Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

17-09-2023 om 21:15

Ik zit nu in de richting van kapster door te denken, maar nog niet verder. Scharen? Met 'hare' voor juffrouw... is wel vergezocht.

kapmodel? Is dat wat? 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

17-09-2023 om 21:54

Schemerlampje schreef op 17-09-2023 om 21:53:

kapmodel? Is dat wat?

In ieder geval een letter te veel volgens mij?

Wandelvrouwtje schreef op 17-09-2023 om 21:54:

[..]

In ieder geval een letter te veel volgens mij?

Oh ja, je hebt gelijk.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

17-09-2023 om 22:00

ik zie de opgave niet op deze pagina. Voor wie mee wil denken:
7 letters: trimjuffrouw

letterkoekje

letterkoekje

17-09-2023 om 22:15 Topicstarter

letterkoekje schreef op 17-09-2023 om 20:45:

[..]

neen, neen kapster is niet goed maar atlete ook niet hoor.

tip: ga verder op die kapster en ........ .... .....!

(ik ben weer echt zwak vandaag, geef veel te veel kado. Ik had er nog een dikke tweede tip bijgeschreven, maar die heb ik in puntjes veranderd. Ik zal later zeggen wat hier stond)

en ........ haar .....!

letterkoekje

letterkoekje

18-09-2023 om 17:07 Topicstarter

Zijn jullie de crypto's beu? Of zijn ze te moeilijk? Hebben jullie geen tijd?

Wat die trimjuffrouw betreft: ik zal gedeeltelijk bekend maken wat er op de puntjes stond:
denk aan de kapster en overloop haar .....!

letterkoekje schreef op 18-09-2023 om 17:07:

Wat die trimjuffrouw betreft: ik zal gedeeltelijk bekend maken wat er op de puntjes stond:

Ik heb gewerkt vandaag en ben nu erg moe, mijn hoofd wil ook even niet zo. (Long COVID). Misschien ben ik later vanavond weer wat helderder.

letterkoekje schreef op 18-09-2023 om 17:07:

Aan de hand van jouw tips, zou ik denken aan een tondeuse. Daar zit vaak ook een trimmer op, maar de link naar juffrouw vat ik nog niet helemaal, misschien omdat het vrouwelijk wordt door de extra e?

letterkoekje

letterkoekje

18-09-2023 om 17:31 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 18-09-2023 om 17:10:

[..]

Ik heb gewerkt vandaag en ben nu erg moe, mijn hoofd wil ook even niet zo. (Long COVID). Misschien ben ik later vanavond weer wat helderder.

Niet aan crypto's denken, Lieve Lampje! Is misschien tussen de laken kruipen een idee? Slapen is nooit slecht. Beterschap hé! 

Miekje6 schreef op 18-09-2023 om 17:31:

[..]

Aan de hand van jouw tips, zou ik denken aan een tondeuse. Daar zit vaak ook een trimmer op, maar de link naar juffrouw vat ik nog niet helemaal, misschien omdat het vrouwelijk wordt door de extra e?

Maar dat zijn er 8 ipv 7. 

letterkoekje

letterkoekje

18-09-2023 om 17:51 Topicstarter

Miekje6 schreef op 18-09-2023 om 17:31:

[..]

Maar dat is 'um!!!! 

Proficiat Miekje! 

Inderdaad de 'e' geeft de link naar het vrouwelijke,
denk aan kinesist (M) - kinesiste (V)
advocaat (M) - advocate (V)
(alhoewel die dingen tegenwoordig meer en meer verdwijnen: voor M en V wordt steeds vaker één woord gebruikt, de mannelijke vorm)

Maar het woord tondeus bestaat niet, het is altijd tondeuse (het apparaat om te trimmen) en aangezien we met crypto's bezig zijn, moest er toch ergens nog naar die 'juffrouw' verwezen worden hé.

Goed gedaan. Zou het zonder de tips niet gelukt zijn?

Trouwens, wat ik op de puntjes had geschreven was: ga verder op die kapster en overloop haar salon. (Terwijl die haar in deze verborgen zin ook nog eens dubbel was. Zowel bezittelijk als zelfstandig nwd. Daarbij moet ik denken aan lang geleden, misschien kennen jullie dat niet (meer): Tien voor Taal met Robert Long zaliger. Daar was een onderdeel van de kwis een hele lange rij met woorden, allemaal door mekaar. En daar moest je dan een logische zin van maken. Stel er stond een rij met oa de woorden, 's nachts, bed, laat, donker, slapen en VAAK. (Vaak is zowel dikwijls als moe zijn, slaap hebben, dat kennen jullie wel he). En telkenmale stonk ik er in, want dan dan dacht ik die vaak is 'dat hij moe is'. Maar neen hoor, dan was het 'omdat het steeds donker is, aangezien hij VAAK pas 's nachts naar bed gaat, .... Ik vond het een héér-lijk programma! En heb daar bijna alle afleveringen van gezien. Heerlijk, heerlijk, heerlijk, waar is de tijd!  )

Ik moet nu voor mijn avondeten gaan zorgen, dan afwas. Dus we laten Lampje lekker bekomen en jou nagenieten van de overwinning.

En straks post ik een nieuwe puzzel. Of iemand anders mag het ook he, dan kan ik ook eens zoeken.

letterkoekje

letterkoekje

18-09-2023 om 17:56 Topicstarter

Bloemenaandewaterkant schreef op 18-09-2023 om 17:42:

[..]

Maar dat zijn er 8 ipv 7.

ooooooooooooooooooooooooooooo, ik heb met vergist!

Het waren inderdaad 8 letters. Ik zal het nooit meer doen!

En dan zeggen wij in België: kletsen op de blote poep = kletsen op het bloot gat.

Sorry, sorry, sorry

letterkoekje schreef op 18-09-2023 om 17:56:

[..]

ooooooooooooooooooooooooooooo, ik heb met vergist!

Het waren inderdaad 8 letters. Ik zal het nooit meer doen!

En dan zeggen wij in België: kletsen op de blote poep = kletsen op het bloot gat.

Sorry, sorry, sorry

Lol! 😂😂🤣😂

letterkoekje

letterkoekje

18-09-2023 om 19:08 Topicstarter

Nog snel een opgaveTJE voor jullie,
en ze is met cijfers dus ik moet goed uitkijken
(want ik heb bewezen dat ik niet tot 8 kan tellen!)

Jullie gaan niet weten wat jullie zien, maar het is echt een opgave en er komen misschien zelfs vandaag nog, geen tips. 

10 letters maar ik ga het nog 7 keer natellen:
..........
Ja, het zijn tien letters en .... (niet schrikken):

‘9u30’, ‘10u46’, ‘16u19’

Het staat er letterlijk, echt waar!

Successsssssssss!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.