard bij.
Er kunnen ook andere collega's aanschuiven met een onderwerp en dat is deze week heb geval. Er zijn geen bijlages.

Krijg ik een mail met de vraag: Hoi Noa, zijn er geen stukken voor dat en dat onderwerp? Met in de CC aan de overige deelnemers.

In het kader van mailboxvervuiling wil ik liever niet iedereen beantwoorden, maar je wilt ook laten weten dat je het hebt gelezen... Hoe doen jullie dit?

De andere collega die het onderwerp zonder bijlage heeft aangedragen mailen met de rest van de deelnemers in de cc en de vraag of er documenten voor dit onderwerp beschikbaar zijn.

Er kunnen ook andere collega's aanschuiven met een onderwerp en dat is deze week heb geval. Er zijn geen bijlages.

Nou inderdaad. Waarom vraagt iemand dat niet gewoon even in een mail alleen naar de afzender?! Want als jij nu weer reageert naar iedereen dan heeft iedereen dus twee mails extra in zijn inbox.. Reageer je niet naar de hele groep dan kunnen anderen zich afvragen waarom je de vraag niet beantwoord. 

Jillz schreef op 20-09-2023 om 08:46:

[..]

Nou inderdaad. Waarom vraagt iemand dat niet gewoon even in een mail alleen naar de afzender?! Want als jij nu weer reageert naar iedereen dan heeft iedereen dus twee mails extra in zijn inbox.. Reageer je niet naar de hele groep dan kunnen anderen zich afvragen waarom je de vraag niet beantwoord.

Misschien is het naar iedereen gestuurd om te voorkomen dat iedereen apart dezelfde vraag gaat stellen aan Noas?

Er kunnen ook andere collega's aanschuiven met een onderwerp en dat is deze week het geval. Er zijn geen bijlages.

Gewoon reply all. Dan is het maar duidelijk. Een mail is zo weggegooid hoor.

Peaches schreef op 20-09-2023 om 09:58:

[..]

Gewoon reply all. Dan is het maar duidelijk. Een mail is zo weggegooid hoor.

Maar een mail is ook gewoon heel belastend voor het milieu, dat realiseren we ons te weinig. Data wordt ergens opgeslagen.

Als alle Britten 1, let op 1 mail minder per dag zou er 16.000 ton CO2 bespaard worden.

Dus houd je reply to all, je verzendlijst etc zo klein mogelijk.

Afspraken die op korte termijn moeten gebeuren!

In dit geval met een interne partij, maar ook met een externe partij
Tja, zie dat maar eens in die overvolle agenda's te proppen
Wat me dan nog het meest frustreert is dat de externe partij maar 1 dag noemde waarop zij kunnen, de maandagen zijn bv al ingewikkeld..

Net weer een paar opties, maar in sommige situaties moet je je maar gewoon een beetje aanpassen vind ik.
En owja, het moet fysiek

Ik ben gewoon echt een beetje gefrustreerd.

noas_1993 schreef op 27-09-2023 om 15:24:

Afspraken die op korte termijn moeten gebeuren!

In dit geval met een interne partij, maar ook met een externe partij
Tja, zie dat maar eens in die overvolle agenda's te proppen
Wat me dan nog het meest frustreert is dat de externe partij maar 1 dag noemde waarop zij kunnen, de maandagen zijn bv al ingewikkeld..

Net weer een paar opties, maar in sommige situaties moet je je maar gewoon een beetje aanpassen vind ik.
En owja, het moet fysiek

Ik ben gewoon echt een beetje gefrustreerd.

Haha het parttime prinsen & prinsesjes gedoe. Bij ons nogal wat mensen met PAS (verlofregeling voor ouderen), dus de maandag en de vrijdag vallen nagenoeg altijd af. Dan nog de deeltijders op woensdag dus effectief heb je alleen de dinsdag en donderdag. Als je dan iemand treft die niet op donderdag kan, wordt het wel een heel gepuzzel.

Ik kan gewoon elke dag en elk tijdstip, dat zouden meer mensen moeten doen. OK de maandag liever niet, dan komen mijn boodschappen, maar als het moet wissel ik dat ook gerust. Echt hoor, ik verzucht regelmatig dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen was zoals ik.

Dat je solliciteert op een openstaande functie waarvoor je ruim gekwalificeerd bent en dan niet langs de HR-afdeling komt, ipv dat een beroepsgenoot vakinhoudelijk je cv beoordeelt.

mut

mut

27-09-2023 om 16:39

Dat je op je vrije dag toch naar een pedagogische studiedag moet.

MMcGonagall schreef op 27-09-2023 om 16:22:

[..]

Haha het parttime prinsen & prinsesjes gedoe. Bij ons nogal wat mensen met PAS (verlofregeling voor ouderen), dus de maandag en de vrijdag vallen nagenoeg altijd af. Dan nog de deeltijders op woensdag dus effectief heb je alleen de dinsdag en donderdag. Als je dan iemand treft die niet op donderdag kan, wordt het wel een heel gepuzzel.

Ik kan gewoon elke dag en elk tijdstip, dat zouden meer mensen moeten doen. OK de maandag liever niet, dan komen mijn boodschappen, maar als het moet wissel ik dat ook gerust. Echt hoor, ik verzucht regelmatig dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen was zoals ik.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens bent. De externe partij heeft zojuist laten weten 1 bepaalde datum wel te kunnen, maar niet fysiek.
Dus ik koppel dat weer terug naar mijn collega. ''niet wenselijk''

Ja, hallo. als het zo'n haast heeft accepteer dan gewoon dat het niet altijd gaat zoals jij wilt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.