Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Een collega (X) had voorafgaand aan ons werkoverleg (vanaf 10 uur) van 8 tot 10 een ander overleg ingepland waarbij een collega (Y) iets over zijn project zou komen vertellen. Ik had nog niet geaccepteerd want 8 uur vind ik geen tijd. Nu had Y ook afgezegd en was X helemaal verbolgen want hij ‘had alle agenda’s gecheckt’.
Ja grapjas, als ik op vrijdagmiddag om 16 uur een overleg inplan, zijn ook alle agenda’s leeg maar komt er echt niemand opdagen.

MMcGonagall schreef op 05-04-2023 om 20:04:

Een collega (X) had voorafgaand aan ons werkoverleg (vanaf 10 uur) van 8 tot 10 een ander overleg ingepland waarbij een collega (Y) iets over zijn project zou komen vertellen. Ik had nog niet geaccepteerd want 8 uur vind ik geen tijd. Nu had Y ook afgezegd en was X helemaal verbolgen want hij ‘had alle agenda’s gecheckt’.
Ja grapjas, als ik op vrijdagmiddag om 16 uur een overleg inplan, zijn ook alle agenda’s leeg maar komt er echt niemand opdagen.

Dat is de reden waarom mijn agenda altijd tot half 10 geblokkeerd is. Dan kan ik altijd rustig opstarten. En de jaren dat ik wel een afspraak om 7 uur heb dan weet ik dat want dan moeten ze overleggen voor het plannen.

Ja hoor, alles is urgent. Als ze nou niet om de haverklap en om de beurt komen vragen of het al gedaan is dan zou ik het allemaal allang af hebben! (Voor veel klussen ben ik afhankelijk van anderen, dus soms is het ook wachten daarop). De pech wil dat ik ivm zieken al ruim 1,5 week in mijn eentje zit. Knettergek word ik ervan 

Alles is urgent, vreselijk inderdaad!
Vanmiddag kwam er een vraag om een afspraak in te plannen, na wat gepuzzel zie ik dat er al een stuurgroep bestaat voor datzelfde onderwerp met een iets andere samenstelling.

De agenda's zijn al zo vol, kan dat niet efficiënter denk ik dan..

Ik heb niet de hele week alle avonden overgewerkt, om jou vervolgens alles nog een keer te laten herschrijven. Een check is iets anders dan alles over doen en als je denkt dat je het veel beter kan, dan doe je het volgende keer lekker zelf.
Je vind jezelf echt te belangrijk en sowieso is het hele nut van deze documenten discutabel

Fidodido schreef op 06-04-2023 om 21:39:

Ik heb niet de hele week alle avonden overgewerkt, om jou vervolgens alles nog een keer te laten herschrijven. Een check is iets anders dan alles over doen en als je denkt dat je het veel beter kan, dan doe je het volgende keer lekker zelf.
Je vind jezelf echt te belangrijk en sowieso is het hele nut van deze documenten discutabel

Ooo vreselijk dit! Net als die types die je notulen in andere bewoordingen gaan beschrijven. Er staat gewoon precies hetzelfde!

Twee weken voor mijn zwangerschapsverlof weet ik nog steeds niet wie mij gaat vervangen, op mijn vragen wordt niet gereageerd. Maar er wordt wel van mij verwacht dat ik de boel goed overdraag aan mijn vervanger...

collega die vandaag invalt gaat een uur eerder weg, maar vergeet verschillende dingen uit te doen, af te sluiten en op te ruimen.  Ben blij dat ie niet meer elke week bij ons invalt 

afrodite05 schreef op 06-04-2023 om 22:08:

Twee weken voor mijn zwangerschapsverlof weet ik nog steeds niet wie mij gaat vervangen, op mijn vragen wordt niet gereageerd. Maar er wordt wel van mij verwacht dat ik de boel goed overdraag aan mijn vervanger...

Misschien kun je alvast aan een overdrachtsdocument beginnen? Maar wat stom zeg, ze weten het toch al een tijdje lijkt mij…

Netherfield schreef op 06-04-2023 om 22:43:

[..]

Misschien kun je alvast aan een overdrachtsdocument beginnen? Maar wat stom zeg, ze weten het toch al een tijdje lijkt mij…

Klopt, sinds begin oktober wisten ze het al. Daarom vind ik het ook zo stom. Ben inderdaad bezig met een document, maar het maakt nogal verschil of een huidige collega een klas overneemt (ik ben tot les x gekomen) of dat het een externe collega wordt (we gebruiken deze lesmethode, dit is hoe onze school werkt, deze hulpprogramma's gebruiken we, we zijn met dit project bezig, etc.). Ik ga nu uit van scenario 1. Als het toch anders wordt, zie ik dan wel weer hoe ik dat oplos (en of ik dat überhaupt ga doen).

Auwereel schreef op 05-04-2023 om 10:02:

Dat ik door een examensysteem gemaild word en dat die mail begint met "Hi"... Ben je vriendinnetje niet!

Het systeem was vast een zelfbouw pakket van IKEA.

Bellebelle schreef op 25-04-2023 om 19:44:

[..]

Het systeem was vast een zelfbouw pakket van IKEA.

Ik zal misschien wel weer de enige zijn, maar met al die vrije dagen erger ik me aan collega's die niet even wat flexibeler zijn..

Iets wat ik normaal gesproken op donderdag moet versturen had ik nu verzet naar gisteren, maar door een wijziging had ik akkoord nodig van een collega die op woensdag haar vaste vrije dag heeft.
Ik had de stille hoop dat ze in de middag of avond even haar mail zou checken maar nee. En vandaag is natuurlijk ook weer een vrije dag

noas_1993 schreef op 27-04-2023 om 09:26:

Ik zal misschien wel weer de enige zijn, maar met al die vrije dagen erger ik me aan collega's die niet even wat flexibeler zijn..

Iets wat ik normaal gesproken op donderdag moet versturen had ik nu verzet naar gisteren, maar door een wijziging had ik akkoord nodig van een collega die op woensdag haar vaste vrije dag heeft.
Ik had de stille hoop dat ze in de middag of avond even haar mail zou checken maar nee. En vandaag is natuurlijk ook weer een vrije dag

Als je weet dat ze op woensdag nooit werkt vraag je de goedkeuring op dinsdag of aan de back-up die haar taken op woensdag altijd waar neemt.

Bij ons zou ook niemand kijken want de werkgever is van mening dat een vrije dag een dag is die je de gelegenheid geeft om te herstellen en te ontspannen en dat dat nodig is voor iedereen om haar/zijn werk op de lange termijn goed te kunnen blijven doen.

Ik biedt wel eens aan om op woensdag wat te doen maar het wordt vrijwel altijd geweigerd om bovenstaande reden.

Ysenda schreef op 27-04-2023 om 09:59:

[..]

Als je weet dat ze op woensdag nooit werkt vraag je de goedkeuring op dinsdag of aan de back-up die haar taken op woensdag altijd waar neemt.

Bij ons zou ook niemand kijken want de werkgever is van mening dat een vrije dag een dag is die je de gelegenheid geeft om te herstellen en te ontspannen en dat dat nodig is voor iedereen om haar/zijn werk op de lange termijn goed te kunnen blijven doen.

Ik biedt wel eens aan om op woensdag wat te doen maar het wordt vrijwel altijd geweigerd om bovenstaande reden.

Je kunt niet altijd alles van tevoren plannen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.