Vakantie en reizen
Jillz
19-03-2024 om 08:03
Hotel ergenissen
Even een luchtig topic op de dinsdagochtend. Ik verblijf heel regelmatig in hotels voor mijn werk en hoewel ik het meestal wel fijn vind. Zijn er ook terugkerende ergernissen. Daarom was ik wel eens benieuwd wat zijn jullie grootste ergernissen.
zwaankip
20-03-2024 om 14:49
Ginevra schreef op 20-03-2024 om 14:19:
[..]
Maar dat zijn denk ik ook wel vrij dure en luxe hotels, zou dat kunnen? Ik denk dat een hoop mensen die het hier over een hotelkamer hebben zoiets als dit bedoelen. Kan best comfortabel zijn, maar ik associeer het niet meteen met zalige luxe:
Als ik met mijn man een nachtje weg ga of zakelijk reis dan lijkt mijn hotelkamer meer op dit bovenstaande plaatje.
Terwijl een hotelkamer in Disneyland misschien wel meer in de richting is van dit:
En zoiets boek ik zelf nooit, veel te duur.
Misschien vergis ik me en is wat jij zo graag eens zou willen toch meer zoals het eerste plaatje. Maar is er dan niemand in je omgeving die jou eens mee kan nemen daarheen?
Als je kind meerdere keren per jaar in Disneyland zit en jij bent nog nooit van je leven in een hotel geweest, is dat toch een beetje sneu. Dan zou ik zeggen tegen je kinderen: kom, trakteer je moeder eens.
Wat betreft de foto's; ik zou echt superblij zijn met het eerste plaatje. Voor mij geen overbodige luxe.
Wat mijn kind betreft; zij wordt door haar schoonouders uitgenodigd in die dure en chique Disney-hotels . Ze hoeft dan echt niets te betalen! De schoonouders zijn rijke mensen en 1000 Euro meer of minder maakt voor hun niks uit.
Ik heb 3 kinderen, maar ik zou nooit vragen/ zeggen: "kom, trakteer je moeder eens".
Ginevra
20-03-2024 om 16:03
Oh nee ik bedoelde ook niet dat jij dat tegen je kinderen moet zeggen hoor, nee!
Maar meer dat ik, als forumgebruiker, dat tegen jouw kinderen zou zeggen. Als ik weet dat een kind om de haverklap in Disneyland zit, terwijl moeder dolgelukkig zou zijn met een hotelkamer die voor 80 euro te boeken is.
Ik snap dat jouw kind die Disneykamer niet zelf kan betalen. Maar als je meerdere kinderen hebt, zouden die niet gezamenlijk een keer jou een overnachting in een wat gewoner hotel voor je verjaardag kunnen geven? Als dat je zo heerlijk lijkt?
Edit: ik zie zelfs op https://www.voordeeluitjes.nl/ hotelovernachtingen met ontbijt vanaf zo'n 30 euro, als het je niet uitmaakt waar en wanneer je gaat. Als je drie kinderen hebt, kunnen die niet allemaal voor je verjaardag een tientje inleggen om jou eens zoiets te geven? Dan moet je er nog zien te komen maar misschien dat daar ook wel een voordelige oplossing voor te vinden is. Ik bedoel, ik weet dat mensen krap kunnen zitten en misschien leef ik teveel in een bubbel, maar ik ben geneigd te denken dat dit haalbaar moet zijn.
MMcGonagall
20-03-2024 om 16:33
Daarom vroeg ik ook of je überhaupt wel eens weg gaat. Als je zo graag naar een hotel wilt, valt er dan niet het en der wat te schuiven? Of vraag geld voor je verjaardag. Er zijn soms leuke hoteldeals te vinden, ook met maaltijd e.d.
zwaankip
21-03-2024 om 15:40
Ginevra schreef op 20-03-2024 om 16:03:
Oh nee ik bedoelde ook niet dat jij dat tegen je kinderen moet zeggen hoor, nee!
Maar meer dat ik, als forumgebruiker, dat tegen jouw kinderen zou zeggen. Als ik weet dat een kind om de haverklap in Disneyland zit, terwijl moeder dolgelukkig zou zijn met een hotelkamer die voor 80 euro te boeken is.
