Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kiezen voor een andere luchthaven dan Schiphol.


watertoren

watertoren

27-05-2022 om 18:30 Topicstarter

Dolfje schreef op 27-05-2022 om 18:11:

[..]

Wat is daar gezelliger aan dan bv Eindhoven? Ik heb daar nog nooit vanaf gevlogen.

Het is al lang geleden hoor dat ik ben gevlogen vanaf Rotterdam maar het panoramarestaurant vond ik geweldig. Lekker buiten eten en drinken en nog een sigaret kunnen roken ipv een rookhol op Schiphol.

Wij vliegen altijd vanaf Schiphol. Omdat het hiervandaan het makkelijkst aan te reizen is. We parkeren de auto bij een winkelcentrum hier in de buurt en stappen daar op de rechtstreekse bus die voor de ingang van het treinstation van Schiphol parkeert, duurt een half uurtje. Geen problemen met parkeren bij het vliegveld dus. 
Geen idee hoe dit gaat bij andere vliegvelden. Hoe is bijvoorbeeld het parkeren bij Rotterdam Airport geregeld? Want dat zou vanaf hier ook wel te doen zijn, maar dat parkeren lijkt me dus een gedoe. 
Ik heb 1 keer dochter op Zaventem (Brussel) moeten ophalen en dat vond ik echt heel groot en lastig om elkaar ergens te treffen, is uiteindelijk wel gelukt. Maar verder vind ik dat, en ook bijvoorbeeld Eindhoven of Dusseldorf, te ver rijden om vandaar een vliegtuig te pakken. We zitten dan ongeveer net zo lang in de auto als in het vliegtuig bij wijze van spreken, want zo ver vliegen we meestal niet.

In juni gaan we naar Griekenland, ook weer vanaf Schiphol dus. Hopelijk valt het dan allemaal mee. Is gelukkig op een doordeweekse dag, dus mogelijk scheelt dat.

Eind september wil ik met zoon nog naar Londen. Het plan was eigenlijk met de trein, maar dat is zo'n gepuzzel en valt zo duur uit in vergelijking met vliegtickets, dat ik denk dat het toch het vliegtuig gaat worden. Ook vanaf Schiphol vrees ik, tenzij Rotterdam een hele gunstige optie is...

watertoren schreef op 27-05-2022 om 18:30:

[..]

Het is al lang geleden hoor dat ik ben gevlogen vanaf Rotterdam maar het panoramarestaurant vond ik geweldig. Lekker buiten eten en drinken en nog een sigaret kunnen roken ipv een rookhol op Schiphol.

Ah ok. Eindhoven heeft ook een terras maar ik weet eigenlijk niet of je daar nog mag roken.

Dolfje schreef op 27-05-2022 om 19:50:

[..]

Ah ok. Eindhoven heeft ook een terras maar ik weet eigenlijk niet of je daar nog mag roken.

Tegenwoordig mag je op geen enkele luchthaven meer roken. Ook voor lange vluchten (2 + 11 uur of zo) moet je het dus zonder doen. Op Schiphol hebben ze zelfs het gedeelte bij de ingang buiten rookvrij gemaakt, maar daar houdt vooralsnog zich niemand aan.

Tango schreef op 27-05-2022 om 19:41:

Wij vliegen altijd vanaf Schiphol. Omdat het hiervandaan het makkelijkst aan te reizen is. We parkeren de auto bij een winkelcentrum hier in de buurt en stappen daar op de rechtstreekse bus die voor de ingang van het treinstation van Schiphol parkeert, duurt een half uurtje. Geen problemen met parkeren bij het vliegveld dus.
Geen idee hoe dit gaat bij andere vliegvelden. Hoe is bijvoorbeeld het parkeren bij Rotterdam Airport geregeld? Want dat zou vanaf hier ook wel te doen zijn, maar dat parkeren lijkt me dus een gedoe.

Zo lastig is Schiphol toch niet met parkeren? Wij hebben via Schiphol zelf de valet parking gedaan. Auto afgeven en klaar. Oversteken en je staat in de vertrekhal. Voor lang parkeren kom je op P3, vanaf daar de shuttlebus naar de vertrekhal. Echt geen probleem met parkeren bij Schiphol.

PriceyRook54

PriceyRook54

27-05-2022 om 20:17

Joh ik neem toch aan dat die puinhoop op schiphol binnenkort toch wel opgelost zal zijn?
Hier in Dublin was het ook een paar weken dikke ellende maar inmiddels is er nieuw personeel aangenomen en getraind en zijn de rijen weer normaal.

MMcGonagall schreef op 27-05-2022 om 20:00:

[..]

Tegenwoordig mag je op geen enkele luchthaven meer roken. Ook voor lange vluchten (2 + 11 uur of zo) moet je het dus zonder doen. Op Schiphol hebben ze zelfs het gedeelte bij de ingang buiten rookvrij gemaakt, maar daar houdt vooralsnog zich niemand aan.

Op Düsseldorf was er soort grote patio (omheinde buitenruimte) om te roken. Daar stond ook het eigen personeel volop te roken. In Duitsland kan dat dus nog wel  

Irregular_Choice schreef op 27-05-2022 om 20:09:

[..]

