Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Zo klaar met dat ge ja maar van de leidinggevende als iemand een puntje van kritiek levert over de gang van zaken binnen de organisatie. En dan ook nog het lef hebben om onzin te vertellen. 

Er kan wel degelijk wat aangedaan worden maar de organisatie kiest er voor om dat niet te doen! 

Je zou denken dat iemand op hoog niveau in de organisatie zich weet te gedragen, maar zelden zo’n kleutergedrag meegemaakt als vandaag. Die kreeg een woedeuitbarsting omdat die ergens geen zeggenschap over kreeg en dat werd aan mij gericht, hoewel ik er niks aan kan veranderen. Ik erger me ook aan mezelf dat ik op dat moment niets beters wist dan: “waarvan akte, ik zal het doorgeven”… en achteraf betere reacties zat te bedenken. Achteraf werd ik ook door 3 mensen uit dat overleg benaderd maar tijdens het overleg hadden ze zich stil gehouden. Die waren ook flabbergasted. Wordt vervolgd, dus. Bah. 

@TootieToover, dat vind ik een goede reactie, iemand helemaal over de rooie en dan zo'n koele, rustige reactie.
Is die persoon niet zwaar overspannen of op een te hoog niveau bezig dat-ie zo onprofessioneel tekeer gaat?

Auwereel schreef op 24-08-2023 om 19:52:

@TootieToover, dat vind ik een goede reactie, iemand helemaal over de rooie en dan zo'n koele, rustige reactie.
Is die persoon niet zwaar overspannen of op een te hoog niveau bezig dat-ie zo onprofessioneel tekeer gaat?

Ik had er eigenlijk een gesprekje in de vorm van metacommunicatie van willen maken, achteraf gezien. Maar ach, zoals mijn collega later zei: “als je de rivier nog moet oversteken, moet je niet eerst bloed vergieten om de piranha’s te lokken” oftewel zo krijgt die zijn zin heus niet. Het schijnt dat die dit vaker doet en die werkt ook al heel lang op dit niveau. Ik heb er wel een vermoeden van wat er achter ligt, maar dan nog vind ik het niet acceptabel.

Vandaag wéér eens gebleken dat iemand in mijn team dingen enorm opblaast waardoor er onrust in het hele team ontstaat waar ik weer stress van krijg. Ben blij dat het weer loos alarm bleek te zijn, maar collega in kwestie kan een stevig gesprek verwachten na diens vakantie. 

ik word kriebelig van mensen die verschrikkelijk veeleisend zijn, maar de wegen binnen het bedrijf daar niet voor gebruiken maar aan alle kanten gefaciliteerd willen worden. 

context:
ik kreeg gisteren een mail van een collega dat er een enórm probleem was want de thee was op! wanneer komt de nieuwe voorraad! 
ik schrik want dat willen we natuurlijk niet hebben! rondje door kantoor maakte dat we nog meer dan genoeg thee hebben tot maandag de facilitair medewerkster terug is van vakantie en weer nieuwe regelt, maar dat het smaakje dat meneer blieft op was. 

ik kan dan alleen maar heel verbaasd reageren dat hij maar even 1 dag genoegen moet nemen met 1 van de andere soorten en dat het hem anders volledig vrij staat zijn smaakje zelf te kopen en te declareren. 

van zoveel gemaakte afhankelijkheid kan ik echt van slag zijn. niet emotioneel ofzo, maar het doet wat met me. zuigt me leeg. geef me oprecht drama en ik duik er head first in, regisseer de bende en kan dat 6 dagen aan een stuk doen. 
een kwartier van deze onwelwillendheid en ik kan naar bed, 

mut

mut

25-08-2023 om 11:38

Officieel begint vrijdag 1 september het nieuwe schooljaar en ik zou toch langzamerhand wel eens mijn rooster willen weten. Ik geef les op 3 scholen maar weet nog niet welke klassen ik op welke uren heb.

Dat een van mijn bazen over iets megakleins dwarsligt waardoor de gevolgen voor mij enorm kunnen zijn. Omdat het alleen maar om de poen gaat. Terwijl het iets is waar ik gewoon recht op heb en eigenlijk zelfs verplicht is. 