Ik snap dat jouw kind die Disneykamer niet zelf kan betalen. Maar als je meerdere kinderen hebt, zouden die niet gezamenlijk een keer jou een overnachting in een wat gewoner hotel voor je verjaardag kunnen geven? Als dat je zo heerlijk lijkt?Edit: ik zie zelfs op https://www.voordeeluitjes.nl/ hotelovernachtingen met ontbijt vanaf zo'n 30 euro, als het je niet uitmaakt waar en wanneer je gaat. Als je drie kinderen hebt, kunnen die niet allemaal voor je verjaardag een tientje inleggen om jou eens zoiets te geven? Dan moet je er nog zien te komen maar misschien dat daar ook wel een voordelige oplossing voor te vinden is. Ik bedoel, ik weet dat mensen krap kunnen zitten en misschien leef ik teveel in een bubbel, maar ik ben geneigd te denken dat dit haalbaar moet zijn.
Mijn dochter die door haar rijke schoonouders 3-4 keer/ jaar getrakteerd wordt in een luxe-hotel in Disneyland met alles erop en eraan doet al heel veel voor mij en man.
Vorige zaterdag nog heeft ze mij en man getrakteerd op een toneelstuk. Ze had voordien de kaartjes besteld zonder ons dat te laten weten.
Ze belde rond de middag; "Mam, ik kom jullie vanavond rond 19u oppikken. Het is een verrassing".
Dat is echt superlief van haar. Een andere keer had ze ook buiten ons medeweten kaartjes besteld voor de "Illusie" tentoonstelling in Brussel.
Achteraf heeft ze ons nog getrakteerd in de "food market". Ook in Brussel dus.
Ondanks dat ze onlangs een
huis gekocht heeft en dat ze het zelf niet breed heeft.
Mijn 2 andere kinderen; die trakteren ons regelmatig op een etentje. Ik voel me echt bezwaard daardoor.
Het zijn alledrie schatten, en omdat ze zoveel doen ga / wil ik echt niet zeggen dat ik graag eens op hotel wil.
zwaankip
21-03-2024 om 15:59
MMcGonagall schreef op 20-03-2024 om 16:33:
Daarom vroeg ik ook of je überhaupt wel eens weg gaat. Als je zo graag naar een hotel wilt, valt er dan niet het en der wat te schuiven? Of vraag geld voor je verjaardag. Er zijn soms leuke hoteldeals te vinden, ook met maaltijd e.d.
Ja hoor, bij droog weer wekelijks 1-2 uurtjes op woensdagnamiddag met de jongste kleinkinderen naar de buitenspeeltuin/ naar het speelpleintje dat aan onze tuin grenst. Heel af en toe eens op een terrasje samen met man.
Wat geld vragen betreft; neen. Nooit zou ik geld vragen aan mijn kinderen.
Yumi
23-03-2024 om 16:14
Mugske schreef op 19-03-2024 om 14:09:
En waarom hebben sommige hotels een berg aan kussentjes op het bed?
Heb ik thuis ook, behalve dat het leuk staat gebruik ik ze ook. Vind het heerlijk om verschillende kussens te hebben.
Mijn ergernis is vaak die bar bij het zwembad die niet sluit voor 'n uur of 3 en om 7 uur komen de eerste weer voor koffie en of ontbijt. Als je kamer daar tegenover ligt kom je een hoop slaap tekort
Yumi
23-03-2024 om 16:32
Sassenach schreef op 19-03-2024 om 20:56:
[..]
Wij vragen altijd 2 kaartjes en laten dan 1 kaartje in de kaarthouder van de elektra zitten.
In de kaarthouder van de elektra past elke kaart, gebruik altijd e.a klantenkaart doe ik al jaren
Sassenach
23-03-2024 om 20:01
Yumi schreef op 23-03-2024 om 16:32:
[..]
In de kaarthouder van de elektra past elke kaart, gebruik altijd e.a klantenkaart doe ik al jaren
Maar wij vinden het sowieso handig om 2 kaartjes te hebben, omdat we niet altijd tegelijkertijd naar de kamer gaan. Ik ga bijvoorbeeld sporten, terwijl mijn man bij het zwembad blijft. Als ik dan sta te douchen kan hij wanneer hij wil ook de kamer in.
