Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Rockstar
04-05-2023 om 22:28
Ysenda schreef op 04-05-2023 om 20:51:
[..]
Hoe kun je dan goed werken, want zonder deze hulpmiddelen mag je maar max in totaal 2 uur per dag op een laptop werken.
Krijgen jullie de andere 6 uur kado?
Houdt jullie werkgever zich niet aan de arbo regels en accepteren jullie dat massaal?
Ik begin te snappen waarom collega's die vertrekken ondanks de mindere zaken bij mijn werkgever zo snel weer terug komen.
Mag ik zonder tweede oplader maar 2 uur per dag werken? Goh, dat ga ik morgen mijn baas melden.😆
Schemerlampje
04-05-2023 om 22:29
Rockstar schreef op 04-05-2023 om 22:27:
[..]
Ik heb geen docking station. En ik zit altijd ergens anders, lijkt me nogal onhandig dat ik elke weet die oplader moet gaan zoeken waar hij nu weer ligt als ze hem niet gejat hebben.
Ik denk dat er dan bij elke werkplek een oplaadkabel ligt en dat die daar ook blijft liggen. Dan kun je die gebruiken.
Rockstar
04-05-2023 om 22:40
Schemerlampje schreef op 04-05-2023 om 22:29:
[..]
Ik denk dat er dan bij elke werkplek een oplaadkabel ligt en dat die daar ook blijft liggen. Dan kun je die gebruiken.
Dat kan. Maar dat is hier dus niet.
Peaches
04-05-2023 om 22:52
Schemerlampje schreef op 04-05-2023 om 22:29:
[..]
Er zijn tig verschillende laders en stekkers. Je kunt moeilijk op iedere werkplek van elk type een lader neerleggen.
Is het nu echt zo'n enorme onvoorstelbare opoffering om je eigen lader mee te nemen? Reden voor ontslag?
Peaches
04-05-2023 om 23:07
Op het kantoor waar ik meestal werk, maken ze zich er makkelijk vanaf. Bij je laptop krijg je een toetsenbordje en muis. Op de meeste (maar niet alle) werkplekken staat een beeldscherm. De rest neem je dus zelf maar mee. Ik zie veel mensen op hun laptop typen, urenlang. Een muis meenemen gaat meestal nog, maar een toetsenbord is teveel gevraagd.
Zo kan het dus ook. En dan voldoe je ook aan de arbo-eisen, als bedrijf.
Schemerlampje
05-05-2023 om 11:33
Peaches schreef op 04-05-2023 om 22:52:
[..]
Er zijn tig verschillende laders en stekkers. Je kunt moeilijk op iedere werkplek van elk type een lader neerleggen.
Is het nu echt zo'n enorme onvoorstelbare opoffering om je eigen lader mee te nemen? Reden voor ontslag?
Ik vind het geen opoffering hoor. De lader zit gewoon bij mijn laptop in de tas. Maar bij ons hebben alle werknemers dezelfde laptop en dus ook dezelfde lader. En als je je lader vergeten bent, kun je die altijd wel lenen van een collega of bij de it-afdeling.
Zeesterretje
05-05-2023 om 23:35
Schemerlampje schreef op 05-05-2023 om 11:33:
[..]
Ik vind het geen opoffering hoor. De lader zit gewoon bij mijn laptop in de tas. Maar bij ons hebben alle werknemers dezelfde laptop en dus ook dezelfde lader. En als je je lader vergeten bent, kun je die altijd wel lenen van een collega of bij de it-afdeling.
Ook wij hebben allemaal dezelfde laptops en laders. Toetsenbord en muis kon je apart nog krijgen als je wil. Ook allemaal van dezelfde soort. Officieel hebben semi- flexplekken maar de meeste zitten op dezelfde plek. Af en toe je lader vergeten gebeurd. Dan kan je die beter thuis zikn vergeten dan op kantoor want dam heb je kans dat iemand anders per ongeluk met je spullem vandoor gaat. Voor ons is het dan weer arbo technisch een dingetje dat we veel en vaker op een dag met spullen slepen.
bieb1963
06-05-2023 om 16:00
Gelukkig hebben wij allemaal onze eigen werkplek. Veel werken er max 50% thuis (ik niet).
Peaches
06-05-2023 om 22:26
Gelukkig ga ik max 1x per week naar kantoor.
Al zou ik misschien vaker gaan als ik een eigen werkplek had. Maar dat is wel een beetje aan het uitsterven..
