Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Peaches
09-05-2023 om 22:05
Dan ben je ook wel een beetje erin geluisd door je collega hoor.
Maar ik vind het een raar sfeertje als je niks kan zeggen tegen een afdelingshoofd.
MMcGonagall
09-05-2023 om 22:08
Nou ja, als je er in 10 minuten bent is het natuurlijk ook niet een heel groot probleem. Dan ben je er even uit, het wordt mooi weer, en als het tijdens de dag is zou ik die 20 minuten gewoon als werktijd beschouwen.
Rockstar
09-05-2023 om 23:52
Peaches schreef op 09-05-2023 om 22:05:
Maar ik vind het een raar sfeertje als je niks kan zeggen tegen een afdelingshoofd.
Ja dat is wel net kak gedaan. Maar ja ik zou dus lekker onder werktijd gaan fietsen, ik wil best betaald worden om te fietsen.
noas_1993
10-05-2023 om 07:54
Peaches schreef op 09-05-2023 om 22:05:
Dus jij zou tegen degene voor wie je werkt durven zeggen ''nee, ik kan/kom niet'' Netter verwoord misschien.
Aangezien ik gewoon werk die dag durf ik dat niet nee.
Meesje
10-05-2023 om 08:15
noas_1993 schreef op 10-05-2023 om 07:54:
[..]
Dus jij zou tegen degene voor wie je werkt durven zeggen ''nee, ik kan/kom niet'' Netter verwoord misschien.
"Tuurlijk kom ik als het nodig is. Maar ik kom dan heen en weer alleen om dat ene ding op te hangen. Dus als iemand anders dat kan doen zou ik dat wel heel erg fijn vinden."
Ysenda
10-05-2023 om 08:23
[..]
Bij mij in de afdeling zou het antwoord gewoon zijn: "gaat niet want ik werk thuis die dag". En dat zou iedereen ook zeggen tegen de directeur of de CEO.
Ook al woon ik 5 minuten lopen van mijn werk er wordt niet verwacht dat ik dan maar altijd op kom draven.
Meesje
10-05-2023 om 08:28
Meesje schreef op 10-05-2023 om 08:15:
[..]
"Tuurlijk kom ik als het nodig is. Maar ik kom dan heen en weer alleen om dat ene ding op te hangen. Dus als iemand anders dat kan doen zou ik dat wel heel erg fijn vinden."
En bij vergaderingen/teams waarbij je alleen een voorbereidende rol hebt: "mensen, jullie redden je nu wel, toch? Ik heb nog bergen werk, dus dan verlaat ik deze bespreking. Als jullie me nodig hebben dan kunnen jullie me bellen/vinden in kamernr/mailen. Daaag"
Ysenda
10-05-2023 om 08:59
Peaches schreef op 04-05-2023 om 23:07:
Op het kantoor waar ik meestal werk, maken ze zich er makkelijk vanaf. Bij je laptop krijg je een toetsenbordje en muis. Op de meeste (maar niet alle) werkplekken staat een beeldscherm. De rest neem je dus zelf maar mee. Ik zie veel mensen op hun laptop typen, urenlang. Een muis meenemen gaat meestal nog, maar een toetsenbord is teveel gevraagd.
Zo kan het dus ook. En dan voldoe je ook aan de arbo-eisen, als bedrijf.
Eh, nee want je moet je medewerkers er wel steeds op wijzen en het niet oogluikend toestaan. Krijgen je medewerkers klachten ben jij toch aansprakelijk tenzij je het verdraaid goed hebt dicht getimmerd.
Ysenda
10-05-2023 om 09:04
noas_1993 schreef op 09-05-2023 om 15:28:
Ik ben kapot!
Net 2 uur bij een teamsessie gezeten, waarbij we eigenlijk alleen moesten helpen voorbereiden. Maar ja, je sneakt er ook niet zomaar tussen uit.
Als je geen onderdeel van het team bent blijf je uberhaubt toch niet. En bij andere meetings waar je maar een beperkte rol hebt vraag je hoe laat je verwacht wordt en na jouw stukje ga je weer weg.