Ysenda
23-03-2024 om 20:03
Sassenach schreef op 23-03-2024 om 20:01:
[..]
Maar wij vinden het sowieso handig om 2 kaartjes te hebben, omdat we niet altijd tegelijkertijd naar de kamer gaan. Ik ga bijvoorbeeld sporten, terwijl mijn man bij het zwembad blijft. Als ik dan sta te douchen kan hij wanneer hij wil ook de kamer in.
Voordeel van zo'n kaartje is ook dat de airco aan kan blijven. Een stukje karton werkt ook trouwens.
Briannaf
23-03-2024 om 23:01
Wij verblijven elke maand wel een dag of 3 in een hotel ergens in Nederland. Ergernissen:
Badkamer ensuite, niemand hoeft mee te genieten van mijn wc bezoek, zelfs mijn man niet. En als je 's nachts naar de wc gaat is je wederhelft ook meteen wakker.
Altijd zomers en winters een dik dekbed op bed, terwijl de kamers standaard 5 graden te warm zijn.
Ramen die niet open kunnen. "Ja mevrouw, we hebben een prima luchtverversingssysteem en de airco kan aan. De laatste keer dat de airco aanging wegens tropische omgeving blies de koude lucht rechtstreeks in mijn gezicht.
Ongemakkelijke stoeltjes op de kamer, zodat je als je 's avonds nog televisie kijkt er met een blikken reet vanaf komt. Op bed zitten is nog erger.
Koffieapparaten bij het ontbijt met een hele rij mensen ervoor, omdat hij tergend langzaam is.
Gebrek aan haakjes om je jas op te hangen in de kamer of in de badkamer voor je handdoek of kleding.
Ik heb standaard in mijn koffer:
mijn eigen kussen
een laken
een zaklampje
een stekkerblok
plakhaakjes
wekker
en een klantenkaart om de wekker aan de gang te houden.
Poezie
23-03-2024 om 23:06
Briannaf schreef op 23-03-2024 om 23:01:
Wij verblijven elke maand wel een dag of 3 in een hotel ergens in Nederland. Ergernissen:
Badkamer ensuite, niemand hoeft mee te genieten van mijn wc bezoek, zelfs mijn man niet. En als je 's nachts naar de wc gaat is je wederhelft ook meteen wakker.
Altijd zomers en winters een dik dekbed op bed, terwijl de kamers standaard 5 graden te warm zijn.
Ramen die niet open kunnen. "Ja mevrouw, we hebben een prima luchtverversingssysteem en de airco kan aan. De laatste keer dat de airco aanging wegens tropische omgeving blies de koude lucht rechtstreeks in mijn gezicht.
Ongemakkelijke stoeltjes op de kamer, zodat je als je 's avonds nog televisie kijkt er met een blikken reet vanaf komt. Op bed zitten is nog erger.
Koffieapparaten bij het ontbijt met een hele rij mensen ervoor, omdat hij tergend langzaam is.
Gebrek aan haakjes om je jas op te hangen in de kamer of in de badkamer voor je handdoek of kleding.
Ik heb standaard in mijn koffer:
mijn eigen kussen
een laken
een zaklampje
een stekkerblok
plakhaakjeswekker
en een klantenkaart om de wekker aan de gang te houden.
Mugske
23-03-2024 om 23:21
Briannaf schreef op 23-03-2024 om 23:01:
......
Een badkamer en suite betekent dat de badkamer aan de slaapkamer grenst. Dat kan een open badkamer zijn, ik vermoed dat je dat bedoelt, waarbij er geen deur naar de badkamer is en/of ook geen muur. Maar dus ook gewoon een badkamer in een afsluitbare ruimte.
BlairW
23-03-2024 om 23:22
Hoe wil je in een hotel geen badkamer en-suite hebben dan?? Een hotelkamer is toch sowieso een slaapkamer (dat is het idee van een hotelkamer) en een badkamer? Dus tenzij het een badkamer ergens apart op de gang is, is die toch altijd en-suite?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.