Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
Schemerlampje
03-10-2023 om 18:19
overspel (Engels) 6
Spel= play, game
Over= over, out
Overspel = cheat, adultery of op z’n Nederlands: ontrouw, bedrog
…..returner 6
Re Turner. Re betekent ook wel weer, dus een woord achterstevoren lezen, maar renrut is niks.
re is op zichzelf niet echt iets (behalve een noot]. Moet het beoogde woord hieraan vast? Dan kan ik nog steeds niets bedenken.
letterkoekje
03-10-2023 om 18:33
Schemerlampje schreef op 03-10-2023 om 18:19:
overspel (Engels) 6
Spel= play, game
Over= over, out
Overspel = cheat, adultery of op z’n Nederlands: ontrouw, bedrog
…..returner 6
Re Turner. Re betekent ook wel weer, dus een woord achterstevoren lezen, maar renrut is niks.
re is op zichzelf niet echt iets (behalve een noot]. Moet het beoogde woord hieraan vast? Dan kan ik nog steeds niets bedenken.
Niks achterstevoren en de opgave is returner. Maar om tot de oplossing te komen, zegde ik dat het splitsen in re turner een hele goeie zet was. Het heeft niks met 'vertalen' te maken. Maar is weer een originele opgave (heb ik nog nooit geweten) net zoals voordeuren ook origineel was. Maar het te zoeken woord is gewoon 1 bestaand woord. En ik wil niet teveel verklappen om jullie plezier niet te ontnemen. Want ik kan hier wat schrijven, waardoor binnen 2 seconden de oplossing 5 keer wordt gepost.
Schemerlampje
03-10-2023 om 18:59
letterkoekje schreef op 03-10-2023 om 18:33:
[..]
Niks achterstevoren en de opgave is returner. Maar om tot de oplossing te komen, zegde ik dat het splitsen in re turner een hele goeie zet was. Het heeft niks met 'vertalen' te maken. Maar is weer een originele opgave (heb ik nog nooit geweten) net zoals voordeuren ook origineel was. Maar het te zoeken woord is gewoon 1 bestaand woord. En ik wil niet teveel verklappen om jullie plezier niet te ontnemen. Want ik kan hier wat schrijven, waardoor binnen 2 seconden de oplossing 5 keer wordt gepost.
Je kunt ook op een gegeven moment de beginletter geven?
alhambra
03-10-2023 om 20:52
Het is een pittige. Ik ken alleen pageturner als woord dat eindigt op turner..
letterkoekje
03-10-2023 om 22:29
alhambra schreef op 03-10-2023 om 20:52:
Heb ik ergens gezegd dat het woord op turner eindigt? Waar?
letterkoekje
03-10-2023 om 22:35
Schemerlampje schreef op 03-10-2023 om 18:59:
[..]
Je kunt ook op een gegeven moment de beginletter geven?
Sorry Lampje, je weet dat ik daar geen liefhebber van ben. En ik verwed er alles op dat als ik de beginletter zou geven, zelfs de eerste twee beginletters dat je nog niet wijzer zou worden.
Ik zit nog te denken hoe ik zinvol kan hinten ....
Je moet deze puzzel zien als Zoehoe = 4 letters of Moehoe, 4 letters, Koehoe, 4 letters, Boehoe, 4 letters, Hoehoe, 4 letters, Roehoe, 4 letters, ...
En hier is het returner, 6 letters. Hier geef ik veel mee prijs.
En alhambra had deze morgen (heb ik zo ook op gereageerd) een goeie stap richting oplossing gepost.
Schemerlampje
03-10-2023 om 22:42
letterkoekje schreef op 03-10-2023 om 22:35:
[..]
Sorry Lampje, je weet dat ik daar geen liefhebber van ben. En ik verwed er alles op dat als ik de beginletter zou geven, zelfs de eerste twee beginletters dat je nog niet wijzer zou worden.
Ik zit nog te denken hoe ik zinvol kan hinten ....
Je moet deze puzzel zien als Zoehoe = 4 letters of Moehoe, 4 letters, Koehoe, 4 letters, Boehoe, 4 letters, Hoehoe, 4 letters, Roehoe, 4 letters, ...
En hier is het returner, 6 letters. Hier geef ik veel mee prijs.
Dan denk ik aan een woord wat begint met een r en dan iets erachter. Misschien krijg ik vannacht een inval, maar ik hoop dat ik eens een keer de hele nacht doorslaap. Welterusten!
Een reepke! Re-epke. 🤣🤣🤣🤣
letterkoekje
03-10-2023 om 22:45
Klopt, begint met r en als je mijn post en die van alhambra vanmorgen goed leest, dan weet je ook de tweede letter.
Lekker slapen ... en niet kwaad zijn omdat ik geen letter geef. Je ziet hoe snel je zelf al die eerste letter hebt gevonden.
Tot morgen ................
letterkoekje
03-10-2023 om 22:46
Dat reepke snap ik niet! Reepke chocolade? In België is een reepke een kleine reep.
Schemerlampje
03-10-2023 om 22:54
letterkoekje schreef op 03-10-2023 om 22:46:
Dat reepke snap ik niet! Reepke chocolade? In België is een reepke een kleine reep.
Re -epke. Epke Zonderland is een Nederlandse turner. 😁
letterkoekje
03-10-2023 om 23:00
Schemerlampje schreef op 03-10-2023 om 22:56:
En nu echt mijn laatste poging: retina?
Leg uit!
Miekje6
03-10-2023 om 23:15
alhambra schreef op 03-10-2023 om 20:52:
En tina turner🙈 maar daar hebben we niks aan denk ik.
letterkoekje
03-10-2023 om 23:37
Miekje6 schreef op 03-10-2023 om 23:15:
[..]
En tina turner🙈 maar daar hebben we niks aan denk ik.
Vraag dat maar eens aan Schemerlampje als ze morgenvroeg wakker is!!!!
Schemerlampje
04-10-2023 om 05:32
letterkoekje schreef op 03-10-2023 om 23:00:
[..]
Leg uit!
Re turner. Re laat ik staan, Tina Turner. Re en Tina aan elkaar wordt retina. Maar ik snap dan niet dat er puntjes voor staan in de opgave. Want dan krijg je retina returner, en dat is toch niets?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.