Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

letterkoekje

letterkoekje

30-09-2023 om 22:37 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 30-09-2023 om 22:34:

[..]

Jaaaa!!!! Slaap lekker!

Met dromen? Dagdromen? of 'gewone' nachtelijke dromen?

Dank en voor jullie ook allemaal een rustige nacht.

En misschien tot morgen of anders tot later!

Mooie zondagggggggggggg.

letterkoekje

letterkoekje

30-09-2023 om 22:43 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 30-09-2023 om 22:31:

Kletsklop (7)
Klets: praat, slag
Klop: tik, slag
Ik kan er nog niet veel van maken.

Neen, ik heb me vergist! Geen van de woorden is juist! Sorry!

Ik zou kunnen uitleggen waarom ik me vergiste: het woord wat we zoeken zou ook op 'slag' kunnen eindigen en dan heeft het dezelfde betekenis. Maar we zoeken dus een synoniem. Dit is een grote tip.

Kletsklop (7)

Zowel klets als klop kunnen dezelfde betekenis hebben.
Klets: slag,mep,klop
klop: slag,mep,klets 
of...
Klets: praat,kul,larie,kwak
klop: bons,tik
Maar het moeten "kleine" woordjes zijn aangezien de oplossing maar 7 letters heeft.
Ik slaap er ook nog een nachtjes over.
Mocht in vannacht wakker schrikken met een antwoord meld ik me 

letterkoekje

letterkoekje

01-10-2023 om 07:40 Topicstarter

ik den dat ik toch nog wat info moet geven, misschien is deze puzzel té Vlaams.
Het is wel degelijk kletskLop. Maar ... in Vlaanderen is een kletsKOP een man die geen haar op het hoofd heeft. Dus zoek een synoniem voor ´geen haar´ en de rest volgt dan hopelijk snel.
Was niet met opzet en omdat Schemerlampje zo spontaan ´kletskop´ schreef, dacht ik dat jullie dat woord ook kennen. Maar nu twijfel ik. 

letterkoekje schreef op 01-10-2023 om 07:40:

ik den dat ik toch nog wat info moet geven, misschien is deze puzzel té Vlaams.
Het is wel degelijk kletskLop. Maar ... in Vlaanderen is een kletsKOP een man die geen haar op het hoofd heeft. Dus zoek een synoniem voor ´geen haar´ en de rest volgt dan hopelijk snel.
Was niet met opzet en omdat Schemerlampje zo spontaan ´kletskop´ schreef, dacht ik dat jullie dat woord ook kennen. Maar nu twijfel ik.

Kletskop is bij ons iemand die veel praat of een koekje. Geen persoon zonder haar.

Hij is nu goed te raden met jouw laatste hint.

letterkoekje

letterkoekje

01-10-2023 om 09:24 Topicstarter

alhambra schreef op 01-10-2023 om 07:44:

[..]

Kletskop is bij ons iemand die veel praat of een koekje. Geen persoon zonder haar.

Hij is nu goed te raden met jouw laatste hint.

OK, zeg maar!

Als hij dan toch zo goed te raden is, hier nieuwe aanvoer:

Blafschors : 4 letters (ik heb 'um zelf niet kunnen vinden, persoonlijk vind ik het een echte doordenker, maar jullie zijn beter!)

Overspel (engels): 6 letters

letterkoekje

letterkoekje

01-10-2023 om 09:34 Topicstarter

alhambra schreef op 01-10-2023 om 09:31:

[..]

Kaalslag

Dat woord telt ook, maar is niet wat ik in de oplossing heb gevonden. Is synoniem voor kaalslag.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

01-10-2023 om 10:29

letterkoekje schreef op 01-10-2023 om 09:24:

[..]

OK, zeg maar!

Als hij dan toch zo goed te raden is, hier nieuwe aanvoer:

Blafschors : 4 letters (ik heb 'um zelf niet kunnen vinden, persoonlijk vind ik het een echte doordenker, maar jullie zijn beter!)

Overspel (engels): 6 letters

Bij je tweede zeg je Engels, maar ik dacht juist bij de eerste aan bark. Dat is schors, maar ook het Engelse woord voor blaffen.

letterkoekje

letterkoekje

01-10-2023 om 11:41 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 01-10-2023 om 10:29:

[..]

Bij je tweede zeg je Engels, maar ik dacht juist bij de eerste aan bark. Dat is schors, maar ook het Engelse woord voor blaffen.

Aha, ons Wandelvrouwtje is weer boven water! Wij blij!
Is alles terug OK met jou?

Allemaal waar wat je schrijft, en dan zullen we dit ook als een goed antwoord rekenen, MAAR ... dan zijn er hier twee correcte antwoorden mogelijk. Met - sorry wil niet pretentieus zijn - het 'mijne' iets beter is, omdat dat niet naar een Engelse vertaling voor blaffen moet gaan. In crypto's - voor zover ik er ervaring mee heb - staat er altijd bij dat de oplossing uit een andere taal komt, net zoals bij de tweede, hier. Daar heb ik wel geschreven dat het uit het Engels komt.

Ik hoop dat we na mijn uitleg nog 'vrienden' blijven, Wandelvrouwtje! 

letterkoekje schreef op 01-10-2023 om 09:34:

[..]

Dat woord telt ook, maar is niet wat ik in de oplossing heb gevonden. Is synoniem voor kaalslag.

Nee, hij komt niet bovendrijven helaas. Iemand anders?

alhambra schreef op 01-10-2023 om 19:46:

[..]

Nee, hij komt niet bovendrijven helaas. Iemand anders?

Nee, ik weet het ook nog niet. Het zal met kaal beginnen, maar dan nog 3 letters erachter.

Even gegoogled op 7 letter woorden die beginnen met kaal. Ik denk dat het kaalkop is.

letterkoekje

letterkoekje

01-10-2023 om 21:03 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 01-10-2023 om 19:50:

[..]

Nee, ik weet het ook nog niet. Het zal met kaal beginnen, maar dan nog 3 letters erachter.

Even gegoogled op 7 letter woorden die beginnen met kaal. Ik denk dat het kaalkop is.

Ik zal jullie helpen: woord begint met kaal en woord is synoniem van kaalslag. Maar het is niet kaalslag maar kaal...

letterkoekje schreef op 01-10-2023 om 21:03:

[..]

Ik zal jullie helpen: woord begint met kaal en woord is synoniem van kaalslag. Maar het is niet kaalslag maar kaal...

Pure gok als synoniem op kaalslag...kaalkap?
Ik kan het niet goed plaatsen bij de cryptische omschrijving kletsklop, maar voor mij was kletskop als kale man ook onbekend.

letterkoekje

letterkoekje

01-10-2023 om 22:31 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 01-10-2023 om 22:17:

[..]

Pure gok als synoniem op kaalslag...kaalkap?
Ik kan het niet goed plaatsen bij de cryptische omschrijving kletsklop, maar voor mij was kletskop als kale man ook onbekend.

Inderdaad, kaalkap. Wat hetzelfde is als kaalslag. En inderdaad, kaalslag is logischer.

Ik heb vandaag nog een hele leuke gezien:

.... Returner - 6 letters - Zal heel moeilijk zijn om hier tips over te geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.