Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

wat is er leuk aan kamperen (zonder kids)


ik heb zelf deze zomer met gezin op een echte kindvriendelijke camping gestaan. We hadden het wat verkeerd ingeschat want de camping was groter/massaler als verwacht. Niet helemaal ons ding. Naast ons stond een wat ouder echtpaar, zonder (klein) kinderen. Wij waren verbaasd over hun campingkeuze. Waarom deze drukke kindercamping terwijl je geen gebruik maakt van de faciliteiten zoals het zwembad, speeltuin, animatie. Wij betaalden toch rond de 85 euro per nacht met zijn vieren. Wij zouden deze camping al niet gekozen hebben als we wisten dat het ons te druk zou zijn.

Het kwam ter sprake en de buurman vertelde dat ze dit juist opzoeken. Dat ze houden van het leven op de camping en genieten van de spelende kinderen overal. Ze hadden zelf wel kinderen en kleinkinderen en die waren een dagje op bezoek geweest maar daarvoor hadden ze deze camping niet gekozen. Ze houden ervan en zouden niet gelukkig zijn op een rustige boerencamping of natuurcamping. Dat kan en mag natuurlijk ook. 

Gelukkig hadden we twee campings geboekt dit jaar. De tweede camping was echt perfect voor ons. En dat terwijl camping 1 eigenlijk een perfecte camping was. Schoon sanitair, mooie plaatsen, alles netjes onderhouden maar gewoon niet ons ding. En dan was het echt niet zo groot als de beerze bulten of de sprookjescamping oid. Het is allemaal persoonlijk en dat is ook prima. 

BlairW schreef op 10-08-2024 om 22:33:

[..]

Vergeet de middernachtsoep niet! Die vond ik altijd zo lekker, om 24:00 nog even naar het restaurant slenteren voor een lekkere kom soep ik was wel 1 van de weinigen haha! Mijn man verklaarde me ook voor gek, maar ik bleef er speciaal voor op en zat dan heerlijk te genieten!

Hahaha nou dat haal ik meestal niet.

yette schreef op 10-08-2024 om 19:37:

Ik vind uit eten leuk. Tijdens vakanties doen we het +/- om de 3 dagen. Maar ik vind koken ook heel leuk! Zéker koken in het buitenland.

Ik ga daar helemaal los in de supermarkt en op de markt. Al die dingen die je hier niet krijgt, of die hier minder lekker zijn ... kom maar op

Daarnaast vind ik het ook wel relaxed om helemaal zelf te bepalen wàt ik eet, met wie ik eet en hoe laat ik eet. Als je zelf kookt, hoeft niemand zich eerst om te kleden of door de badkamer. Gewoon aanschuiven. Willen we er een keer muziek bij, dan kiezen we die zelf. En na het eten, kunnen we gewoon blijven zitten. We hoeven nergens meer heen. De vaat doen we morgen. Uren natafelen. Praten, lachen, zingen, vallende sterren kijken, piano spelen (ja, oa de electrische piano gaat mee kamperen). Soms een vuurtje, soms een spelletje. De een doet een maf dansje in de olijfgaard, de ander ligt met TikTok in een hangmat. En even later doen ze samen een oehoe-wedstrijd wie de uil in de verte kan uitlokken om te reageren.
Niemand die ons hoort of ziet.

Da's toch eigenlijk ook een soort van luxe?

(Over drie weken weer! Dan ga voor het eerst guignolet maken met de Franse buurvrouw - santé!)

Dit is heerlijk, maar doe ik net zo bij mijn vakantiehuisje. Dat is niet perse wat kamperen leuk maakt toch? 

Chantal2022 schreef op 10-08-2024 om 19:46:

[..]

Dat is het idee erachter toch?

Wellicht. Maar volgens de bewoners die ik erover sprak, kwamen gieren daar nooit voor (behalve soms een verdwaalde). Volgens hun is het dus niet herintroduceren, maar introduceren. Daar is niet iedereen even blij mee. Het gaat nu om een paar keer per week, 30-40 gieren. Geen idee van hoe ver ze komen of dat ze er al zijn komen wonen. 

mut

mut

10-08-2024 om 23:21

Dolfje schreef op 10-08-2024 om 21:38:

[..]

Dat kan toch altijd?
Vorig jaar all in :
ontbijt van 6:30-10:30
Extra ontbijt van 10:30-12:30
Lunch 12:00-14:40
Snacks 12:30-17:30
Diner vanaf 18:30-22:00
Vanaf 22:00 uur stonden er ergens sandwiches en fruit in een vitrine in een bar.
Ok om 18:00 precies was er ff niks in de restaurants maar verder kon je eten pakken wanneer je wil.

En als we in een appartement zitten eet ik ook wanneer ik wil. Vind dat niet perse bij kamperen horen.

In de hotels waar ik geweest ben was het eten op aangegeven tijden en eigenlijk wel altijd ontbijt maar niet altijd ook lunch of avondeten mogelijk en al helemaal niets tussendoor. Maar eerlijk is eerlijk mijn ervaring met hotels is deels beperkt/ deels verouderd en deels niet altijd "toeristisch" en dus zeker niet all in. 

