Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen Parijs 2024


Net weer even naar de BBC gekeken, zeilende mannen in een klein bootje.  Eerste start was vals, moesten ze allemaal weer terug naar de onzichtbare startlijn.  Vervolgens een lekker eindje gezeild, wordt de race weer afgebroken wegens te weinig wind.  Dat is een groot drama daar....

Kwaliteitje hoor, die balbeheersing.

Met 3-0 gewonnen van Argentina! Sorry voor Máxima.

Zondag alweer afgelopen. Ik zal het missen.

rionyriony schreef op 07-08-2024 om 15:17:

Ziet er nog steeds goed uit voor de hockeyvrouwen.

Lijkt me best een uitdaging om je vrij te bewegen met die scheenbeschermers. Ik zou daar niks van bakken.

Als speelster merk je daar niks van. Ze zijn al jaren verplicht dus sommige van deze speelsters hebben waarschijnlijk nooit gehockeyd zonder, al speelde 90% ermee voor het verplicht was. Na een paar keer een bal op je schenen, doe je ze graag aan.

Als keeper natuurlijk een ander verhaal maar onze keeper loopt bijvoorbeeld gewoon mee in met haar keeperspak aan. En dat niveau is bij lange na niet dit niveau. 

Friezinnetje

Friezinnetje

07-08-2024 om 16:03 Topicstarter

Hockeysters naar de finale. 

Due-scimmie schreef op 07-08-2024 om 15:59:

[..]

Als speelster merk je daar niks van. Ze zijn al jaren verplicht dus sommige van deze speelsters hebben waarschijnlijk nooit gehockeyd zonder, al speelde 90% ermee voor het verplicht was. Na een paar keer een bal op je schenen, doe je ze graag aan.

Als keeper natuurlijk een ander verhaal maar onze keeper loopt bijvoorbeeld gewoon mee in met haar keeperspak aan. En dat niveau is bij lange na niet dit niveau.

Ja die keepster. Dat de anderen scheenbeschermers droegen was me niet opgevallen. Maar best wel logisch.

Dit is toch een van de leukste teamsporten die echt potentie heeft om veel liefhebbers aan te trekken.

rionyriony schreef op 07-08-2024 om 18:18:

[..]

Ja die keepster. Dat de anderen scheenbeschermers droegen was me niet opgevallen. Maar best wel logisch.

Dit is toch een van de leukste teamsporten die echt potentie heeft om veel liefhebbers aan te trekken.

Vergeleken met voetbalscheenbeschermers zijn hockeyscheenbeschermers echt groot. Maar veel keepers beginnen natuurlijk al jong en dan 'groeien' de legguards mee want die zijn bij een kind natuurlijk kleiner. Laatsts stond keeper van onze tegenstanders zelfs touwtje te springen als warming up in volledig tenue.

Friezinnetje

Friezinnetje

07-08-2024 om 21:08 Topicstarter

Lieke Klaver is uitgeschakeld op de 400 meter. 

Sharon van Rouwendaal is bezig aan haar olympische 10 kilometer in de Seine.
Om even het verschil aan te geven hoe daar de stroming is (ze zwemmen soort rondjes).
De tijdmeting over 700 meter: 13 min en 23 sec (0,87 m/sec of 1 min 54 over 100m)
De tijdmeting over 1.000 meter: 7 min en 42 sec (2,16 m/s of 46 sec over 100m)

De 700 meter is absurd langzaam en de kilometer is absurd snel.
De winnaar bij de heren op de 800 vrij in het zwembad zwom bv 7 min en 38 sec. Zij zwemt nu 200 meter meer in ongeveer dezelfde tijd.

Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 08:52 Topicstarter

ja, je ziet ze soms bijna scheef in het water liggen. Ze ligt nu 2e met haar trainingsmaatje op de 1e plek. Ze zijn eens gewisseld, Sharon lag al 3,5 rondje op de eerste plaats

Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 09:24 Topicstarter

het lijkt iig weer een medaille te worden voor van Rouwendaal. Liggen nu met 3 voorop

Dit is volgens mij één van de zwaarste onderdelen op de Olympische spelen. Alleen het uit zwemmen van deze wedstrijd vind ik al knap. Wat een sportsters ben benieuwd hoe de medailles verdeeld gaan worden in de kopploeg.

Ziet er goed uit voor Sharon! O, ze zijn er al. 

Briljante actie maar de Australische vecht terug. Hoop dat zij het haalt.

Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 09:34 Topicstarter

En het is weer goud voor van Rouwendaal bij de 10 km in de Seine zwemmen!

Goud wat een waanzinnige prestatie!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.