Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

wat is er leuk aan kamperen (zonder kids)


Ik lees hier net dat een camping zoveel kost en dat je dan ook nog moet eten. Dat moet je thuis toch ook?
Ons vakantiegeld is voor reis en verblijf en uitstapjes en van het geld waar ik normaal de weekboodschappen van doe eten we op de camping. Meestal 2x uit eten en dat is dan van het vakantiegeld. 
Voor vervanging van materialen sparen we. 

Bakblik schreef op 10-08-2024 om 16:47:

Ik lees hier net dat een camping zoveel kost en dat je dan ook nog moet eten. Dat moet je thuis toch ook?
Ons vakantiegeld is voor reis en verblijf en uitstapjes en van het geld waar ik normaal de weekboodschappen van doe eten we op de camping. Meestal 2x uit eten en dat is dan van het vakantiegeld.
Voor vervanging van materialen sparen we.

Als ik op vakantie ben geef ik altijd veel meer geld uit aan eten dan thuis.

Thuis ontbijt ik nooit, op reis wordt er stokbrood en croissants en masse gekocht. En veel lokaal eten, stukken kaas, veel meer flessen wijn dan thuis, ...

Om het over terrasjes en de helft van de tijd uit eten gaan - omdat ik het na een tijd toch echt zat raak om op zo'n tweepitter te broddelen en aan een wankel kampeertafeltje te eten - maar niet te hebben.

Ik heb het kamperen letterlijk opgegeven terwijl mijn eten voor de zoveelste keer op de camping op zo'n (elektrische) tweepitter aan 't mislukken was in Perpignan. En ik op datzelfde moment half stond weg te waaien naast mijn tent. (Naast alle gewone wegwaaien, rampzalig slecht slapen, ... kon ik het er niet bij hebben om ook nog eens voor de zoveelste keer rampzalig slecht te eten.)

BlairW schreef op 10-08-2024 om 13:21:

[..]

Comfortplaats royaal is volgende week 24-31 augustus €616,- voor 7 nachten. Dat is inclusief stroom en voor 3 personen. Gewone plaats is €547,-. Dat is niet meer dan €100,- per nacht.

En dat zijn prijzen voor 2 personen wij zijn met 4 personen. En de prijzen zijn ook excl toeristenbelasting etc. Dat tikt allemaal flink aan. 

GroenTuintje schreef op 10-08-2024 om 18:11:

[..]

En dat zijn prijzen voor 2 personen wij zijn met 4 personen. En de prijzen zijn ook excl toeristenbelasting etc. Dat tikt allemaal flink aan.

Ik heb voor 3 personen gekeken en dit was inclusief toeristenbelasting

watertoren schreef op 10-08-2024 om 15:26:

Ik ben weer blij, volgend weekend zit ik in Valancia met een vriendin. Voor de derde keer in hetzelfde hotel. Ik ben echt blij!

Dat doe ik dan weer bijna nooit, 2 keer naar dezelfde camping. Alleen als tussencamping, voor 1 nacht. En met corona ben ik terug geweest naar een camping waar ik al eens heen was geweest. Dat was toen een veilige keus. Maar ik wil altijd wat anders zien. Ga ook zelden naar dezelfde plek op zomervakantie. Vaak andere landen, ander gebied enz. Alleen een vakantiepark boek ik vaker dezelfde. Maar dat is dan voor een weekje, dan gaan we meestal ook niet zo ver en in het voorjaar met slecht weer. Dan is een subtropisch zwemparadijs lekker en is de omgeving ondergeschikt.

BlairW schreef op 10-08-2024 om 18:47:

[..]

Ik heb voor 3 personen gekeken en dit was inclusief toeristenbelasting

4 personen is altijd een stuk duurder..

Dat vind ik wel een nadeel van kamperen, je betaald per persoon, terwijl in een huisje je meestal betaald voor 4/6 persoons 

GroenTuintje schreef op 10-08-2024 om 18:56:

[..]

4 personen is altijd een stuk duurder..

Dat vind ik wel een nadeel van kamperen, je betaald per persoon, terwijl in een huisje je meestal betaald voor 4/6 persoons

Die 2 kinderen is een keus natuurlijk  ik heb niet voor niks maar 1 kind. 

BlairW schreef op 10-08-2024 om 19:02:

[..]

Die 2 kinderen is een keus natuurlijk ik heb niet voor niks maar 1 kind.

kan er moeilijk 1 thuis laten toch. En ik vind het heerlijk om er 2 te hebben  ben zelf tot mijn 11e enigskind geweest en voelde mij best eenzaam vaak

mut

mut

10-08-2024 om 19:35

Ik vond het in NL een probleem dat er vaak maar max.6 personen op 1 plek mogen. We moesten 2 plekken nemen terwijl we maar 1 caravan met voortent hadden (ok met uitbouw waarin slaapplekken), 1 auto maar met meer dan 6 personen (2 volwassen en meer dan 4 kinderen). Wat moesten we dan met die tweede plek? Frustratie van jaren geleden en mede reden om naar het buitenland te gaan. Overigens hebben we nu geen caravan meer maar een tent

Ik vind uit eten leuk. Tijdens vakanties doen we het +/- om de 3 dagen. Maar ik vind koken ook heel leuk! Zéker koken in het buitenland. 