Strijkstok schreef op 10-08-2024 om 22:57:

[..]

Dit is heerlijk, maar doe ik net zo bij mijn vakantiehuisje. Dat is niet perse wat kamperen leuk maakt toch?

Als je het specifiek vergelijkt met een vakantie huis zitten de verschillen in:

- prijs

- eigen spullen (meer sjouwen, maar je nooit hoeven af te vragen wat degene voor je ermee uitgespookt heeft, vertrouwd)

- meestal toch meer buiten, maar dat kan met karakter van de vakantieganger natuurlijk verschillen.

Dorestad schreef op 10-08-2024 om 14:24:

https://www.slangenborg.nl/814-2/
Niet verder vertellen hoor maar Westerwolde is zo ontzettend rustig...

Dat is de favoriete camping van mijn man

Volgens mij was het toen wel een stuk leger ( in hoogseizoen komen aanwaaien en er stond 1 andere tent). 

mut schreef op 10-08-2024 om 13:59:

[..]

Je kunt naar de wc, douche, gebruik elektriciteit, gebruik maken van gasfornuis/ koelkast / waterkoker. Wat heb je meer nodig? Maar is idd heel eenvoudig. Zie het ook niet als "echte "camping, het zal zeker genoeg mensen aanspreken. Ik heb het ook vooral als voorbeeld gepost, laten zien wat er mogelijk is. Het zou mij te benauwend zijn, te weinig vrij omdat het in de tuin van iemand is. Als het is bij iemand aan de rand van een bos lijkt het al anders. Beerze bulten ben ik ook nooit geweest, spreekt ook veel mensen aan.

Jij begrijpt mijn vergelijking niet. Die dingen die jij opnoemt zoals bv naar de wc kunnen, douche etc vind ik niet meer dan normaal. Ik wilde alleen maar aangeven dat ik denk dat ik goedkoper uit ben met mijn eigen vakanties. 

watertoren schreef op 11-08-2024 om 08:15:

[..]

Jij begrijpt mijn vergelijking niet. Die dingen die jij opnoemt zoals bv naar de wc kunnen, douche etc vind ik niet meer dan normaal. Ik wilde alleen maar aangeven dat ik denk dat ik goedkoper uit ben met mijn eigen vakanties.

Het is nogal een verschil als je alleen bent en geen rekening hoeft te houden met hoogseizoen, op tijd boeken etc. Jij kan gaan en staan waar en wanneer je wil. Hoeft niet in het hoogseizoen en kan last minute nog wat boeken en heb je keus om bijvoorbeeld een dag eerder of later te gaan als dat goedkoper blijkt. Met kinderen en werk zit je vast aan je vrije dagen en moet je dan gaan. En dat is vaak meteen ook tijdens de duurste periode. 

Ik denk niet dat vliegen goedkoper is dan kamperen maar kamperen vind ik vaak in verhouding wel te duur voor wat het is.
De ingerichte tent die we op Texel een paar keer gehuurd hebben kostte voorheen 330€ in juni en september. Ik keek laatst voor volgend jaar juni en dan kost diezelfde tent meer dan 700€. Wij zijn maar met zijn tweetjes maar je kan er met 5 in als het zou moeten.
Nou dan leg ik liever wat geld bij en dan vlieg in naar Spanje of zo naar een appartement met zwembad.
Ik vind kamperen hardstikke leuk maar nadat we dit jaar een ondergelopen tent hadden hebben we alles weg gedaan. 

Kamperen is alleen leuk met mooi weer. Ooit in Frankrijk een hele modderstroom in mijn tent gehad. Mijn slaapzak kon ik weggooien. 

alles qua vakantie vieren in Nederland is duur. Ga over de grens naar Duitsland en alles is een stuk beter te betalen 

wij gingen vroeger altijd kamperen. Eerst Luxemburg en daarna naar Oostenrijk en Frankrijk. Heerlijk. Veel vrienden op de camping, veel buiten, aan zee of meer. 3,5 week. 

Mevrouw75 schreef op 11-08-2024 om 07:22:

[..]

Dat is de favoriete camping van mijn man

Volgens mij was het toen wel een stuk leger ( in hoogseizoen komen aanwaaien en er stond 1 andere tent).

Wat leuk! Ik zie regelmatig dat het er nog heel rustig is,  ik loop daar vaak

GroenTuintje schreef op 11-08-2024 om 10:11:

alles qua vakantie vieren in Nederland is duur. Ga over de grens naar Duitsland en alles is een stuk beter te betalen

Ik vind juist Nederland echt goedkoop. Misschien niet in vergelijking met Duitsland (al vind ik daar de camping met een fatsoenlijk zwembad en niet het gemeentezwembad een paar 100 meter verderop ook niet heel goedkoop), maar zeker wel vergeleken met andere Europese landen. 2 Jaar terug zat ik 3 weken op een camping voor €700,-. Inclusief binnenzwembad. Nu in Italië was ik echt een hoop meer kwijt. Schrok daar best van. En dan komt er nog flink wat benzine, tol, vignetten en tussencampings bij om er te komen. Als wij low budget op vakantie willen, blijven we juist in Nederland. Bespaart een hoop op de overige kosten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.