Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

letterkoekje

letterkoekje

04-10-2023 om 06:56 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 04-10-2023 om 05:32:

[..]

Re turner. Re laat ik staan, Tina Turner. Re en Tina aan elkaar wordt retina. Maar ik snap dan niet dat er puntjes voor staan in de opgave. Want dan krijg je retina returner, en dat is toch niets?

De puntjes vooraan zijh eigenlijk ook een tip. In de opgave staat turner. Om tot de oplossing te komen moeten we dus aan Tina Turner denken. Als de puntjes achter de opgave zouden staan, zou men Turner Tna krijgen. De ´re´ hebben we bewaard (net zoals bij bijvb ´Zoeloe´).

Het netvlies (of retina) is een dun laagje dat achter in het oog de binnenkant van uw oog bekleedt.

Ik ben nog in bed, vandaar mijn bericht ´in stukken´.

Retina Returner, ik vind het geweldig origineel gevonden als crypto!

Vinden jullie het dan geen leuke?

letterkoekje schreef op 04-10-2023 om 06:56:

[..]

Het netvlies (of retina) is een dun laagje dat achter in het oog de binnenkant van uw oog bekleedt.

Ja, dat weet ik. Ik snap alleen niet wat de puntjes toevoegen aan de opgave. Voor mij bracht het alleen verwarring. Verder is hij wel leuk!

letterkoekje

letterkoekje

04-10-2023 om 07:28 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 04-10-2023 om 07:02:

[..]

Ja, dat weet ik. Ik snap alleen niet wat de puntjes toevoegen aan de opgave. Voor mij bracht het alleen verwarring. Verder is hij wel leuk!

Sorry, Lampje, zo stond het in de opgave van een echte crypto-opgave intellectueel. 

En jij bent dan toch maar die bolleboos die ´um gevonden heeft.

Mag je fier op zijn. 

(Ik heb mijn vorige post nog uitgebreid)

Ik zat echt in een totaal andere hoek..

Schemerlampje schreef op 03-10-2023 om 22:56:

En nu echt mijn laatste poging: retina?

Oh hier was ik echt nooit op gekomen ondanks dat ik wel aan tina moest denken. Goed gedaan!

letterkoekje

letterkoekje

04-10-2023 om 09:07 Topicstarter

Wie zich echt een beginneling voelt, mag deze proberen, samen met alhambra:

Sleepwerk = 5 letters

Zet de puntjes op de i = ook 5 letters

twaalfmaandenweegschaal = 10 letters

Voor de meer gevorderden post ik later nog, maar welke zijn nog niet opgelost?

Die mogen we ook niet vergeten hé

letterkoekje schreef op 04-10-2023 om 06:56:

Ik ben nog in bed, vandaar mijn bericht ´in stukken´.

Retina Returner, ik vind het geweldig origineel gevonden als crypto!

Vinden jullie het dan geen leuke?

Ik was er niet aan uitgekomen, terwijl ook ik met Tina aan het stoeien ben geweest 
Wat ik minder leuk aan deze opgave vind is dat ik "retina" echt zo ver in mijn geheugen heb weggestopt (mijn biologielessen zijn zo'n 40 jaar geleden) dat ik daar nooit meer opgekomen zou zijn.
Eerlijk gezegd kwam het ook pas weer bovendrijven toen ik jouw omschrijving las.

Bovenstaande opgaven laat ik aan alhambra 

Ha, dit ziet er beter te doen uit dan de vorige opgaven  zoontje is sinds 1,5e week weer teruggevallen in 9-10x per dag/nacht voedingen en dat komt mijn crypto-scherpte niet ten goede.

twaalfmaandenweegschaal: jaarbalans?

letterkoekje

letterkoekje

04-10-2023 om 14:25 Topicstarter

masatu schreef op 04-10-2023 om 14:12:

Ha, dit ziet er beter te doen uit dan de vorige opgaven zoontje is sinds 1,5e week weer teruggevallen in 9-10x per dag/nacht voedingen en dat komt mijn crypto-scherpte niet ten goede.

Opgelost!

En sterkte met de vele voedingen! Het is hemeltergend, ik weet het nog van mijn tijd. 

Ha, dit ziet er beter te doen uit dan de vorige opgaven zoontje is sinds 1,5e week weer teruggevallen in 9-10x per dag/nacht voedingen en dat komt mijn crypto-scherpte niet ten goede.

Sterkte! Achteraf gezien is het een korte periode waarin ze je zo nodig hebben maar als je er midden inzit is het loeizwaar.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

04-10-2023 om 18:50

Poeh, sterkte!

Volgens mij is overspel (Engels) 6 nog niet geraden. Ik zit te denken aan overspelen, je hand overspelen. Of een bal overspelen? Maar kan er verder nog niets bij bedenken... passen? 

letterkoekje

letterkoekje

04-10-2023 om 19:56 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 04-10-2023 om 18:50:

[..]

Poeh, sterkte!

Volgens mij is overspel (Engels) 6 nog niet geraden. Ik zit te denken aan overspelen, je hand overspelen. Of een bal overspelen? Maar kan er verder nog niets bij bedenken... passen?

Richting vertalingen denken. Heeft niks met ontrouw te maken. Meer zeg ik niet meer.

letterkoekje

letterkoekje

04-10-2023 om 20:03 Topicstarter

Het overspel is blijkbaar moeilijk. Om wat afwisseling te brengen zet ik er hier nog eentje:

Verjaag Jozef: 5 letters

(Iedereen mag meedoen he, ook de beginnelingetjes en ik hoop dat een beginnelingetje dit vindt - om ze te laten voelen dat ze groeien!).

Succes dames (want ik denk dat er hier geen heren meespelen. Of toch? Trouwens, schakelen jullie het thuisfront in om al eens van gedachten te wisselen over deze puzzels. Mag hé. Alleen opzoeken óf de oplossing aan de hulplijn vragen, dat is strikt verboden! Staat in het wedstrijdreglement!!  )

letterkoekje schreef op 04-10-2023 om 09:07:

Wie zich echt een beginneling voelt, mag deze proberen, samen met alhambra:

Sleepwerk = 5 letters

Zet de puntjes op de i = ook 5 letters

twaalfmaandenweegschaal = 10 letters

Voor de meer gevorderden post ik later nog, maar welke zijn nog niet opgelost?

Die mogen we ook niet vergeten hé

Sleepwerk = sleur

Overspel, iets wat eindigt op “go” of “risk”?

Met vertalen kom ik nog niet verder dan ik eerder al heb genoemd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.