Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen Parijs 2024


Friezinnetje

Friezinnetje

11-08-2024 om 12:47 Topicstarter

nu Hetty vd Wouw voor brons

Ik heb net de laatste minuut van de marathon van Sifan kunnen zien. Wauw, wat een geweldige prestatie!

Yes, weer goud! Harries hattrick!

Is er hier íemand die van plan is de héle sluitingsceremonie, die volgens de gids duurt tot 23.30 uur,  uit te zitten?
Ik heb geloof ik gelezen dat Tom Cruise er een rol in heeft.

Denk niet dat ik er aan begin, ik zie ongetwijfeld de hoogtepunten morgenochtend in het nieuws.

Ik vind het trouwens wel echt bizar dat Nederland als klein land 6e is geworden op de medaillespiegel. Zelfs beter dan Groot Brittannië.

Als iemand dat van tevoren had voorspeld had ik het niet geloofd

Lollypopje schreef op 11-08-2024 om 16:41:

Ik vind het trouwens wel echt bizar dat Nederland als klein land 6e is geworden op de medaillespiegel. Zelfs beter dan Groot Brittannië.

Als iemand dat van tevoren had voorspeld had ik het niet geloofd

Ja goed hè? We hebben als klein kikkerlandje gewoon 200 landen achter ons gelaten. En als je dan kijkt naar de nr 1 China met 91 medailles. Dan hebben wij in vergelijking iets meer dan een derde aan medailles (34) t.o.v. China. En dat terwijl China 1,4 miljard inwoners heeft en wij maar 18 miljoen. 

Ik vind het ook bizar. Ook vergeleken met andere kleinere landen. België had bijvoorbeeld maar 10 medailles totaal met 3 keer goud en Duitsland is groter maar staat ook paar plekken onder Nederland.

ik zou ook wel willen weten hoeveel sporters van Nederland er waren en dan vergelijken met het aantal Amerikaanse en Chineze sporters. En hoeveel medailles dan in verhouding zijn gewonnen 

Widajo schreef op 11-08-2024 om 17:45:

ik zou ook wel willen weten hoeveel sporters van Nederland er waren en dan vergelijken met het aantal Amerikaanse en Chineze sporters. En hoeveel medailles dan in verhouding zijn gewonnen

Amerikanen hebben 1 medaille op 4.6 sporters. Nederland 1 medaille op 8,1 sporters.

Goh die Schoof die Sifan kwam feliciteren. Hij is duidelijk een echte fan van de sport.

Ze deed pas twee jaar aan marathon. Een dergelijk talent dat zowel afstand kan lopen als een sprint trekken kom je niet vaak tegen. Daar heb je een heel speciale aanleg voor nodig.

Ik kijk naar de hele sluitingsceremonie. En morgen naar de Tour de France Femmes 2024.

 1x is genoeg.
rionyriony schreef op 11-08-2024 om 18:03:

Ik kijk naar de hele sluitingsceremonie. En morgen naar de Tour de France Femmes 2024.

Ik zou ergens aan de kant van de weg kunnen gaan staan morgen.  Maar het wordt me veeeeel te warm.  Ik hou me hart vast voor de sporters....  

Dus de TV gaat weer heel lang aan, morgen.

Beterlaat2021! schreef op 11-08-2024 om 15:22:

Is er hier íemand die van plan is de héle sluitingsceremonie, die volgens de gids duurt tot 23.30 uur, uit te zitten?
Ik heb geloof ik gelezen dat Tom Cruise er een rol in heeft.

Denk niet dat ik er aan begin, ik zie ongetwijfeld de hoogtepunten morgenochtend in het nieuws.

Ik begin gewoon te kijken en zie wel hoe lang ik het leuk vind en volhoud. Ik blijf in ieder geval niet speciaal kijken voor Tom Cruise maar dat zal wel te maken hebben met de spelen over 4 jaar.

In het verleden vond ik de sluitings ceremonie in LA erg mooi toen Lionen Richie optrad.

Ik vind het zo jammer dat het weer voorbij is. Heb er zo van genoten. Gelukkig zijn de winterspelen niet zo heel ver weg en ook in Europa. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.