Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 12:44 Topicstarter

En ... dames en heren, hoe zit het met de 'tijd-puzzel'?

Ik los (voorlopig) nog geen tips hoor.

Wat ik wel kan zeggen, dit is ook weer een leuke. Alleen de opgave al, ik bedoel de manier waarop de puzzel is geschreven, ik had het nooit gezien.

Jullie misschien wel.

Sorry! 

Je hoeft echt geen puzzeltjes "speciaal voor mij" te plaatsen hoor! Hoe lief ook.😊
Ook voor de rest is het leuk om om af en toe een "makkelijk" tussendoortje te doen, en je kan er zelf voor kiezen om de vervolgberichtjes nog even niet te lezen.

Ik heb opeens een ingeving voor die tijden: tijdschrift? Dat het tijdstip is opgeschreven zeg maar?

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 14:00 Topicstarter

masatu schreef op 19-09-2023 om 13:35:

Ik heb opeens een ingeving voor die tijden: tijdschrift? Dat het tijdstip is opgeschreven zeg maar?

Jij gaat nooit meer zeggen dat je niks van crypto's kent. En vanaf nu val jij voor mij onder de crypto-kunstenaars!

Waauw, geweldig, proficiat.

Ik heb nog twee verdoken tips gegeven: ik spreek ergens: 

- anders zet ik het wel in braille. En wat is braille? Een blindenSCHRIFT.

en ook:

..., ik bedoel de manier waarop de puzzel is geschreven.

Soms verberg ik nog een tip maar zeg dat niet. Zo ben ik dan weer wel.

Had niet gedacht dat het zo snel zou gevonden zijn.

Nu zitten we nog met eentje: over spanje en dat tijdschrift. Is dat iets wat Belgen ook kennen? Want ik ken de tijdschriften in Nederland niet.

masatu schreef op 19-09-2023 om 13:35:

Wauw!

Dankjewel!

letterkoekje schreef op 19-09-2023 om 14:00:

[..]

Nu zitten we nog met eentje: over spanje en dat tijdschrift. Is dat iets wat Belgen ook kennen? Want ik ken de tijdschriften in Nederland niet.

Nog even de omschrijving: In Spanje juicht men dit weekblad toe (4).

Het weekblad is niet bekend in België lees ik op internet, maar desalniettemin weet ik wel vrij zeker dat jij het kent!

Met een hint speciaal (alleen?) voor letterkoekje: geen paardachtige maar een dame.

masatu schreef op 19-09-2023 om 14:27:

[..]

Nog even de omschrijving: In Spanje juicht men dit weekblad toe (4).

Het weekblad is niet bekend in België lees ik op internet, maar desalniettemin weet ik wel vrij zeker dat jij het kent!

Ik denk dan aan iets met “olé” Terwijl ik dit type, valt er een kwartje: Viva! ( de naam die hier niet genoemd mag worden. 😜)

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 14:54 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-09-2023 om 14:38:

[..]

Ik denk dan aan iets met “olé” Terwijl ik dit type, valt er een kwartje: Viva! ( de naam die hier niet genoemd mag worden. 😜)

ik zou er niet opgekomen zijn! 

letterkoekje

letterkoekje

19-09-2023 om 14:57 Topicstarter

Dit vind ik een moeilijke:
hoeveelheid wissels : 12 letters

En dan (makkelijk, die had zelfs ik onmiddellijk)
Chihuahuawaanzin: ook 12 letters

masatu schreef op 19-09-2023 om 14:36:

Met een hint speciaal (alleen?) voor letterkoekje: geen paardachtige maar een dame.

Op welke opgave heeft deze betrekking? Ik zal het niet zeggen (nou, ik ik iets goed?) maar ik denk graag mee.

Bloemenaandewaterkant schreef op 19-09-2023 om 14:59:

[..]

Op welke opgave heeft deze betrekking? Ik zal het niet zeggen (nou, ik ik iets goed?) maar ik denk graag mee.

Deze heeft betrekking op de opgave die al correct is geraden door Schemerlampje: viva. En is alleen te begrijpen door mensen die op dat forum actief waren en zich de gebruikersnaam van letterkoekje nog kunnen herinneren 

masatu schreef op 19-09-2023 om 15:06:

[..]

Deze heeft betrekking op de opgave die al correct is geraden door Schemerlampje: viva. En is alleen te begrijpen door mensen die op dat forum actief waren en zich de gebruikersnaam van letterkoekje nog kunnen herinneren

Oh er gaat ineens een lichtje branden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.