Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

wat is er leuk aan kamperen (zonder kids)


GroenTuintje schreef op 10-08-2024 om 13:06:

[..]

Hoogseizoen is bij BB bulten meer dan 100 euro per nacht met caravan

Comfortplaats royaal is volgende week 24-31 augustus €616,- voor 7 nachten. Dat is inclusief stroom en voor 3 personen. Gewone plaats is €547,-. Dat is niet meer dan €100,- per nacht.

Due-scimmie schreef op 10-08-2024 om 10:53:

[..]

Dit is precies waarom man en ik denken het duurt best een aantal jaar voor we de caravan eruit zouden hebben tov huisje/stacaravan huren nu.

Ligt er aan. Ik heb onze oude caravan 10 jaar gehad, gekocht voor €3000,-. Die heb ik 10 jaar later dus verkocht, toen was hij inmiddels 25 jaar oud en kreeg ik er €3250,- voor 😁 dus in dat opzicht heb ik 10 jaar lang met winst gekampeerd in die caravan. Maar ik denk niet dat dat met de nieuwe ook gaat lukken. Ik gok zomaar dat hij over 25 jaar geen €30.000,- meer opbrengt helaas. Dus als je winst wil maken, moet je gewoon een tweedehandse kopen en geen nieuwe  

BlairW schreef op 10-08-2024 om 13:21:

[..]

Comfortplaats royaal is volgende week 24-31 augustus €616,- voor 7 nachten. Dat is inclusief stroom en voor 3 personen. Gewone plaats is €547,-. Dat is niet meer dan €100,- per nacht.

Ik vind dat dus echt veel geld voor een vakantie. Ik moest wel een beetje lachen dat jij stroom erbij vermelde. Stroom hebben is voor mij niet meer als normaal zowel thuis als op vakantie. Ook nooit aan gedacht dat ik geen  stroom zou hebben. Wat primitief.

watertoren schreef op 10-08-2024 om 13:38:

[..]

Ik vind dat dus echt veel geld voor een vakantie. Ik moest wel een beetje lachen dat jij stroom erbij vermelde. Stroom hebben is voor mij niet meer als normaal zowel thuis als op vakantie. Ook nooit aan gedacht dat ik geen stroom zou hebben. Wat primitief.

Huh? Net schrijf je nog dat je zelf €800,- uitgeeft aan wat voor jou een ideale vakantie is! 

mut

mut

10-08-2024 om 13:59

watertoren schreef op 10-08-2024 om 12:54:

[..]

Maar dan heb je verder helemaal niks! bij die link van jou.

Je kunt naar de wc, douche, gebruik elektriciteit, gebruik maken van gasfornuis/ koelkast / waterkoker. Wat heb je meer nodig? Maar is idd heel eenvoudig. Zie het ook niet als "echte "camping, het zal zeker genoeg mensen aanspreken. Ik heb het ook vooral als voorbeeld gepost, laten zien wat er mogelijk is. Het zou mij te benauwend zijn, te weinig vrij omdat het in de tuin van iemand is. Als het is bij iemand aan de rand van een bos lijkt het al anders. Beerze bulten ben ik ook nooit geweest, spreekt ook veel mensen aan. 

mut

mut

10-08-2024 om 14:12

Een voorbeeld van wat wij ongeveer bezoeken als camping, dit is waar wij deze zomer waren. Dat was met 4 volwassenen in 2 tenten (tweede telde als bijzettentje) voor 550 euro. https://www.mosel-camping-platz.de/nl/onze-campings/camping-wolf

https://www.slangenborg.nl/814-2/
Niet verder vertellen hoor maar Westerwolde is zo ontzettend rustig...

Leuk Dorestad! Ik hou daar wel van 

En gelukkig houdt niet iedereen van hetzelfde. De een geniet voor 7 euro van een tuin midden in Antwerpen, de ander van een all inclusive resort in Spanje. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk niet met elkaar willen ruilen. 

yette schreef op 10-08-2024 om 14:53:

Leuk Dorestad! Ik hou daar wel van

En gelukkig houdt niet iedereen van hetzelfde. De een geniet voor 7 euro van een tuin midden in Antwerpen, de ander van een all inclusive resort in Spanje. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk niet met elkaar willen ruilen.

https://rinekedijkinga.nl/heerlijk-westerwolds-land/

Op 2 minuten lopen vanaf de camping ben je op een akker met 40 miniakkers. 

