Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen Parijs 2024


Sharon van Rouwendaal heeft GOUD!

edit: late reactie, zit hier te huilen op de bank, wat een geweldige prestatie!

Goed hè! Enorm krachtig. En dan zo'n eind.

Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 10:01 Topicstarter

Vanavond De wedstrijd: 400 meter horden om 21.25 uur. 

Ik vind dat de Fransen wel alles overtroffen hebben qua organisatie en presentatie. Het zal moeilijk te overtreffen zijn door het volgende land waar de Spelen zullen worden gehouden.

rionyriony schreef op 08-08-2024 om 10:25:

Ik vind dat de Fransen wel alles overtroffen hebben qua organisatie en presentatie. Het zal moeilijk te overtreffen zijn door het volgende land waar de Spelen zullen worden gehouden.

Nou ik vond die openingsact wel voor veel verbetering vatbaar hoor. Die heb ik vele malen beter gezien. 

DGHK schreef op 08-08-2024 om 08:37:

Sharon van Rouwendaal is bezig aan haar olympische 10 kilometer in de Seine.
Om even het verschil aan te geven hoe daar de stroming is (ze zwemmen soort rondjes).
De tijdmeting over 700 meter: 13 min en 23 sec (0,87 m/sec of 1 min 54 over 100m)
De tijdmeting over 1.000 meter: 7 min en 42 sec (2,16 m/s of 46 sec over 100m)

De 700 meter is absurd langzaam en de kilometer is absurd snel.
De winnaar bij de heren op de 800 vrij in het zwembad zwom bv 7 min en 38 sec. Zij zwemt nu 200 meter meer in ongeveer dezelfde tijd.

stroming, ze moeten heen en weer in die stroming van de Seine. 

ze zwemmen de helft van de tijd met de stroom mee en de andere helft tegen de stroom in. Het is ongeveer 1 km tussen de 2 bruggen.

Paris 2024: Swimming in the Seine? – DW – 07/17/2024

Wat mij betreft hadden ze beter op de roeibaan kunnen zwemmen. 



Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 12:19 Topicstarter

rionyriony schreef op 08-08-2024 om 10:25:

Ik vind dat de Fransen wel alles overtroffen hebben qua organisatie en presentatie. Het zal moeilijk te overtreffen zijn door het volgende land waar de Spelen zullen worden gehouden.

Dat vind ik ook altijd lastig, het moet altijd beter, mooier, duurder enz. En daarmee stijgen de kosten, dus enorm, moeten daklozen verdwijnen, krijgen arme buurten ineens van alles erbij gebouwd, waar zij zelf niet altijd van kunnen profiteren enz enz. 

Ysenda schreef op 08-08-2024 om 12:19:

[..]

stroming, ze moeten heen en weer in die stroming van de Seine.

ze zwemmen de helft van de tijd met de stroom mee en de andere helft tegen de stroom in. Het is ongeveer 1 km tussen de 2 bruggen.

Paris 2024: Swimming in the Seine? – DW – 07/17/2024

Wat mij betreft hadden ze beter op de roeibaan kunnen zwemmen.



Dat zeg ik toch, dat er stroming is. Het ene stuk zwemmen ze met de stroom mee, en het andere stuk tegen de stroom in.
Het was puur om aan te geven hoe absurd het verschil is tussen mee en tegen. 1min54sec over 100 meter zwemmen gemiddeld is echt heel erg langzaam voor deze zwemsters. En die 46 sec is gelijk aan het wereldrecord op de 100 vrij bij de heren.

DGHK schreef op 08-08-2024 om 12:27:

[..]

Dat zeg ik toch, dat er stroming is. Het ene stuk zwemmen ze met de stroom mee, en het andere stuk tegen de stroom in.
Het was puur om aan te geven hoe absurd het verschil is tussen mee en tegen. 1min54sec over 100 meter zwemmen gemiddeld is echt heel erg langzaam voor deze zwemsters. En die 46 sec is gelijk aan het wereldrecord op de 100 vrij bij de heren.

ja, excuus ik las het anders

rionyriony schreef op 08-08-2024 om 10:25:

Ik vind dat de Fransen wel alles overtroffen hebben qua organisatie en presentatie. Het zal moeilijk te overtreffen zijn door het volgende land waar de Spelen zullen worden gehouden.

Dat zwemmen in de seine was niet echt een goed idee.

Wel mooie locaties: Versailles, met de eiffeltoren op de achtergrond (bijv finish van wielrennen)

rionyriony schreef op 08-08-2024 om 10:25:

Ik vind dat de Fransen wel alles overtroffen hebben qua organisatie en presentatie. Het zal moeilijk te overtreffen zijn door het volgende land waar de Spelen zullen worden gehouden.

Ik vind het eigenlijk gewoon een OS als ieder andere, zo vanaf achter mijn beeldscherm. Niet meer bijzonder dan een andere editie. Ik heb niet het idee dat ze echt iets overtroffen hebben. (Niet dat het slecht is, dat bedoel ik niet) 

Maar het zijn uiteindelijk de sporters die voor de onvergetelijke momenten zorgen, ik heb dat gevoel niet bij de organisatie.

Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 15:44 Topicstarter

Waterpolo dames. Nederland stond 6-1 achter en staat nu 14-14. Dan wordt het penalty's. 

Friezinnetje

Friezinnetje

08-08-2024 om 15:51 Topicstarter

Helaas Nederland verliest op penaltys en gaan nu voor brons. 

Friezinnetje schreef op 08-08-2024 om 10:01:

Vanavond De wedstrijd: 400 meter horden om 21.25 uur.

Bedankt voor het bijhouden van deze dingen. 

Lees het graag 

We hebben brons op kite surfen vrouwen. Geloof ik!
Spectaculair om te zien maar hoe de puntentelling werkt echt geen idee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.