Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Ysenda
25-08-2023 om 23:23
Jillz schreef op 25-08-2023 om 21:03:
[..]
Oh dit zou bij ons (3000 man) ook zo kunnen gebeuren. Bij ons op de afdeling kan ik er zo een paar aanwijzen waar we met de beste wil van de wereld niet van vandaag op morgen zonder kunnen, maar waar geen enkele vorm van back-up beschikbaar voor is. Dat heeft ook al eens voor serieuze problemen gezorgd en toen was de conclusie van de lessons learned sessie dat we meer mensen moesten hebben en dat kritische functies een tweede man moesten hebben. Dat lessons learned register ligt inmiddels denk ik onder in een digitale bureaulade en er is welgeteld geen enkele vacature uitgezet..
hoeft toch geen vacature te zijn, als iemand maar weet hoe het moet.
Friezinnetje
25-08-2023 om 23:30
Ysenda schreef op 25-08-2023 om 23:23:
[..]
hoeft toch geen vacature te zijn, als iemand maar weet hoe het moet.
ja precies. Als er maar meer dan 1 het weet. Ik ga na mijn vakantie ook met een collega zitten, zodat ik een bepaalde taak van hem kan overnemen, wanneer hij er niet is.
Jillz
26-08-2023 om 04:22
Ysenda schreef op 25-08-2023 om 23:23:
[..]
hoeft toch geen vacature te zijn, als iemand maar weet hoe het moet.
In dit geval wel je hebt namelijk een specifieke opleiding en certificering voor nodig. En dan kun je denken dan huren we iemand in met de juiste papieren als het nodig is, maar je moet ook nog precies weten hoe ons systeem is opgebouwd.
Een verpleegkundige kan niet met een simpele instructie de hartchirurg die er even niet is waarnemen.
Ysenda
26-08-2023 om 08:53
Jillz schreef op 26-08-2023 om 04:22:
[..]
In dit geval wel je hebt namelijk een specifieke opleiding en certificering voor nodig. En dan kun je denken dan huren we iemand in met de juiste papieren als het nodig is, maar je moet ook nog precies weten hoe ons systeem is opgebouwd.
Een verpleegkundige kan niet met een simpele instructie de hartchirurg die er even niet is waarnemen.
Maar mensen kunnen meerdere opleidingen met diploma hebben, meerdere specialisaties.
Bij de meeste functies en bedrijven zal het geen probleem zijn maar een kwestie van het personeel beter trainen en opletten mbt de verdeling van taken
Diyer
26-08-2023 om 13:06
Saga schreef op 25-08-2023 om 11:51:
Dat een van mijn bazen over iets megakleins dwarsligt waardoor de gevolgen voor mij enorm kunnen zijn. Omdat het alleen maar om de poen gaat. Terwijl het iets is waar ik gewoon recht op heb en eigenlijk zelfs verplicht is.
En het ergste is nog dat de bazen onderling niet hebben gecommuniceerd, waardoor ik van 3 partijen een 'ja' heb, en de 4e nu ineens ervoor gaat liggen. Los het lekker onderling op in plaats van mij hiermee te belasten.
Heb je dat aangeven? Ik heb dat toevallig 3 maand geleden aan een opdrachtgever gecommuniceerd: los het zelf op en laat mij erbuiten en breng verslag uit als je eruit bent. Iedere keer dat getrek dat hij er met mij over wilde praten met die en die. Nee, dat moest ik niet. Het is jouw werk om het uit te vogelen en af te stemmen en dump dat niet bij mij over de schutting. Uiteraard zonder emotie, zakelijk en beleefd, maar wel heel duidelijk.
Mick87
27-08-2023 om 22:04
Wat mij al langere tijd ergert is dat een groot deel van collega's kantjes er van af loopt en alleen maar zeikt en zanikt over werkdruk maar wel continu op telefoon zit en rookt. En uur koffie drinkt. E
Netherfield
28-08-2023 om 11:23
Ik werk voor een groot overheidsorgaan. En zodra een burger dan je persoonlijke e-mailadres heeft ipv een postbus, gaan ze je bestoken met vragen waar ik geen antwoord op heb want dat is een andere afdeling. Ik snap het want de normale weg duurt lang maar onhandig is het wel.
Neweve
28-08-2023 om 12:09
Netherfield schreef op 28-08-2023 om 11:23:
Ik werk voor een groot overheidsorgaan. En zodra een burger dan je persoonlijke e-mailadres heeft ipv een postbus, gaan ze je bestoken met vragen waar ik geen antwoord op heb want dat is een andere afdeling. Ik snap het want de normale weg duurt lang maar onhandig is het wel.
Herkenbaar ik werk in de ondersteunende staf van een zorgorganisatie. Soms komt er via de klachtenfunctionaris een vraag bij mij, maar regelmatig krijg je daarna alle vragen van dat persoon zowel organisatorisch als zorginhoudelijk...
