Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
letterkoekje
13-09-2023 om 21:18
amarna schreef op 13-09-2023 om 21:16:
het geheel der lidstaten: landenteam ???
Jammer maar helaas ...
letterkoekje
13-09-2023 om 21:23
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 21:00:
[..]
Die “voor” zou wel eens goed kunnen zijn. De rest zou kunnen, maar denk ik niet.
Voorposten misschien?
Grappig detail, ik was voorkosten aan het typen, maar daar maakte autocorrect voorposten van. En ik dacht dat het dat misschien wel kon zijn.
Ik heb al vele mogelijkheden gelezen maar nog niet de juiste. Ik moet wel zeggen dat jullie goed bezig zijn, dus is het een kwestie van tijd. Maar om te beginnen zou ik nog eens traag de zin lezen en elk woord goed laten doordringen.
Bloemenaandewaterkant
13-09-2023 om 21:32
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 18:48:
wellustige chef: Rubiales 🤣🤣 (de Spaanse voetbalvoorzitter)
Het doet mij denken aan een (chef) kok, die veel eten lust. Maar chef is ook iets als baas, hoofd, leidinggevende.… die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag = 10 letters
Je hebt weer een zin weten te vinden, die voor mijn gevoel niet goed loopt. 😁 Tenzij ik er iets voor zet als:” als u de kosten declareert” maar dat is veel meer dan 10 letters. Ik gok dat het weer zo’n woord is dat uit meerdere woorden bestaat.En die met die Staten.: iets met landen of rijken? En iets met verenigd?
Iets met unie?
Schemerlampje
13-09-2023 om 21:36
Bloemenaandewaterkant schreef op 13-09-2023 om 21:32:
[..]
Iets met unie?
Nee, dat heeft Letterkoekje al gezegd. Was ook één van mijn gedachten.
letterkoekje
13-09-2023 om 21:47
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 21:33:
Voorspelen? Voordeuren? Voorouders?
Schemerlampje, hier staat de oplossing tussen! Maar blijkbaar valt het kwartje niet.
Werkwijze:
Lees de zin 3x (1x met het eerste woord, 1x met het tweede woord, 1x met het derde woord). Ik denk dat hardop zeggen het beste is. Luister naar jezelf.
En ik spreek je nogmaals tegen: het is een hele logische zin, een hele logische.
Nieuwsgierig wanneer ik door mijn laptop hoor roepen, och jaaaa, natuurlijk!
Schemerlampje
13-09-2023 om 21:57
letterkoekje schreef op 13-09-2023 om 21:47:
[..]
Schemerlampje, hier staat de oplossing tussen! Maar blijkbaar valt het kwartje niet.
Werkwijze:
Lees de zin 3x (1x met het eerste woord, 1x met het tweede woord, 1x met het derde woord). Ik denk dat hardop zeggen het beste is. Luister naar jezelf.
En ik spreek je nogmaals tegen: het is een hele logische zin, een hele logische.
Nieuwsgierig wanneer ik door mijn laptop hoor roepen, och jaaaa, natuurlijk!
Dan ga ik voor “voorspelen”. Omdat ik die beter vind kloppen dan de rest, maar ik ben nog niet overtuigd. Dus nog geen, oh ja, natuurlijk.
letterkoekje
13-09-2023 om 22:01
Schemerlampje, schemerlampje, schemerlampje!
Kan je die zin uitleggen?
Hoe jij het woord in de zin integreert?
Ik kan alleen maar zeggen, het kwartje zit nog steeds bovenaan.
Ik ben sprakeloos...
Edit: en jij gaat nog hééééééééél boos op jezelf zijn. Of in een bulderlach uitbarsten waar je de eerste 10 minuten niet uitkomt. Echt waar.
Schemerlampje
13-09-2023 om 22:04
Dan zal het wel voorouders zijn, omdat het over opvang gaat. Maar ik snap de zin dan toch niet zo.
Voor ouders die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag.
Wie betaalt er aan ouders voor de opvang?
letterkoekje
13-09-2023 om 22:07
Ik ga het antwoord zelf geven, in de hoop dat het kwartje dan wel valt!
Het is voordeuren.
En nu ga jij mij uitleggen hoe de zin in mekaar steekt.
letterkoekje
13-09-2023 om 22:10
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 22:04:
Dan zal het wel voorouders zijn, omdat het over opvang gaat. Maar ik snap de zin dan toch niet zo.
Voor ouders die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag.
Wie betaalt er aan ouders voor de opvang?
Dat zou ik ook niet weten. En hebben die ouders daar tijd voor, voor die opvang?
Schemerlampje
13-09-2023 om 22:15
Voor deuren die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag.
Sorry, Letterkoekje, ik snap het niet. Waarom zou ik deuren voor de opvang betalen en van wie krijg ik dan een toeslag?
Ik ben wel met je eens dat de zin grammaticaal wel klopt en dus goed loopt.
letterkoekje
13-09-2023 om 22:17
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 22:15:
Voor deuren die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag.
Sorry, Letterkoekje, ik snap het niet. Waarom zou ik deuren voor de opvang betalen en van wie krijg ik dan een toeslag?
Ik ben wel met je eens dat de zin grammaticaal wel klopt en dus goed loopt.
Wie zegt dat je "deuren" moet betalen?????????
Liefje, ik wil je niet langer kwellen, kijk eens naar "deuren"!
Schemerlampje
13-09-2023 om 22:18
letterkoekje schreef op 13-09-2023 om 22:17:
[..]
Wie zegt dat je "deuren" moet betalen?????????
Liefje, ik wil je niet langer kwellen, kijk eens naar "deuren"!
Ooohhh, pling plong, kwartje is gevallen! Hij is leuk (als je het doorhebt 😁)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.