Snoeske
07-05-2023 om 11:15
Toen ik op mijn nieuwe werk begon, deelden we met 9(!) mensen een mobiele telefoon. We waren ook nog verdeeld over twee huisjes. Die telefoon ging de hele dag op en neer. Het ergste was dat de telefoon afkomstig was van de vader van een collega. Nu hebben we 3 telefoons, 1 per huisje en 1 voor mij als coördinator. Maar het zijn verschrikkelijke dingen, geen smartphones. Andere omstandigheden zijn ook bizar, maar eigenlijk kan ik hier allemaal wel om lachen. Bij alles wat we vragen, is het antwoord dat er geen budget is. Sommige dingen zijn toegezegd in november, maar hebben we nog steeds niet. Dit is het leven bij de federale overheid in België
MMcGonagall
07-05-2023 om 11:34
Wij hebben alleen een laptop, lader, eigen toetsenbord en muis. Dat vind ik ook het fijnst want sommige mensen hebben enorm gore toetsenborden waar de e-coli vanaf spat. Op een kantoordag moet ik dus eerst op zoek naar een bureau, dan op zoek naar een stoel waarvan de zitting nog verschoven kan worden (een handjevol, want de meeste zijn inmiddels stuk), dan alle snoertjes inpluggen, ook naar de schermen.
Door dit topic heb ik besloten dat ik komende week weer eens achter een goede stoel aanga. We hebben op zich mooie stoelen, je kunt ze ondieper en smaller maken, maar aangezien het gros van de collega’s groot en breed is, staan al die stoelen op de maximale stand. En het knopje van de zitting functioneert niet meer, waardoor ik hem dan niet meer op de door mij gewenste kabouterstand kan krijgen.
noas_1993
09-05-2023 om 15:28
Ik ben kapot!
Net 2 uur bij een teamsessie gezeten, waarbij we eigenlijk alleen moesten helpen voorbereiden. Maar ja, je sneakt er ook niet zomaar tussen uit.
Nu moet ik donderdag weer een halfuurtje komen, alleen om wat papieren op te plakken. Dat kunnen ze toch ook wel zelf!? (ik werk thuis die dag)
MMcGonagall
09-05-2023 om 16:14
Collega X deed een oproep voor een vrijwilliger voor een bepaald klusje waarvoor je een specifiek diploma nodig hebt. We zitten in een groepje met mensen die dat mogen doen. Ik had expres twee weken gewacht met antwoorden en toen gemaild dat ik het wel wilde doen als hij echt echt echt niemand anders kon vinden. Vijf minuten later lag het dossier in mijn inbox. Het zou gaan om 1 ‘situatie’ (ik houd het even vaag), dat klopte maar er zat wel een rapport met 23 bijlagen bij. Die wordt je dan wel geacht door te nemen voor het geval er vragen over gesteld worden. Na leuk, ze werken bij ons met normtijden voor producten en hier krijg ik 4 uur voor (dat lezen is de voorbereiding, je moet ook nog een gesprek voeren en een verslag schrijven). Dat is dan gelijk mijn laatste vrijwillige aanmelding voor dit jaar.
Rockstar
09-05-2023 om 19:28
noas_1993 schreef op 09-05-2023 om 15:28:
Nu moet ik donderdag weer een halfuurtje komen, alleen om wat papieren op te plakken. Dat kunnen ze toch ook wel zelf!? (ik werk thuis die dag)
Pfoe dat lijkt me zonde van de tijd. Wat zeiden ze toen je het voorstelde?
Hier ook weer een hele dag zoet met meetings. Gaar van het lullen, en dan heb ik nog niet eens een lulberoep.🤪
noas_1993
09-05-2023 om 20:22
Rockstar schreef op 09-05-2023 om 19:28:
[..]
Pfoe dat lijkt me zonde van de tijd. Wat zeiden ze toen je het voorstelde?
Hier ook weer een hele dag zoet met meetings. Gaar van het lullen, en dan heb ik nog niet eens een lulberoep.🤪
Tja, ik heb eerlijk gezegd niet tegengesproken. Dat durf ik niet bij mijn/een afdelingshoofd.
Morgen is er ook zo'n sessie, maar dan komt er wél een andere collega helpen.
Donderdag werken zowel collega als ik thuis, maar omdat ik op 10 minuten fietsafstand woon had ik (bij collega!) aangegeven dat ik eventueel wel wil gaan indien nodig.
Dus na afloop van de sessie staan we nog even wat na te praten en collega zegt ''dus jij gaat donderdag helpen met voorbereiden?''
Tja, zie dan nog maar eens nee te zeggen waar het afdelingshoofd bij staat.. Maar ik baal wel dat ik het aan heb geboden!