Diyer
28-08-2023 om 13:37
Netherfield schreef op 28-08-2023 om 11:23:
Ik werk voor een groot overheidsorgaan. En zodra een burger dan je persoonlijke e-mailadres heeft ipv een postbus, gaan ze je bestoken met vragen waar ik geen antwoord op heb want dat is een andere afdeling. Ik snap het want de normale weg duurt lang maar onhandig is het wel.
Wat doe je daar dan mee? Heb je een standaard mailtekst die je dan terugstuurt?
MMcGonagall
28-08-2023 om 18:46
Diyer schreef op 28-08-2023 om 13:37:
[..]
Wat doe je daar dan mee? Heb je een standaard mailtekst die je dan terugstuurt?
Bij mij gebeurt dat ook vaak. Die burgers zijn blij dat ze eindelijk een ingang hebben binnen de organisatie in plaats van de helpdesk voor generieke vragen. Ik stuur de mails altijd door en informeer de burger dat ik het heb doorgestuurd naar afdeling Zus en Zo. Dat hoort ook een beetje bij je baan. Bovendien maken we zelf ook dat soort dingen mee als burger, kastje-muur e.d. en dan ben je ook blij als je verder wordt geholpen.
Auwereel
01-09-2023 om 10:25
Omdat ik niet gestoord wil worden als ik in overleg ben, of bezig ben met een lastig karweitje, staat mijn mobiel op mijn werk vaak op stil.
En dan heb ik er zo'n hekel aan als ik gebeld word door een (voor mij) onbekend nummer, zonder dat mijn voicemail wordt ingesproken, of ze me sms-en, appen, mailen, etc. En dan bel ik terug (als het geen spam-nummer blijkt) als ze me meer dan eens bellen, en dan krijg ik een voicemail met alleen het telefoonnummer en dan weet ik nog niet wie me gebeld heeft.
Laatst had iemand mij zelfs 3x gebeld, geen spam nummer, wie heeft me dringend nodig? Die persoon kreeg ik zowaar wel aan de telefoon, maar dat bleek een verkeerd nummer! Kan ik mee leven.
MMcGonagall
01-09-2023 om 16:06
Grote overheidsorganisatie met een zeer complex automatisering. Wij hebben een applicatie die je aanvraagt via drie schijven (teamleider, medewerker die iets moet downloaden en een helpdesk die iets moet aanvinken). De laatste stap was ons lang onduidelijk waardoor het altijd weken duurde voordat de medewerker de applicatie daadwerkelijk draaiend had. Nu hadden we bij die helpdesk een ingang, een medewerker die wist wat hij moest doen en het snel regelde. Dat is twee keer goed gegaan. Vandaag kreeg ik een mail terug van de helpdesk, ‘wat moet ik hiermee?’. Is dus onze betrouwbare contactpersoon gisteren met pensioen gegaan waardoor nu onduidelijk is of er nog een ander is die dat vinkje mag zetten. Soms word ik er een beetje wanhopig van
Peaches
05-09-2023 om 17:42
Ik word zo ontzettend moe van mensen die dom doen.
Dat ik iets 3x uitleg en ze het nog verkeerd doen.
Of dat ik verwacht dat een collega die hetzelfde werk doet als ik (en daar wél de opleiding voor heeft) iets ontzettend simpels wel kan, maar dat die klassieke beginnersfouten maakt.
Of dat ik een probleem van mijlenver zie aankomen en 10x waarschuw, maar ze geloven het gewoon niet en ja hoor, het gebeurt.
Zo frustrerend!
noas_1993
13-09-2023 om 12:24
Ik heb me er vanochtend over verbaast hoe sommige secretariaten blijkbaar te werk gaan.
Er moest met enige spoed een overleg verzet worden, dus ik bel dat bedrijf en de secretaresse die opnam kon me niet helpen..
Ik heb het alvast op de mail gezet en vanmiddag bel ik weer terug als ze er wél is.
Maar zo moeilijk is het toch niet om een afspraak te verzetten?
Meesje
13-09-2023 om 12:29
noas_1993 schreef op 13-09-2023 om 12:24:
Ik heb me er vanochtend over verbaast hoe sommige secretariaten blijkbaar te werk gaan.
Er moest met enige spoed een overleg verzet worden, dus ik bel dat bedrijf en de secretaresse die opnam kon me niet helpen..
Ik heb het alvast op de mail gezet en vanmiddag bel ik weer terug als ze er wél is.
Maar zo moeilijk is het toch niet om een afspraak te verzetten?
Bji ons zijn niet alle agenda's openbaar voor iedereen. Dus ik kan me voorstellen dat ze het overleg praktisch wel kan verzetten, maar dat ze eerst moet overleggen of het ook past in de agenda's van degenen die bij het overleg aanwezig moeten zijn? Je kunt natuurlijk gewoon de afspraak verzetten, maar neem aan dat je ook wil dat iedereen dan kan.