Vakantie en reizen
Jillz
19-03-2024 om 08:03
Hotel ergenissen
Even een luchtig topic op de dinsdagochtend. Ik verblijf heel regelmatig in hotels voor mijn werk en hoewel ik het meestal wel fijn vind. Zijn er ook terugkerende ergernissen. Daarom was ik wel eens benieuwd wat zijn jullie grootste ergernissen.
Gebruikersnaaminvullen
24-03-2024 om 16:59
Decibel88 schreef op 24-03-2024 om 16:53:
[..]
[Quote verwijderd]
Zeggen dat het zeuren om het zeuren is werkt niet uitnodigend. Je diskwalificeert bij voorbaat al iets dat als ergernis wordt aangeven.
Auwereel
24-03-2024 om 17:01
Decibel88 schreef op 24-03-2024 om 16:53:
[..]
[Quote verwijderd]
"je zeurt" vind ik geen discussie. Vraag dan, hoe kom je aan zo'n lijst, bij hoeveel ergernissen stap je op, want dit zijn veel ergernissen. Dan kan je een discussie krijgen.
Mugske
24-03-2024 om 17:01
Auwereel schreef op 24-03-2024 om 16:41:
[..]
Mag hier als-je-blieft gewoon effe lekker geërgerd worden zonder dat mensen gelijk de maat wordt genomen? Ik vind het interessant om te lezen, als die hotelergernissen.
Melden jullie ergerenissen ook aan de balie, of met reviews?
Als er iets aan te doen is, meld ik het bij de balie bijv. Geluidsoverlast van andere gasten, kapot lampje, iets dat op is bij het ontbijt dat soort zaken.
Ik ga geen melding maken van overvloed aan kussens of beperkt aantal stop contacten.
Ik doe niet aan online reviews.
Wel op vakantie ander appartement gevraagd toen bleek dat er vlak voor ons een nieuw appartement gebouwd werd en de bouwakkers de electriciteit bij ons gebruikten (dus ook gewoon binnen konden lopen). Toen meteen ander appartement gekregen.
Auwereel
24-03-2024 om 17:03
Kapot lampje lijkt me gemakkelijk voor een hotel om er wat aan te doen, maar ben wel benieuwd hoe zouden ze omgaan met de klacht "luidruchtige gasten"!
Bakblik
24-03-2024 om 17:04
Decibel88 schreef op 24-03-2024 om 16:53:
[..]
[Quote verwijderd]
Als je wil discussiëren dan moet je een discussie-topic opzoeken en niet op een ergernissentopic discussie uit gaan lokken.
Ik verblijf bijna nooit in hotels maar in een bed and breakfast of op een camping/vakantiepark meld ik meestal wel de tekortkomingen.
Een negatieve review schrijf ik pas als de eigenaar van de accommodatie de klacht niet oppakt tijdens het verblijf. Tenminste als het een klacht betreft die hij op zou kunnen pakken. Ik snap heel goed dat een badkamer zonder deur niet tijdens mijn verblijf aangepakt kan worden. Een gebroken spiegel daarvoor kan een vervanger opgehangen worden.
Auwereel
24-03-2024 om 17:05
En hoe zwaar moet een klacht/berg van klachten zijn om geld terug te vragen?
Jillz
24-03-2024 om 17:13
Decibel88 schreef op 24-03-2024 om 16:53:
[..]
[Quote verwijderd]
Ik heb dit topic geopend met het idee gewoon een beetje luchtig wat ergenissen te delen. Natuurlijk mag daarop gereageerd worden bijvoorbeeld reacties in de trant "Ja dat vind ik ook" of "dat los ik op door..." Of "Nee dat herken ik niet".
Ik vind reacties die stellen dat mensen met ergernissen verwend zijn, de lat te hoog leggen of zeikerds zijn niet passend in dit topic.
Briannaf
24-03-2024 om 17:26
Auwereel schreef op 24-03-2024 om 17:01:
[..]
