Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kiezen voor een andere luchthaven dan Schiphol.


Irregular_Choice schreef op 29-05-2022 om 11:56:

[..]

Dan nog kan je prima op vakantie. Ik zit al 2 maanden op de camping en die draait prima.

Oh, jij weet dus ook op welke campings peroneelstekort aanslaat en welke niet? Ik zie graag een overzicht bij voorkeur van Zeeland

YvonneSon schreef op 29-05-2022 om 11:59:

[..]

Oh, jij weet dus ook op welke campings peroneelstekort aanslaat en welke niet? Ik zie graag een overzicht bij voorkeur van Zeeland

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je prima op vakantie kan, ondanks personeelstekorten en problemen op Schiphol. Als iedereen zo zou denken en niet op vakantie gaat, is het personeelstekort snel opgelost. Dan gaan de campings en hotels vanzelf failliet. Zeker zo net na 2 jaar coronagedoe. Dus personeelstekort en problemen op Schiphol vind ik een vreemde reden om maar niet op vakantie te gaan. Want daarmee los je het probleem namelijk niet op. 

Rotterdam Centraal staat al jaren vol met mensen met koffers die de Intercity Direct naar Brussel Zaventem nemen. Het is eerder vertrekken en hopen dat je op tijd op het vliegveld bent, maar blijkbaar voor veel mensen goedkoper of fijner dan Schiphol of Rotterdam of desnoods via Breda Eindhoven.

Irregular_Choice schreef op 29-05-2022 om 13:09:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je prima op vakantie kan, ondanks personeelstekorten en problemen op Schiphol. Als iedereen zo zou denken en niet op vakantie gaat, is het personeelstekort snel opgelost. Dan gaan de campings en hotels vanzelf failliet. Zeker zo net na 2 jaar coronagedoe. Dus personeelstekort en problemen op Schiphol vind ik een vreemde reden om maar niet op vakantie te gaan. Want daarmee los je het probleem namelijk niet op.

Ik heb ooit geleerd dat elke klant erbij weer extra druk op het werk van personeel legt. Of zeg ik nu iets raars?

Silvana99 schreef op 29-05-2022 om 20:42:

[..]

Ik heb ooit geleerd dat elke klant erbij weer extra druk op het werk van personeel legt. Of zeg ik nu iets raars?

Ja, maar elke klant eraf betekent minder inkomsten, minder personeel nodig. Personeel baan kwijt.

Ik blijf het grappig vinden dat mensen naar Brussel of een luchthaven in Duitsland gaan, maar Groningen airport Eelde te ver vinden. 

watertoren

watertoren

30-05-2022 om 13:18 Topicstarter

Netherfield schreef op 30-05-2022 om 13:06:

Ik blijf het grappig vinden dat mensen naar Brussel of een luchthaven in Duitsland gaan, maar Groningen airport Eelde te ver vinden.

Vanaf hier in Brabant is het ongeveer even ver naar Schiphol of Brussel. Iets meer dan een uur rijden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-05-2022 om 13:23

watertoren schreef op 27-05-2022 om 18:30:

[..]

Het is al lang geleden hoor dat ik ben gevlogen vanaf Rotterdam maar het panoramarestaurant vond ik geweldig. Lekker buiten eten en drinken en nog een sigaret kunnen roken ipv een rookhol op Schiphol.

Op Schiphol mag je nu nergens meer roken achter de controle.

Ik vlieg het liefst van Rotterdam, klein, overzichtelijk en voor de deur (betaald) parkeren

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met vliegen via Schiphol?
Voor ons is vliegen vanaf Düsseldorf een prima optie, maar de beste (snelste/goedkoopste) route naar onze niet-Europese bestemming loopt dan via Schiphol.
Dat hebben we in het verleden wel eens gedaan en volgens mij was er toen nog wel een controle tussen de terminals. Ik denk omdat in de terminal waar wij aankwamen alleen vluchten uit Schengen-landen kwamen en we daarna dus naar een niet-Schengen zone moesten of zoiets. Ik kan me niet herinneren of het alleen paspoortcontrole was of ook iets met security, het is sowieso lang geleden, dus misschien is dat nu helemaal anders.
Maar ik ben benieuwd of er iemand recente ervaring heeft met vliegen via Schiphol.

watertoren schreef op 30-05-2022 om 13:18:

[..]

Vanaf hier in Brabant is het ongeveer even ver naar Schiphol of Brussel. Iets meer dan een uur rijden.

Dit dus. Groningen is voor mij ruim 3 uur met de auto. Met trein nog wel langer. Schiphol of Brussel met openbaar vervoer 1,5 uur. 

ik begreep (tijdje terug via op1 geloof ik) dat Schiphol zodanig groot is / omzet heeft dat diensten als bagageafhandeling Europees aanbesteed moeten worden. Dit levert zo'n afhandelbedrijf werk voor een aantal jaar en daarna begint de aanbestedingstoestand weer opnieuw. (Laagst geboden prijs wint meestal) Vaste contracten en/of goede beloning voor de betrokken werknemers is dan lastig, dus die kijken wel rond naar betere opties. Eelde (bijvoorbeeld) is veel kleiner en heeft de bagageafhandelaars rechtstreeks in dienst, dus dat is voor alle partijen prettiger.

Vlakbij mijn huis is een busverbinding met Schiphol. Heb zelf geen auto, maar wellicht waren er wel langparkeerders en is mede daardoor alles nu voor vergunninghouders en moeten bezoekers per uur betalen.

Anyway als ik vlieg is het toch vaak vanaf Schiphol. (Gemiddeld eens per vier jaar geloof ik)
Ben groot fan van Eurostar en dankzij die trein zit ik nu gezellig in een hotel met mogelijk wat personeelstekort, maar zo'n veeleisend luxe paard ben ik toch niet.

watertoren schreef op 30-05-2022 om 13:18:

[..]

Vanaf hier in Brabant is het ongeveer even ver naar Schiphol of Brussel. Iets meer dan een uur rijden.

Precies dat dus.

Ik ga altijd via de plaatselijke luchthaven of via luchthaven Bremen.
no way dat ik via Schiphol ga, ik blijf nog liever thuis!!

Irregular_Choice schreef op 29-05-2022 om 13:09:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je prima op vakantie kan, ondanks personeelstekorten en problemen op Schiphol. Als iedereen zo zou denken en niet op vakantie gaat, is het personeelstekort snel opgelost. Dan gaan de campings en hotels vanzelf failliet. Zeker zo net na 2 jaar coronagedoe. Dus personeelstekort en problemen op Schiphol vind ik een vreemde reden om maar niet op vakantie te gaan. Want daarmee los je het probleem namelijk niet op.

Het lijkt me juist prima als Schiphol flink gaat inkrimpen. Als de hotels hun prijzen een beetje naar landelijk niveua trekken, komen er heus nog genoeg gasten. Schiphol kost de nederlandse staat miljarden, het is slecht voor het milieu , het moet maar eens afgelopen zijn met dat schiphol in de huidige grote vorm!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

30-05-2022 om 17:44

Ik vind een kleiner vliegveld nou niet perse sneller /efficiënter werken. Ik ben zelf een paar keer via Groningen gegaan, buiten het hoogseizoen/schoolvak omdat het het dichtst bij is voor mij, maar bij het inchecken èn de kofferrolband ging het echt allemaal heel traag. Terwijl ik de laatste keer op Schiphol zo m’n koffer had en het inchecken zo gepiept was. Drukte is niet perse lang wachten mijn inziens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.