Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
letterkoekje
28-12-2023 om 21:01
Als ik de inzending van Miekje lees, dan zou ik denken aan spookrente. Maar dat woord ken ik eigenlijk niet. Is het juist, alhambra?
alhambra
29-12-2023 om 08:09
letterkoekje schreef op 28-12-2023 om 21:01:
Als ik de inzending van Miekje lees, dan zou ik denken aan spookrente. Maar dat woord ken ik eigenlijk niet. Is het juist, alhambra?
Andersom maar verder goed
letterkoekje
29-12-2023 om 12:08
Dus, rentespook?
Dat woord kennen wij niet, tenminste ik niet! Domme Belg!
Nogmaals bedankt, alhambra dat je het even van me hebt overgenomen om ook wat opgaves te plaatsen.
En wat denken jullie? Sluiten we hier het cryptogram-topic af, samen met 2023? Of doen we gezapig verder?
Wat jullie ook kiezen, voor iedereen het allerbeste in het nieuwe jaar!
alhambra
29-12-2023 om 13:22
Jij ook Letterkoekje!
Wat mij betreft kunnen we het topic feestelijk afsluiten met een welgemeend dank je wel voor Letterkoekje maar wellicht is er bij anderen wel behoefte om verder te gaan?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.