"je zeurt" vind ik geen discussie. Vraag dan, hoe kom je aan zo'n lijst, bij hoeveel ergernissen stap je op, want dit zijn veel ergernissen. Dan kan je een discussie krijgen.
Deze lijst heeft geen betrekking op één hotel, stel je voor zeg, maar op meerdere hotels, bij de één is het één ding, bij de ander 2, maar nooit de hele lijst in één keer.
Briannaf
24-03-2024 om 17:27
Ik lees graag reviews voor ik een keuze maak qua hotel, derhalve plaats ik ze zelf ook met de positieve èn de negatieve puntjes.
Auwereel
24-03-2024 om 17:32
Briannaf schreef op 24-03-2024 om 17:26:
[..]
Deze lijst heeft geen betrekking op één hotel, stel je voor zeg, maar op meerdere hotels, bij de één is het één ding, bij de ander 2, maar nooit de hele lijst in één keer.
Ja, ik las het later. Hoeveel ergernissen ben je in één keer tegengekomen, 2, of meer? Oftwel, het ergste hotel ever?
Auwereel
24-03-2024 om 17:39
Een hotel in de UK, met stip op 1 bij mij. Eens kijken hoeveel ergernissen ik bij 1 hotel uit mijn geheugen kan opdiepen.
- Bij het restaurant was de keuze, of poepiechique, maar niets vegetarisch, of met je bord op schoot eten in een soort van lobby naast het restaurant.
- Lawaaierige kamer doordat we boven de keuken zaten met veel herrie, plus een ijskast die er ook wat van kon.
- Door de keuken rook het er ook niet fris. Er kon geen raam open.
- Het was er bloedheet.
- Krappe kamers voor een gezin, twee tweepersoonsbedden tegen elkaar gezet.
- Een brandalarm die midden in de nacht afging, en dat bleek een vals alarm te zijn. De route naar de uitgang was niet goed aangegeven. Gelukkig dus een vals alarm.
Het was na deze nacht wel duidelijk waarom dit 4-sterrenhotel redelijk geprijsd was!
Ysenda
24-03-2024 om 17:44
Auwereel schreef op 24-03-2024 om 16:41:
[..]
Melden jullie ergerenissen ook aan de balie, of met reviews?
Ja, als het ook te verhelpen is en niet een persoonlijk me-ding.
Zoals de telefoon met het hoge piep geluid van vannacht.
Reviews geef ik niet.
Broodjebrie
24-03-2024 om 17:47
Briannaf schreef op 24-03-2024 om 17:27:
Ik lees graag reviews voor ik een keuze maak qua hotel, derhalve plaats ik ze zelf ook met de positieve èn de negatieve puntjes.
Hier hetzelfde. Net als vakantieparken.
Fenyw
24-03-2024 om 17:53
Ik vind het enorm ergelijk als er geen tweepersoonsbed is maar twee eenpersoonsbedden naast elkaar. Ik wil het op vakantie toch ook graag een beetje gezellig hebben. Als je bij elkaar gaat liggen schieten de bedden uit elkaar en lig je op de grond.
Synthetische lakens zijn ook niet tof.
Mugske
24-03-2024 om 17:55
Auwereel schreef op 24-03-2024 om 17:03:
Kapot lampje lijkt me gemakkelijk voor een hotel om er wat aan te doen, maar ben wel benieuwd hoe zouden ze omgaan met de klacht "luidruchtige gasten"!
We waren ooit in een hotel in Oostenrijk. Luidruchtige buren (was sportteam op trainingsweek, dus groep jonge gasten) s avonds laat. Vriend was er al langs geweest, geen effect. Toen naar de receptie. Hotel werd gerund door een familie, vader/eigenaar zat achter de receptie op dat moment. Die belde naar de betreffende kamer en zei: this is the bossman. En vroeg ze om stil te zijn. Werkte uitstekend, daarna werd het stil.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.