Ik ga daar helemaal los in de supermarkt en op de markt. Al die dingen die je hier niet krijgt, of die hier minder lekker zijn ... kom maar op   

Daarnaast vind ik het ook wel relaxed om helemaal zelf te bepalen wàt ik eet, met wie ik eet en hoe laat ik eet. Als je zelf kookt, hoeft niemand zich eerst om te kleden of door de badkamer. Gewoon aanschuiven. Willen we er een keer muziek bij, dan kiezen we die zelf. En na het eten, kunnen we gewoon blijven zitten. We hoeven nergens meer heen. De vaat doen we morgen. Uren natafelen. Praten, lachen, zingen, vallende sterren kijken, piano spelen (ja, oa de electrische piano gaat mee kamperen). Soms een vuurtje, soms een spelletje. De een doet een maf dansje in de olijfgaard, de ander ligt met TikTok in een hangmat. En even later doen ze samen een oehoe-wedstrijd wie de uil in de verte kan uitlokken om te reageren. 
Niemand die ons hoort of ziet. 

Da's toch eigenlijk ook een soort van luxe? 

(Over drie weken weer! Dan ga voor het eerst guignolet maken met de Franse buurvrouw - santé!)

mut

mut

10-08-2024 om 19:39

On topic. De vrijheid om te eten wanneer je wil, het buitengevoel. Vogels, jaargetijden en helaas ook wel een de mindere leuke dingen als slakken/ mieren/ zwanenkak/ kikkers/ muizen die ineens door de tent draven. 

yette schreef op 10-08-2024 om 15:20:

(off topic)
Vijf minuten rijden bij mijn franse stekkie vandaan zit toevallig ook een bijzondere biologische slager Ze houden hun eigen vee en sinds dit voorjaar geven ze vanuit een of andere biologische gedachte de karkassen terug aan de natuur. Snap het idee erachter niet helemaal, maar goed. Ik ontdekte het omdat ik onderweg was en tientallen gieren laag zag cirkelen. En hoorde. Heel indrukwekkend.

Dat is het idee erachter toch?

mut schreef op 10-08-2024 om 19:39:
De vrijheid om te eten wanneer je wil, 

Dat kan toch altijd?
 Vorig jaar all in : 
ontbijt van 6:30-10:30
Extra ontbijt van 10:30-12:30
Lunch 12:00-14:40
Snacks 12:30-17:30
Diner vanaf 18:30-22:00
Vanaf 22:00 uur stonden er ergens sandwiches en fruit in een vitrine in een bar.
Ok om 18:00 precies was er ff niks in de restaurants maar verder kon je eten pakken wanneer je wil.

En als we in een appartement zitten eet ik ook wanneer ik wil. Vind dat niet perse bij kamperen horen.

mut schreef op 10-08-2024 om 19:39:

On topic. De vrijheid om te eten wanneer je wil, het buitengevoel. Vogels, jaargetijden en helaas ook wel een de mindere leuke dingen als slakken/ mieren/ zwanenkak/ kikkers/ muizen die ineens door de tent draven.

Die keer dat we ons een rotje schrokken omdat er iemand in de voortent zat te rommelen terwijl wij alin de binnentent lagen... Met trillende vingers de rits opengeritst en de zaklamp aangeknipt om een egel ons brood te zien opeten. Hij was niet erg onder de indruk van ons en at in eerste instantie gewoon verder. Pas toen we luid kssst begonnen te roepen en wilde bewegingen begonnen te maken nam-ie rustig de kuierlatten.

Dolfje schreef op 10-08-2024 om 21:38:

[..]

Dat kan toch altijd?
Vorig jaar all in :
ontbijt van 6:30-10:30
Extra ontbijt van 10:30-12:30
Lunch 12:00-14:40
Snacks 12:30-17:30
Diner vanaf 18:30-22:00
Vanaf 22:00 uur stonden er ergens sandwiches en fruit in een vitrine in een bar.
Ok om 18:00 precies was er ff niks in de restaurants maar verder kon je eten pakken wanneer je wil.

En als we in een appartement zitten eet ik ook wanneer ik wil. Vind dat niet perse bij kamperen horen.

Vergeet de middernachtsoep niet! Die vond ik altijd zo lekker, om 24:00 nog even naar het restaurant slenteren voor een lekkere kom soep  ik was wel 1 van de weinigen haha! Mijn man verklaarde me ook voor gek, maar ik bleef er speciaal voor op en zat dan heerlijk te genieten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.