Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kiezen voor een andere luchthaven dan Schiphol.


Nee niet Schiphol maar Eindhoven, mensen parkeren in de wijk en gaan met de bus verder.

watertoren

watertoren

28-05-2022 om 10:50 Topicstarter

Dolfje schreef op 28-05-2022 om 10:42:

Nee niet Schiphol maar Eindhoven, mensen parkeren in de wijk en gaan met de bus verder.

Dat hebben wij heel lang geleden ook eens gedaan maar we hebben er geen bus voor hoeven nemen. Het was zo dichtbij dat we te voet konden.

watertoren schreef op 28-05-2022 om 10:50:

[..]

Dat hebben wij heel lang geleden ook eens gedaan maar we hebben er geen bus voor hoeven nemen. Het was zo dichtbij dat we te voet konden.

Dan stond je denk ik op het industrieterrein? 

Vanuit mijn huis is het zo'n 3-4 km dat vind ik met een koffer te ver lopen.

watertoren

watertoren

28-05-2022 om 10:55 Topicstarter

Dolfje schreef op 28-05-2022 om 10:52:

[..]

Dan stond je denk ik op het industrieterrein?

Vanuit mijn huis is het zo'n 3-4 km dat vind ik met een koffer te ver lopen.

Ik weet het niet meer maar het was niet ver lopen. Ik vind het achteraf gezien wel wat asociaal om de auto daar 2 weken te laten staan.

De dichtstbijzijnde bushalte voor een bus richting Schiphol is hier ca 2 km van mijn huis. Dat ga ik echt niet lopen en ik ga mijn auto niet twee weken naast een benzinestation parkeren. Of daar in de wijk. Parkeren op Schiphol is zo makkelijk.
Overigens geen goed woord over voor mensen die auto’s bekrassen omdat ze ergens te lang staan. Ik heb hier zelfs wel eens commentaar gehad van mensen in een andere straat, omdat mijn auto daar drie dagen voor de deur stond. Tja, als ik in mijn eigen straat niet kan parkeren, moet ik toch ergens staan, op de Openbare Weg.

Dolfje schreef op 28-05-2022 om 09:44:

[..]

Hier in de wijk staat het ook vol met vakantiegangers die dus verrekken om te betalen voor het parkeren. Veel van die auto’s worden bekrast omdat de mensen het echt zat zijn. Dat keur ik natuurlijk niet goed maar als je zelf niet bij je eigen huis in de buurt kan parkeren omdat er weken andere auto’s staan snap ik dat je er gek van wordt. Ik hoop dat het hier voor vergunninghouders gaat worden. En er is een grote gratis parkeerplaats aan de uiterste kant van de wijk maar die is dus altijd leeg.

Wij pakken als we vanaf Schiphol gaan meestal sleep park en fly bij het ibis.

In mijn omgeving was ook zoiets aan de hand, geen vliegveld maar wel iets waardoor mensen geen parkeergeld wilden betalen en hem daarom overal en nergens neerzetten, soms wekenlang. De gemeente heeft het opgelost om de hele plaats betaald parkeren te maken. Nu kunnen ze echt nergens langer staan dan een dag, het is nu eindelijk opgelost. 

Bekrassen gebeurde hier niet, maar wel dat mensen 'ineens' lekke banden hadden. Dat gebeurde op parkeerterreinen van winkels. 

Overigens wil ik niet roomser dan de paus zijn, en ik snap best dat mensen naar oplossingen zoeken om goedkoper of gratis te parkeren. Maar ik zou hem absoluut nooit bij een ander voor de deur zetten. 

Irregular_Choice schreef op 27-05-2022 om 20:09:

[..]

Zo lastig is Schiphol toch niet met parkeren? Wij hebben via Schiphol zelf de valet parking gedaan. Auto afgeven en klaar. Oversteken en je staat in de vertrekhal. Voor lang parkeren kom je op P3, vanaf daar de shuttlebus naar de vertrekhal. Echt geen probleem met parkeren bij Schiphol.

Waar schrijf ik dat parkeren bij Schiphol lastig is? Ik heb geen idee omdat we het dus nooit doen. 

Verder is die parkeerplaats bij het winkelcentrum groot genoeg. Parkeren gebeurt daar al jaren voor die bus, ook gewoon voor woon-werkverkeer richting Amsterdam. Ik sta er wekelijks en het staat dan dus nooit vol. In een woonwijk zou ik ook niet een week mijn auto laten staan maar dat kan ook niet want daar is overal een blauwe zone. 

Maar ik ben dus wel benieuwd hoe het parkeren bij Rotterdam airport is geregeld. Is dat goed te doen? 

Tango schreef op 28-05-2022 om 13:13:

[..]

Waar schrijf ik dat parkeren bij Schiphol lastig is? Ik heb geen idee omdat we het dus nooit doen.  

Je schrijft “We parkeren de auto bij een winkelcentrum hier in de buurt en stappen daar op de rechtstreekse bus die voor de ingang van het treinstation van Schiphol parkeert, duurt een half uurtje. Geen problemen met parkeren bij het vliegveld dus. ”. Daaruit maak ik op dat je bij het parkeren bij Schiphol zelf wel problemen had en je hem daarom ergens bij een winkelcentrum neer zet, zonder problemen. Maar goed, dat heb ik dan blijkbaar verkeerd begrepen.

Irregular_Choice schreef op 28-05-2022 om 13:42:

[..]

Je schrijft “We parkeren de auto bij een winkelcentrum hier in de buurt en stappen daar op de rechtstreekse bus die voor de ingang van het treinstation van Schiphol parkeert, duurt een half uurtje. Geen problemen met parkeren bij het vliegveld dus. ”. Daaruit maak ik op dat je bij het parkeren bij Schiphol zelf wel problemen had en je hem daarom ergens bij een winkelcentrum neer zet, zonder problemen. Maar goed, dat heb ik dan blijkbaar verkeerd begrepen.

Oja, op die manier. Geen idee hoe ik het anders moest opschrijven dan. Misschien: geen tijd en geld kwijt aan parkeren op Schiphol. Want dat scheelt in dit geval dus echt. Maar verder weet ik dus niet of het een probleem is om bij Schiphol te parkeren omdat we het dus nog nooit gedaan hebben...

Wij wonen in Noord-Holland, dus Schiphol is het meest dichtbij. Maar vanwege alle chaos op vliegvelden en personeelstekorten gaan wij dit jaar waarschijnlijk helemaal niet op vakantie.

Dolfje schreef op 28-05-2022 om 10:42:

Nee niet Schiphol maar Eindhoven, mensen parkeren in de wijk en gaan met de bus verder.

En dat kan gewoon gratis en er wordt niet gehandhaafd op langparkeerders? Bizar.

YvonneSon schreef op 29-05-2022 om 11:21:

Wij wonen in Noord-Holland, dus Schiphol is het meest dichtbij. Maar vanwege alle chaos op vliegvelden en personeelstekorten gaan wij dit jaar waarschijnlijk helemaal niet op vakantie.

Je hoeft niet perce met het vliegtuig toch?

Irregular_Choice schreef op 29-05-2022 om 11:44:

[..]

Je hoeft niet perce met het vliegtuig toch?

Personeelstekort is overal, ook in de HoReCa...

YvonneSon schreef op 29-05-2022 om 11:49:

[..]

Personeelstekort is overal, ook in de HoReCa...

Dan nog kan je prima op vakantie. Ik zit al 2 maanden op de camping en die draait prima.

niemand is verplicht op vakantie te gaan natuurlijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.