Ik wordt bij veel meetings gevraagd, een 3-voudige boeking op hetzelfde tijdstip is niet ongebruikelijk, en dan heb ik steeds maar kleine deeltjes. Dus meld ik dat bij de organisator en ben er alleen aan het begin of eind of ik meld dat ik tussentijds weggeroepen wordt. Ze passen de agenda maar aan als ze perse mij erbij willen en over een andere meeting heen boeken.
Het is ook wel vrouwelijk gedrag om dan maar toch de meeting uit te zitten omdat je niet weg durft te gaan of bang bent onbeleefd gevonden te worden mannen lijken daar veel minder last van te hebben.
noas_1993
10-05-2023 om 10:17
Meesje schreef op 10-05-2023 om 08:15:
[..]
In dit geval weet ze dat ik alleen dinsdag op kantoor ben, dus het had ook fijn geweest als ze gezegd had ''oh, je komt vanaf huis? Nee, dan vraag ik iemand anders wel''
Maar goed, ik ga begin de middag wel gewoon
Poezie
10-05-2023 om 10:34
noas_1993 schreef op 10-05-2023 om 10:17:
[..]
In dit geval weet ze dat ik alleen dinsdag op kantoor ben, dus het had ook fijn geweest als ze gezegd had ''oh, je komt vanaf huis? Nee, dan vraag ik iemand anders wel''
Maar goed, ik ga begin de middag wel gewoon
Kun je voor deze keer je thuiswerkdag niet ruilen met een andere dag?
Peaches
10-05-2023 om 10:44
[..]
Ja, natuurlijk. Dat kan je toch gewoon bespreken, dat het niet efficiënt is om voor zoiets op en neer te fietsen. Beetje voor jezelf opkomen hoor. Net als met die meetings waar je bij zit omdat je er niet uit durft, dat is echt niet nodig en totale tijdverspilling. En je moet daar zelf iets aan doen, je kunt niet van anderen verwachten dat ze bedenken dat iets voor jou niet handig is.
MMcGonagall
10-05-2023 om 11:30
Ik zie mijn thuiswerkdagen nog steeds als ‘indien mogelijk’. Als mijn aanwezigheid op kantoor gewenst is, ben ik er gewoon. In de praktijk weet iedereen wel dat ik er op maandag en vrijdag nooit ben en woensdag soms, maar als iemand me per se op maandag wil zien, kom ik gewoon. Dinsdag en donderdag zitten altijd zo vol met verplichte nummers, dat je er niet aan ontkomt om ook eens op andere dagen te verschijnen. Soms voel ik me echt een beetje suf dat ik duizenden euro’s heb uitgegeven aan kinderopvang, terwijl tegenwoordig mensen drie dagen per week om 14.00 uur weg zijn omdat ze de kinderen moeten halen. En wel een fulltime salaris binnenharken. Dan is de smoes vaak dat ze ‘s avonds nog werken. Enerzijds twijfel ik daaraan, anderzijds zijn er nu eenmaal een kantoorurenafdeling. Als ik eens op vrijdag om 16.00 uur een overleg plan, zit ik daar ook in mijn eentje. Misschien moet ik het gewoon doen, tegen iemand die zegt dat hij uren maakt in het weekend, een overleg plannen op zondagochtend.
Rockstar
10-05-2023 om 11:52
Peaches schreef op 10-05-2023 om 10:44:
[..]
Ja, natuurlijk. Dat kan je toch gewoon bespreken, dat het niet efficiënt is om voor zoiets op en neer te fietsen. Beetje voor jezelf opkomen hoor. Net als met die meetings waar je bij zit omdat je er niet uit durft, dat is echt niet nodig en totale tijdverspilling. En je moet daar zelf iets aan doen, je kunt niet van anderen verwachten dat ze bedenken dat iets voor jou niet handig is.
Ja, je kan toch gewoon bij aanvang zeggen van "nou mijn werk hier zit er weer op, ik ga weer verder, joejoe" en weglopen? Ik snap niet dat je bij een willekeurige meeting gaat zitten waar je niks te zoeken hebt.
Rockstar
10-05-2023 om 11:53
MMcGonagall schreef op 10-05-2023 om 11:30:
Misschien moet ik het gewoon doen, tegen iemand die zegt dat hij uren maakt in het weekend, een overleg plannen op zondagochtend.
Als jij daar gelukkig van wordt, waarom niet?