Zo lastig is Schiphol toch niet met parkeren? Wij hebben via Schiphol zelf de valet parking gedaan. Auto afgeven en klaar. Oversteken en je staat in de vertrekhal. Voor lang parkeren kom je op P3, vanaf daar de shuttlebus naar de vertrekhal. Echt geen probleem met parkeren bij Schiphol.

Als je het kan/wil betalen is parkeren op Schiphol heel simpel. 

MMcGonagall schreef op 27-05-2022 om 20:00:

[..]

Tegenwoordig mag je op geen enkele luchthaven meer roken. Ook voor lange vluchten (2 + 11 uur of zo) moet je het dus zonder doen. Op Schiphol hebben ze zelfs het gedeelte bij de ingang buiten rookvrij gemaakt, maar daar houdt vooralsnog zich niemand aan.

8 jaar geleden in Oeganda stond men nog massaal te roken naast de rokersruimte in de vertrekhal. Waarbij rokersruimte al een hok was zonder dak dus rook ging toch vertrekhal in. 

-Nienke- schreef op 27-05-2022 om 20:17:

[..]

Op Düsseldorf was er soort grote patio (omheinde buitenruimte) om te roken. Daar stond ook het eigen personeel volop te roken. In Duitsland kan dat dus nog wel

Op Fuerteventura ook. Toen we er in januari waren tenminste.

Tango schreef op 27-05-2022 om 19:41:

Wij vliegen altijd vanaf Schiphol. Omdat het hiervandaan het makkelijkst aan te reizen is. We parkeren de auto bij een winkelcentrum hier in de buurt en stappen daar op de rechtstreekse bus die voor de ingang van het treinstation van Schiphol parkeert, duurt een half uurtje. Geen problemen met parkeren bij het vliegveld dus.

Hopelijk zijn er niet veel mensen die dit bedenken. Dan is er straks geen plek meer voor auto's die het winkelcentrum bezoeken omdat er auto's illegaal geparkeerd staan. 

Problemen met parkeren bij Schiphol hebben we nooit gehad. Je moet er voor betalen, maar ja, de reis kost ook geld, dus dat kan er nog wel bij. 

Vrijevlinder schreef op 28-05-2022 om 08:33:

[..]

Hopelijk zijn er niet veel mensen die dit bedenken. Dan is er straks geen plek meer voor auto's die het winkelcentrum bezoeken omdat er auto's illegaal geparkeerd staan.

Problemen met parkeren bij Schiphol hebben we nooit gehad. Je moet er voor betalen, maar ja, de reis kost ook geld, dus dat kan er nog wel bij.

Hier in de wijk staat het ook vol met vakantiegangers die dus verrekken om te betalen voor het parkeren. Veel van die auto’s worden bekrast omdat de mensen het echt zat zijn. Dat keur ik natuurlijk niet goed maar als je zelf niet bij je eigen huis in de buurt kan parkeren omdat er weken andere auto’s staan snap ik dat je er gek van wordt. Ik hoop dat het hier voor vergunninghouders gaat worden.  En er is een grote gratis parkeerplaats aan de uiterste kant van de wijk maar die is dus altijd leeg.

Wij pakken als we vanaf Schiphol gaan meestal sleep park en fly bij het ibis.

Schiphol lang parkeren kostte mij voor twaalf dagen 96 euro. Daarvoor heb ik (net) geen twee keer een taxi en OV vind ik sowieso geen optie. Met de auto ben ik in 20 minuten op Schiphol, auto parkeren, de pendelbus staat er eigenlijk altijd en brengt je in 5 minuten naar de terminal.

MMcGonagall schreef op 28-05-2022 om 09:52:

Schiphol lang parkeren kostte mij voor twaalf dagen 96 euro. Daarvoor heb ik (net) geen twee keer een taxi en OV vind ik sowieso geen optie. Met de auto ben ik in 20 minuten op Schiphol, auto parkeren, de pendelbus staat er eigenlijk altijd en brengt je in 5 minuten naar de terminal.

Ik vind het parkeren bij Schiphol ook echt helemaal niet duur. Een vakantie kost nou eenmaal geld, dan neem je die parkeerkaarten toch mee in je budget lijkt me.

Dolfje schreef op 28-05-2022 om 09:44:

[..]

Hier in de wijk staat het ook vol met vakantiegangers die dus verrekken om te betalen voor het parkeren. Veel van die auto’s worden bekrast omdat de mensen het echt zat zijn. Dat keur ik natuurlijk niet goed maar als je zelf niet bij je eigen huis in de buurt kan parkeren omdat er weken andere auto’s staan snap ik dat je er gek van wordt. Ik hoop dat het hier voor vergunninghouders gaat worden. En er is een grote gratis parkeerplaats aan de uiterste kant van de wijk maar die is dus altijd leeg.

Wij pakken als we vanaf Schiphol gaan meestal sleep park en fly bij het ibis.

Dat is dus in de buurt van Schiphol? Nou ben ik echt benieuwd hoe ver het lopen is vanaf die gratis parkeerplaats.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.