Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen Parijs 2024

Vanaf vrijdag 26 juli starten de Olympische Spelen in Parijs. Voor Nederland doet er een record aantal deelnemers mee. Vorige keer hadden we een record aantal medailles. Gaan we dit jaar er nog meer halen? 
In de link alle deelnemers van Nederland:
https://nos.nl/artikel/2529056-deze-nederlandse-sporters-zijn-gekwalificeerd-voor-de-spelen-van-parijs

Medailles:    totaal   Goud: 15    Zilver: 7   Brons: 12

Goud: Heren dubbel 4 bij het roeien

          Dames 4 zonder bij het roeien

         Dames 2 zonder bij het roeien  

         dames zeilen  skiff 49-er FX

         dames skiff bij het roeien

         4 x 400 meter gemengd 

         Marit Bouwmeester bij het zeilen

         Basketbal 3x3

         Baanwielrennen Teamsprint

         Sharon van Rouwendaal bij de 10 km open water zwemmen

          Hockey Heren

         Lavreysen met sprint bij baanrennen

         Hockey Dames

        Sifan Hassan Marathon

        Lavreysen bij Keirin

  Zilver: Dames dubbel 4 bij het roeien
           Heren dubbel 2 bij het roeien

           Manon Veenstra bij BMX

          mannen 8 bij het roeien  

           Marianne Vos bij het wielrennen op de weg        

          Hetty vd Wouw Keirin

          4 x 400 meter dames

  Brons: Caspar Corbeau bij de 200 meter schoolslag
          Tess Schouten 200 meter schoolslag   

          heren skiff bij het roeien  

          Luuc van Opzeeland bij het Foilen

         Sifan Hassan 5000 meter       

         Van Vleuten bij paarden sprong   

         Annalous Lammerts bij Kitefoilen

         Femke Bol   400 m horden  

         dames koppelkoers bij baanrennen

         Sifan Hassan 10 km atletiek

         Dames waterpolo   

         Synchroon zwemmen zusje de Brouwer       


















fav-icon-olympische-spelen-2024-parijs.jpg


Ik hoop natuurlijk wel dat Nederland medailles gaat halen maar de hoeveelheid maakt mij niet zo veel uit. Ik vind de spelen leuk om de grote diversiteit aan sporten die je kunt bekijken.
Speciaal hier voor hebben we komende maand een abonnement op HBO max zodat ik niets hoef te missen.

hbo max is wel een idee maar ook de nos heeft vele live streams.

Ik ben nog aan het kijken of ik een kaartje kan kopen om toch een wedstrijd te zien. En dan met de trein heen en weer het laatste stuk. Ik zet mijn auto wel bij mijn werk neer.

In 2012 ben ik een paar dagen in Londen erbij geweest dat was wel heel speciaal. 

Ik kijk er naar uit. Hoewel tv kijken mij over het algemeen Teveel energie kost en ik het dus niet doe, hoop ik toch af en toe een stukje te kunnen kijken. Misschien roei of atletiek finale als ze dat halen, Dat is meestal niet zo lang.

Ik ben ook echt heel benieuwd welke keuzes Sifan Hassan gaat maken En hoe ze het gaat doen

Ik vind individuele sporten het interessantst en zal bij gelegenheid en als ik me verveel zeker een en ander gaan zien op de analoge NPO of Eurosport. Soms word ik ‘gegrepen’ door een sporter of sport en dan volg ik dat zoveel mogelijk. Maar ik zeg er geen afspraken of andere leuke dingen voor af.

Het liefst heb ik Olympische spelen 2 weken lang (op de achtergrond) aanstaan, maar we zijn precies dan op vakantie en alleen eerste en laatste dag thuis. Dus ik zal stuk minder zien. 
Hockeyfinale is als we in de auto terug zitten dus als de dames het halen kijk ik die mogelijk wel in de auto. 

Mijn vader gaat er een week heen. Stiekem wel een beetje jaloers al is onze vakantie ook leuk.

super leuk, wij gaan een dag naar Marseille om naar windsurfen en roeien te kijken. Ik ben erg benieuwd! 
er zijn nog best wel wat kaarten verkrijgbaar zie ik op de site. 

Ik houd van evenementen op tv dus ik zal proberen eraan te denken.

Ik ga sowieso het zwemmen helemaal volgen. Daarnaast waar mogelijk ook andere sporten. 
Hebben dan vakantie. Maar als de zwemfinales zijn ligt dochter in bed dus die kan ik prima kijken. Series probeer ik ook zoveel mogelijk te zien. 
Sommige sporten volg ik dan weer helemaal niet.

Ik heb goede herinneringen aan de OS van Rio in 2016. Toen had ik ook vakantie en de zwemfinales waren toen van 3-5 uur 's nachts. Ik bleef toen ook daadwerkelijk wakker tot 5 uur. En daarna naar bed.
Vriend boeide het niet en we hadden toch vakantie. Ik vond dat heerlijk. Nu zou dat echt niet meer kunnen.

Friezinnetje

Friezinnetje

18-07-2024 om 19:16 Topicstarter

ik heb nu vakantie, zodra de OS begint nog een week. Wil ook zoveel mogelijk kijken, waarbij zwemmen, atletiek wel het mooiste zijn

nog ruim een week en dan is het zover.
Ik zal de TV zeker regelmatig aanzetten. Van het hockey wil ik zoveel mogelijk wedstrijden zien. Verder vind ik volleybal en beachvolley ook leuk om te kijken. En weet ik zeker dat ik ook een hoop andere sporten voorbij ga zien komen. Leuk!

Mag ik vragen wat de voordelen zijn van HBO max, t.a.v. de live streams van de NOS?

Ik vind zwemmen en atletiek wel leuk om te kijken en verder (beach)volleybal en handbal. En heb zelf nog een tripje Parijs gepland staan

RavIvaR schreef op 18-07-2024 om 21:58:

Mag ik vragen wat de voordelen zijn van HBO max, t.a.v. de live streams van de NOS?

Vorige keer had de NOS niet alles wat wij wilden zien. HBO max zegt alles uit te zenden dus hebben we het genomen gedurende de spelen. Kost 6 euro en we kijken gelijk nog wat detectives. 

Leuk , zal ook wel deel gaan volgen. Wil in ieder geval wel het zwemmen gaan volgen en atletiek vind ik ook leuk om te kijken. Ben ook nog wel vrij in die weken. En mogelijk dat ik ook nog wel wat dingen ga kijken die ik anders niet zo snel zou gaan volgen. 

Ik kijk niet....Een burgemeester die zwemt in de Seine, om te laten zien dat het water "schoon" is... Daklozen die de stad uit gezet worden... En inwoners die een brief kregen of ze hun huis konden verhuren...Metrostations, die altijd smerig waren, gingen dicht om schoon gemaakt te worden...

Dus Nee.... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.