Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Olympische Spelen Parijs 2024


rionyriony schreef op 11-08-2024 om 18:01:

Goh die Schoof die Sifan kwam feliciteren. Hij is duidelijk een echte fan van de sport.

Ze deed pas twee jaar aan marathon. Een dergelijk talent dat zowel afstand kan lopen als een sprint trekken kom je niet vaak tegen. Daar heb je een heel speciale aanleg voor nodig.

Sterker nog, Sifan liep haar eerste marathon in april 2023 (nog geen 1,5 jaar geleden). Trainde er natuurlijk wel al voor.

En die Schoof (niet alleen Schoof trouwens), tja, wat vind ik van politici die zoiets doen.
Daar staan ze vooraan, maar als het aan het kabinet ligt kunnen steeds minder mensen sporten omdat het niet meer op te brengen is. Minder geld naar (top)sport. En sport duurder maken.

Harrie Lavreysen en Femke Bol dragen straks de vlag.
Lavreysen is een logische keuze, ipv Bol had ik iemand anders gekozen. Marit Bouwmeester of Sharon van Rouwendaal, dat was om het even. Karolien Florijn kon ook nog.
Maar ik heb het niet voor het kiezen.

DGHK schreef op 11-08-2024 om 19:45:

Harrie Lavreysen en Femke Bol dragen straks de vlag.
Lavreysen is een logische keuze, ipv Bol had ik iemand anders gekozen. Marit Bouwmeester of Sharon van Rouwendaal, dat was om het even. Karolien Florijn kon ook nog.
Maar ik heb het niet voor het kiezen.

Misschien zijn die laatste drie al wel naar huis?

Friezinnetje

Friezinnetje

11-08-2024 om 20:10 Topicstarter

heb het niet meer gezien, maar geweldig van Harry! En idd, wat een medailles. Dacht in het begin, toen het wat tegenviel bij het judo en zwemmen, dat wordt lastig. Maar nu weer in andere takken van sport. Leuk om te zien. 

Over 2 weken starten de paralympics. Vind ik ook mooi om te zien, zie je sowieso niets van op tv, normaal gesproken. 

Marin125 schreef op 11-08-2024 om 17:57:

[..]

Amerikanen hebben 1 medaille op 4.6 sporters. Nederland 1 medaille op 8,1 sporters.

Bedoel je dan: 1 medaille voor een heel team, of 11 medailles voor een voetbalteam? Dus in het geval van alleen een medaille voor voetbal, is het dan 1 op 1 sport of 1 op 11 sporters?
Ik ben benieuwd hoe de verhouding is op het aantal sporten of disciplines waaraan een land meedeed. Geen idee of dit ergens na te kijken is? 

Grindelwald schreef op 11-08-2024 om 20:02:

[..]

Misschien zijn die laatste drie al wel naar huis?

Van Rouwendaal is er sowieso nog. Karolien Florijn is ook weer in Parijs. Bouwmeester weet ik niet.
Prima dat Femke Bol het doet. Maar naar mijn mening hadden ze een andere vrouwelijke sporter moeten kiezen.

Nu nog wachten op Sifan Hassan.

Wat gaaf voor Sifan dat de medaille uitreiking van de marathon bij de eindceremonie is. 

Sassenach schreef op 11-08-2024 om 21:57:

Wat gaaf voor Sifan dat de medaille uitreiking van de marathon bij de eindceremonie is.

Wij schakelden net in. Mooi ja.

Sassenach schreef op 11-08-2024 om 21:57:

Wat gaaf voor Sifan dat de medaille uitreiking van de marathon bij de eindceremonie is.

Ja en dus zomaar ons volkslied bij de sluitingsceremonie 

Marin125 schreef op 11-08-2024 om 17:57:

[..]

Amerikanen hebben 1 medaille op 4.6 sporters. Nederland 1 medaille op 8,1 sporters.

Dank je.

Weet alleen niet of ik dit moet lezen als;

Amerika heeft per sporter 2x zoveel medailles of juist andersom? 

Friezinnetje schreef op 11-08-2024 om 20:10:

heb het niet meer gezien, maar geweldig van Harry! En idd, wat een medailles. Dacht in het begin, toen het wat tegenviel bij het judo en zwemmen, dat wordt lastig. Maar nu weer in andere takken van sport. Leuk om te zien.

Over 2 weken starten de paralympics. Vind ik ook mooi om te zien, zie je sowieso niets van op tv, normaal gesproken.

Er is in ieder geval deze keer iedere avond een uitzending van nos sport over de paralympische spelen. De BBC zendt er ook altijd veel van uit. 

Wel even wennen, nu de OS afgelopen zijn…

Ja, maar nu wordt de Tour de France Femmes dagelijks uitgezonden.  Met name vandaag en morgen rijden ze in NL, is toch ook wel leuk.

Beterlaat2021! schreef op 12-08-2024 om 11:18:

Ja, maar nu wordt de Tour de France Femmes dagelijks uitgezonden. Met name vandaag en morgen rijden ze in NL, is toch ook wel leuk.

Klopt, de tour vind ik alleen niet leuk om te volgen qua sport. En de sfeer is ook heel anders dan de OS. En de afwisseling van de verschillende sporten is ook zo leuk op de OS. Kom maar op met de winterspelen dus!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.