En het ergste is nog dat de bazen onderling niet hebben gecommuniceerd, waardoor ik van 3 partijen een 'ja' heb, en de 4e nu ineens ervoor gaat liggen. Los het lekker onderling op in plaats van mij hiermee te belasten. 

Ik vraag mij soms af waar het respect voor de huishouding is gebleven. Ik kan niet alles opschrijven i.v.m herkenbaarheid maar mijn collega en ik konden wel janken vandaag. Gewoon totaal geen respect. 
Als voorbeeld een w.c borstel gebruiken is enorm moeilijk voor collega's. Zelfs op de personeels w.c  
Een maandverband gewoon in een zakje doen en de prullenbak in gooien is ook moeilijk. Word gewoon zo met de plakstrip op de grond/muur geplakt. 
En dan zeggen wij er als huishouding iets van en dan krijgen we een grote mond terug. 

rooiekater schreef op 25-08-2023 om 15:17:

Ik vraag mij soms af waar het respect voor de huishouding is gebleven. Ik kan niet alles opschrijven i.v.m herkenbaarheid maar mijn collega en ik konden wel janken vandaag. Gewoon totaal geen respect.
Als voorbeeld een w.c borstel gebruiken is enorm moeilijk voor collega's. Zelfs op de personeels w.c
Een maandverband gewoon in een zakje doen en de prullenbak in gooien is ook moeilijk. Word gewoon zo met de plakstrip op de grond/muur geplakt.
En dan zeggen wij er als huishouding iets van en dan krijgen we een grote mond terug.

Wat asociaal  rode kater!  Gelukkig  is dat bij ons niet zo. ( zorg )  Wij hebben veel waardering  voor onze collega's  van de huishouding.  Is van werkplek  veranderen  een idee?

lientje69 schreef op 25-08-2023 om 15:39:

[..]

Wat asociaal rode kater! Gelukkig is dat bij ons niet zo. ( zorg ) Wij hebben veel waardering voor onze collega's van de huishouding. Is van werkplek veranderen een idee?

Staat in de planning een andere leidinggevende wil mij graag als de huidige huishoudelijke medewerker met pensioen gaat maar dat is eind van het jaar. En ik wil er graag heen dus nog even geduld.

Mail van mijn leidinggevende. Hij wil volgende week dossier X bespreken want dat moet dit jaar af. Dossier X is een nagel aan mijn doodskist en ik heb medio september een afspraak met de tegenpartij en doe mijn best om het daarna af te ronden. Dat heb ik mijn LG al tig keer verteld en ook dat het echt niet zo lang duurt omdat ik er iets aan kan doen. Ik snap wel dat hij ook een manager heeft, maar zelfs als de minister het zelf vraagt, kan ik niet toveren. Lekker makkelijk om dan de laagste in de pikorde onder druk te zetten.

Dat we gisteren een probleem met pinapparaat heb en dat je dan in de organisatie van het kastje naar de muur gestuurd wordt en dat er binnen het hele bedrijf maar 1 is die daar iets mee kan doen en die zit in de ziektewet. En dan werk ik in een organisatie met meer dan 4000 werknemers. Euh, hoe dan?? 

Friezinnetje schreef op 25-08-2023 om 17:31:

Dat we gisteren een probleem met pinapparaat heb en dat je dan in de organisatie van het kastje naar de muur gestuurd wordt en dat er binnen het hele bedrijf maar 1 is die daar iets mee kan doen en die zit in de ziektewet. En dan werk ik in een organisatie met meer dan 4000 werknemers. Euh, hoe dan??

Sommige dingen zijn niet te snappen 

Friezinnetje schreef op 25-08-2023 om 17:31:

Oh dit zou bij ons (3000 man) ook zo kunnen gebeuren. Bij ons op de afdeling kan ik er zo een paar aanwijzen waar we met de beste wil van de wereld niet van vandaag op morgen zonder kunnen, maar waar geen enkele vorm van back-up beschikbaar voor is. Dat heeft ook al eens voor serieuze problemen gezorgd en toen was de conclusie van de lessons learned sessie dat we meer mensen moesten hebben en dat kritische functies een tweede man moesten hebben. Dat lessons learned register ligt inmiddels denk ik onder in een digitale bureaulade en er is welgeteld geen enkele vacature uitgezet..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.