Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Kiezen voor een andere luchthaven dan Schiphol.


Irregular_Choice schreef op 27-05-2022 om 15:36:

[..]

Ook wel eens vanaf Eindhoven gevlogen, maar vind er zo weinig aan. 

Eens, Eindhoven heeft een hele saaie luchthaven. Verder vind ik het wel prettig reizen vanaf daar.

Wij gaan dit jaar met de auto op vakantie. Ik heb geen zin in luchthavens en de ellende die zich daar nu afspeelt.

Libertine schreef op 27-05-2022 om 15:47:

[..]

Of je noemt het voortschrijdend inzicht?

Beetje lullig om blind anderen ervan te beschuldigen dat ze ergens niet over nadenken. Ik reis al meer dan 25 jaar heel erg bewust, en daarvoor onbewust erg zuinig. 

Mevrouw75 schreef op 27-05-2022 om 15:57:

[..]

Beetje lullig om blind anderen ervan te beschuldigen dat ze ergens niet over nadenken. Ik reis al meer dan 25 jaar heel erg bewust, en daarvoor onbewust erg zuinig.

Ik lees nergens een beschuldiging en zelfs een hand in eigen boezem. Trek die tenen maar weer in hoor  

watertoren

watertoren

27-05-2022 om 16:33 Topicstarter

Ik vind vliegen een fijne manier van reizen en op vakantie gaan is het liefste wat ik doe maar wel altijd naar de zon. Vanaf mijn 18de vlieg ik minimaal 1 keer per jaar maar meestal meerdere keren. Ik heb dat zo gemist tijdens de pandemie en ik ben zo blij dat het nu weer allemaal kan. Ik denk dat het Spanje gaat worden dit jaar en we zitten te denken aan Valencia. Met de auto op vakantie gaan is geen optie voor mij want ik ben erg bang in de auto.

Ginevra schreef op 27-05-2022 om 15:32:

[..]

Tja, lijkt me lastig. Ik ken ook iemand met hetzelfde dilemma. Met Qatar? Misschien dat die een balie hebben in NL en het weten?

Ze heeft ze gebeld, kreeg een callcenter in India en die snapte de vraag totaal niet.

Ik vlieg dit jaar ivm een bruiloft in het buitenland maar is de eerste keer in 7 jaar geloof ik dat ik vlieg. Ik ben me er heel bewust van en van plan de vliegreis te compenseren via zo'n site die er bomen voor plant. Zo zullen wij met de kinderen zeker niet jaarlijks vliegen en zijn we met de auto de afgelopen jaren binnen 250 km van ons huis gebleven.

Lali schreef op 27-05-2022 om 08:05:

Een vriendin vliegt maandag naar Australie. Zou het nog uitmaken qua drukte dat ze intercontinentaal vliegt? Ik breng haar weg, ze moet pas eind middag vliegen, maar we zorgen dat we er in de ochtend al zijn.

Beetje laat maar mijn broertje vloog twee weken geleden (via Londen) en ze misten dus hun vlucht vanuit Londen naar Singapore omdat het vliegtuig vanuit Schiphol te laat vertrok omdat er niemand was die de loopbrug kon bedienen… 

Oh, zie maandag vliegt ze 😬

Ik heb laatst voor het eerst sinds weer gevlogen sinds 2008. Ik ga me daar niet schuldig over voelen… 

Libertine schreef op 27-05-2022 om 16:15:

[..]

Ik lees nergens een beschuldiging en zelfs een hand in eigen boezem. Trek die tenen maar weer in hoor

Mijn tenen zijn kort hoor. 

Ik ben blij dat wij dit jaar vanaf Eindhoven vliegen. Ik maak mij zorgen over de huwelijksreis van zoon en schoondochter vanaf Schiphol over anderhalve week en hoop dat het goed gaat. Als we nu moesten boeken zou ik niet voor Schiphol kiezen maar je weet nooit hoe het van de zomer op andere luchthavens is.
Ik vlieg niet vaak en wil best meer betalen voor een vlucht zodat het personeel fatsoenlijk betaald kan worden.

Wij vlogen exact op de vreselijke Schiphol-zaterdag vanaf Düsseldorf naar Turkije. Wat was ik blij dat we daarvoor gekozen hadden (onder andere vanwege veel goedkopere tickets).

Normaalgesproken gaan we meestal via Schiphol, want ik vind die én het gezelligst én het makkelijkst te bereizen (onder andere fijne langparkeerplekken). Wij hebben onze twee vliegvakanties voor dit jaar er al op zitten en ik ben heel blij dat we deze zomer niet meer ‘hoeven’, want de kans was anders best groot geweest dat ik gewoon Schiphol-tickets had… 

watertoren

watertoren

27-05-2022 om 18:10 Topicstarter

Ik vind zelf Rotterdam het leukste en gezelligste om te vertrekken.

Lali schreef op 27-05-2022 om 16:35:

[..]

Ze heeft ze gebeld, kreeg een callcenter in India en die snapte de vraag totaal niet.

Ai 😣 

watertoren schreef op 27-05-2022 om 18:10:

Ik vind zelf Rotterdam het leukste en gezelligste om te vertrekken.

Wat is daar gezelliger aan dan bv Eindhoven? Ik heb daar nog nooit vanaf gevlogen.

https://www.schiphol.nl/en/my-travel-day/today
Hier heeft Schiphol aan wat drukke en minder drukke dagen zullen zijn. Natuurlijk geen garantie, maar  toch.

Ik vlieg zelf wel vaak, voor werk en voor vakantie. Ik vind het ook altijd leuk om op Schiphol te zijn. Ook op andere grote luchthavens die een goede sfeer hebben vind ik het fijn. 

Die co2/bomen plant compensatie stelt niks voor. Is een tijdje terug een docu over geweest. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.