Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

19-09-2023 om 15:27

letterkoekje schreef op 19-09-2023 om 14:57:

Dit vind ik een moeilijke:
hoeveelheid wissels : 12 letters

En dan (makkelijk, die had zelfs ik onmiddellijk)
Chihuahuawaanzin: ook 12 letters

Is die tweede hondsdolheid?

masatu schreef op 19-09-2023 om 15:06:

[..]

Deze heeft betrekking op de opgave die al correct is geraden door Schemerlampje: viva. En is alleen te begrijpen door mensen die op dat forum actief waren en zich de gebruikersnaam van letterkoekje nog kunnen herinneren

Oh vandaar dat ik de hint niet snapte, ik kwam en kom nooit op Viva

hoeveelheid wissels 12
Mijn eerste gedachte was iets met het spoor, mijn tweede iets met sport en reservespelers, mijn derde iets met tanden.
Hoeveelheid: aantal, veel, weinig, 1, 2, 3 etc.

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 17:44 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-09-2023 om 16:53:

hoeveelheid wissels 12
Mijn eerste gedachte was iets met het spoor, mijn tweede iets met sport en reservespelers, mijn derde iets met tanden.
Hoeveelheid: aantal, veel, weinig, 1, 2, 3 etc.

Ga maar met die tweede gedachte verder. Meer zeg ik nog niet.

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 17:45 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 19-09-2023 om 15:27:

[..]

Ja, Wandelvrouwtje, goed gedaan! Blij dat ik jou mag feliciteren!

letterkoekje schreef op 19-09-2023 om 17:44:

[..]

Ga maar met die tweede gedachte verder. Meer zeg ik nog niet.

Iets met reserve denk ik dan, al zou spelers ook nog kunnen.

Reservebank is te kort.

Wandelvrouwtje schreef op 19-09-2023 om 15:27:

[..]

Goed bedacht!

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 18:09 Topicstarter

masatu schreef op 19-09-2023 om 15:06:

[..]

Deze heeft betrekking op de opgave die al correct is geraden door Schemerlampje: viva. En is alleen te begrijpen door mensen die op dat forum actief waren en zich de gebruikersnaam van letterkoekje nog kunnen herinneren

Ik snapte 'um ook niet, masatu! Dat betekent dat het trauma toch al deels verwerkt is. Ik had niet aan Viva gedacht en wat je hiermee bedoelde snapte ik ook niet, dus, de therapeute heeft goed werk geleverd! 

En omdat ik niet wil dat mensen gaan denken waar-hebben-ze-het-in-godsnaam over? En iedereen mag weten wat masatu bedoelt, leg ik het hier even uit:
Op Viva was mijn nick mammezel. Mensen die een beetje Frans kunnen begrijpen dat dat de verbastering is van mademoiselle (juffrouw in het Nederlands). Mijn grootvader, die helemaal geen Frans kende, sprak soms tegen zijn 4 kleindochters (bijv als we daar op bezoek gingen of hij kwam bij ons thuis) als: aha, dag mammezel! (Liefkozend dus). 

En op Viva waar veel lieve forummers schrijven maar ook een aantal etters (sorry voor mijn taalgebruik) werd ik door die laatste soort dikwijls uitgelachen (of werd er OVER mij gesproken) als: mama ezel. Heel dikwijls. Ik ga jullie de verhalen besparen maar ben echt weggepest op Viva. En die mama ezel heeft me toch blijkbaar meer pijn gedaan dan ik dacht want ik heb mijn nick hier veranderd naar letterkoekje, de NicNac-koekjes die bijvb rond Sinterklaas veelvuldig te zien zijn. Lettertjes en cijfertjes in hardgebakken koekjes van een centimeter. Ik weet niet of jullie die kennen. Als ik in de winkel kom moet ik snel de andere kant opkijken om me niet te laten verleiden een zak te kopen. Ik kan er mij ziek in eten.

En daar maakte masatu nu een verwijzing naar en ik kan er smakelijk om lachen!

Hartelijke groeten aan Viva vanwege mammezel

Lettertjes en cijfertjes in hardgebakken koekjes van een centimeter. Ik weet niet of jullie die kennen.

Die ken ik nog van vroeger, toen ik kind was, (heel lang geleden dus) Geen idee meer of ze alleen met sinterklaas te krijgen waren.
Oef nu begin ik te twijfelen, volgens mij waren dat opzetkoekjes, dus koekjes in allerlei figuurtjes, poppetjes beestjes, met een uitsteekseltje waarmee je ze in een kranskoekje kon zetten. (maar het deeg was vast hetzelfde) 

Gelukkig is het hier op viafora (wat ik er van mee krijg dan) een stuk gezelliger  Maar ik had verwacht dat je die cryptische hint meteen zou begrijpen.

Een wissel in sport kan een reservespeler of invaller zijn. Misschien iets met inval dan? Dat is weleen woord waar je okk iets anders van kan maken (invalide, politie-inval, etc.)

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 19:08 Topicstarter

masatu schreef op 19-09-2023 om 18:41:

Gelukkig is het hier op viafora (wat ik er van mee krijg dan) een stuk gezelliger Maar ik had verwacht dat je die cryptische hint meteen zou begrijpen.

Ik heb dat vanmiddag heel even zien voorbijkomen, maar niet dieper op ingegaan. Toen ik terug online kwam, had je het geheim al onthuld en moest ik niet meer verder denken.

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 19:10 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-09-2023 om 17:56:

[..]

Iets met reserve denk ik dan, al zou spelers ook nog kunnen.

Reservebank is te kort.

Lees de opgave nog eens goed! Goed lezen!

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 19:13 Topicstarter

letterkoekje schreef op 19-09-2023 om 19:10:

[..]

Lees de opgave nog eens goed! Goed lezen!

En ik val weer in herhaling: niet googelen op lijsten want dan heb j'um in no-time. Ik zeg dit niet specifiek aan Schemerlampje, gewoon in het algemeen!

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 19:17 Topicstarter

8fd16739cfa8d8d35343d60c8ac986af.jpg

dit ben ik! 

Ik vind je juist heel eigen en oprecht en daarom een leuk mens. Laat je niet kisten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.