Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Hotel ergenissen

Even een luchtig topic op de dinsdagochtend. Ik verblijf heel regelmatig in hotels voor mijn werk en hoewel ik het meestal wel fijn vind. Zijn er ook terugkerende ergernissen. Daarom was ik wel eens benieuwd wat zijn jullie grootste ergernissen.

Ik gebruik ook altijd een pasje voor de stroom zodat de airco aan blijft. Soms halen de schoonmakers het er weer uit maar als je af en toe geld op je kussen legt dan laten ze het erin zitten.

Jillz

Jillz

24-03-2024 om 11:35 Topicstarter

Luttjetrut schreef op 24-03-2024 om 08:25:

Ik wil graag nog het ontbreken van een plankje in de douche om je flesjes douchegel en shampoo neer te zetten toevoegen. Dat ik uit pure armoe probeer de open flesjes dan maar op de kraan laat balanceren waar ze 98% van de tijd vanaf donderen.

Ja deze inderdaad. Leuk dat er altijd shampoo en zeep hangt, maar ik gebruik graag mijn eigen en dan zou een plankje fijn zijn.

Briannaf schreef op 23-03-2024 om 23:01:

Wij verblijven elke maand wel een dag of 3 in een hotel ergens in Nederland.

Brianna, ik ben wel benieuwd te horen of je ook het perfecte hotel tegen bent gekomen en dat hier wilt melden; of mij in een PBtje wilt laten weten.

Briannaf schreef op 23-03-2024 om 23:01:

Wij verblijven elke maand wel een dag of 3 in een hotel ergens in Nederland. Ergernissen:
Badkamer ensuite, niemand hoeft mee te genieten van mijn wc bezoek, zelfs mijn man niet. En als je 's nachts naar de wc gaat is je wederhelft ook meteen wakker.
Altijd zomers en winters een dik dekbed op bed, terwijl de kamers standaard 5 graden te warm zijn.
Ramen die niet open kunnen. "Ja mevrouw, we hebben een prima luchtverversingssysteem en de airco kan aan. De laatste keer dat de airco aanging wegens tropische omgeving blies de koude lucht rechtstreeks in mijn gezicht.
Ongemakkelijke stoeltjes op de kamer, zodat je als je 's avonds nog televisie kijkt er met een blikken reet vanaf komt. Op bed zitten is nog erger.
Koffieapparaten bij het ontbijt met een hele rij mensen ervoor, omdat hij tergend langzaam is.
Gebrek aan haakjes om je jas op te hangen in de kamer of in de badkamer voor je handdoek of kleding.
Ik heb standaard in mijn koffer:

mijn eigen kussen
een laken
een zaklampje
een stekkerblok
plakhaakjes

wekker

en een klantenkaart om de wekker aan de gang te houden.

Knip

Even wat reacties: een telefoon als wekker werkt voor mij niet, ik wil in één oogopslag zien hoe laat het is, zonder te swipen en mijn bril op te zetten, dat geldt ook voor een reiswekker.
Zeuren: ik noem mijn ergernissen en die slaan niet allemaal op één kamer, maar overal is wel wat, de perfecte kamer moet ik nog vinden.
Ensuite, de kamers die zich zo noemen hebben een open badkamer.
Plakhaakjes die er gemakkelijk afgaan zonder resten bestaan.
Van der Valk Leiden was tot nu toe de beste tot nu toe.

Miepjecody schreef op 24-03-2024 om 13:52:

[..]

[Quote verwijderd]

Dit topic heet ergernissen, ik spui ze, en jij maakt er gezeur van.

Briannaf schreef op 24-03-2024 om 14:00:

[..]

Knip

Los van vakantie overnacht ik meerdere keren per jaar in hotels, meestal in Nederland en België. Ergernissen: 

• Centraal geregelde klimaatbeheersing die vooral 's nachts vaak te warm staat afgesteld terwijl het bed voorzien is van een dik dekbed en er geen raam open kan. 
  • Miezerige douchestraal
  • Andere hotelgasten die 's nachts luidruchtig zijn
  • Chagrijnig personeel
Miepjecody schreef op 24-03-2024 om 13:52:

[..]

[Quote verwijderd]

Na een dag wandelen in de zeikende regen is je jas op een stoel echt niet fijn, daar liggen je andere kleren al op te drogen. 

Malibu2 schreef op 24-03-2024 om 14:32:

Los van vakantie overnacht ik meerdere keren per jaar in hotels, meestal in Nederland en België. Ergernissen:

• Centraal geregelde klimaatbeheersing die vooral 's nachts vaak te warm staat afgesteld terwijl het bed voorzien is van een dik dekbed en er geen raam open kan.
  • Miezerige douchestraal
  • Andere hotelgasten die 's nachts luidruchtig zijn
  • Chagrijnig personeel

Oh ja herrie midden in de nacht. Was ooit eens met een vriendin in Barcelona en we werden midden in de nacht wakker door hoop geschreeuw, gelal en gebonk op deuren.  Zo irritant was dat. Ik slaap al niet best en in een vreemd bed al helemaal niet dus duurde weer ff voor ik de slaap weer kon vatten.

Briannaf schreef op 24-03-2024 om 14:00:

[..]

En toen heb je het maar even gemeld?

Decibel88 schreef op 24-03-2024 om 16:08:

[..]

En toen heb je het maar even gemeld?

Mag hier als-je-blieft gewoon effe lekker geërgerd worden zonder dat mensen gelijk de maat wordt genomen? Ik vind het interessant om te lezen, als die hotelergernissen. 

Melden jullie ergerenissen ook aan de balie, of met reviews?

Auwereel schreef op 24-03-2024 om 16:41:

[..]

Mag hier als-je-blieft gewoon effe lekker geërgerd worden zonder dat mensen gelijk de maat wordt genomen? Ik vind het interessant om te lezen, als die hotelergernissen.

knip

Auwereel schreef op 24-03-2024 om 16:41:

[..]

Ik was zo kwaad na een overboeking in een hotel, aankomst na middernacht, en blijkbaar iets wat dit hotel structureel deed gezien het geroep vanaf het terras "oh, jullie ook al overboekt, iedere dag komen er wel een paar voorbij", dat ik met het vervangende hotel en de reisorganisatie heb geregeld dat we in het vervangende hotel konden blijven de rest van de vakantie. 

Was de man van het andere hotel niet blij mee toen hij ons kwam halen omdat een kamer vrij was gekomen voor ons. Na 2 dagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.