En 5 minuten de andere kant en je vindt slagerij De Woeste Grond.  Meukvrij vlees. 


(off topic) 
Vijf minuten rijden bij mijn franse stekkie vandaan zit toevallig ook een bijzondere biologische slager Ze houden hun eigen vee en sinds dit voorjaar geven ze vanuit een of andere biologische gedachte de karkassen terug aan de natuur. Snap het idee erachter niet helemaal, maar goed. Ik ontdekte het omdat ik onderweg was en tientallen gieren laag zag cirkelen. En hoorde. Heel indrukwekkend. 

Ik ben weer blij, volgend weekend zit ik in Valancia met een vriendin. Voor de derde keer in hetzelfde hotel. Ik ben echt blij!

yette schreef op 10-08-2024 om 15:20:

(off topic)
Vijf minuten rijden bij mijn franse stekkie vandaan zit toevallig ook een bijzondere biologische slager Ze houden hun eigen vee en sinds dit voorjaar geven ze vanuit een of andere biologische gedachte de karkassen terug aan de natuur. Snap het idee erachter niet helemaal, maar goed. Ik ontdekte het omdat ik onderweg was en tientallen gieren laag zag cirkelen. En hoorde. Heel indrukwekkend.

Ook off topic.  Echt indrukwekkend.  En ja,  zo'n karkas is voedsel voor veel zichtbare en onzichtbare beestjes.  En misschien mineralen voor de bodem? 

BlairW schreef op 10-08-2024 om 13:21:

[..]

Comfortplaats royaal is volgende week 24-31 augustus €616,- voor 7 nachten. Dat is inclusief stroom en voor 3 personen. Gewone plaats is €547,-. Dat is niet meer dan €100,- per nacht.

Afgelopen week was duurder dan volgende week…dat weet ik omdat ik eerst daar wilde boeken paar maanden terug. Maar het is uiteindelijk een andere camping geworden

watertoren schreef op 10-08-2024 om 11:06:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik ga best vaak op vakantie en altijd naar de zon. Denk aan Spanje, Turkije, Griekenland en Egypte. Bekenden van mij gaan altijd naar een camping en zijn voor een week vakantie in Nederland veel meer kwijt dan ik voor een week Turkije met zekerheid van mooi weer. De laatste vakantie van mij was naar Kusadasi met mijn broer. Kosten: iets minder dan 800 euro in een hotel met 4.5 ster. Dat was all inclusive. Zo veel eten en drinken wat je maar wil, ook dure cocktails die ik als ik het zelf had moeten betalen niet zo veel zou nemen. Mijn broer en ik zijn ook buiten het hotel gaan eten en drinken maar in principe zouden we met 800 euro niks tekort zijn gekomen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een weekje camping kost en dan komt eten en drinken er nog bij.

In je eentje scheelt een vliegvakantie niet zoveel met een autoreis, maar met meer personen wordt de auto al snel voordeliger. Net als die camping, voor zeg 80 euro heb je een heel ‘luxe’ standplaats waar wel vier mensen kunnen verblijven. Ik moest op een gegeven moment twee hotelkamers boeken voor mij en twee kinderen, dan lopen de kosten wel op. 

yette schreef op 10-08-2024 om 14:53:

Leuk Dorestad! Ik hou daar wel van

En gelukkig houdt niet iedereen van hetzelfde. De een geniet voor 7 euro van een tuin midden in Antwerpen, de ander van een all inclusive resort in Spanje. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk niet met elkaar willen ruilen.

Nou, dit vooral. Als je van camperen houdt, prima toch, lekker doen. Als een ander niet van camperen houdt, ook lekker laten. Nee, camperen is niet alleen maar primitief, alleen maar goedkoop  alleen maar duur, alleen maar voor kinderen. Maar niet-camperen is ook niet alleen maar all-inclusive vreten en zuipen. Ieder zijn ding. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.