Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
letterkoekje
13-09-2023 om 14:42
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 14:32:
[..]
1.Het geheel der lidstaten. Iets met unie, verbond of pact.
Geheel= totaal, alles, helemaal
kan allemaal, maar ik lees niks wat het moet zijn, zelfs niet met enig gevoel van elasticiteit ten voordele van jouw inzending.
2. Passend= op maat => opmaat?
Die mogen we al schrappen, is gevonden! Bravo!
3. Valse start
Vals = gemeen, fout, verkeerd, tegenovergestelde van zuiver
Start= begin, aftrap
hier zitten enkele goeie elementen in, welke, die zeg ik nog lekker niet!
letterkoekje
13-09-2023 om 14:43
amarna schreef op 13-09-2023 om 14:38:
het geheel der staten: volkenbond ???
(voorganger van de VN)
Bloemenaandewaterkant
13-09-2023 om 16:58
letterkoekje schreef op 13-09-2023 om 11:56:
[..]
Dat mag dat je de gok waagt! Waarom niet.
Taai, is dat dan een synoniem voor speculoos van de sint?
Nee.. het is niet te eten.. het is ook taai.
Strijkijzer
13-09-2023 om 17:38
letterkoekje schreef op 13-09-2023 om 12:17:
Het geheel der lidstaten = .......... = 10 letters
Passend = ...... = 6 letters
Valse start = ............. = 13 letters
Beginnersfout?
letterkoekje
13-09-2023 om 17:49
Strijkijzer schreef op 13-09-2023 om 17:38:
[..]
Beginnersfout?
Die kunnen we ook weer van het lijst je 'te zoeken' schrappen. Strijkijzer is warm gelopen en doet het goed!
OK, jongens, de lidstaten nog!
En voor het geval dat tijdens het koken van mijn avondeten, die al gevonden wordt, hierbij ......
2 NIEUWEeeeeeeeeeeeeeeeeeee ....
… die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag = 10 letters
Wellustige chef = 9 letters
Schemerlampje
13-09-2023 om 18:48
wellustige chef: Rubiales 🤣🤣 (de Spaanse voetbalvoorzitter)
Het doet mij denken aan een (chef) kok, die veel eten lust. Maar chef is ook iets als baas, hoofd, leidinggevende.
Je hebt weer een zin weten te vinden, die voor mijn gevoel niet goed loopt. 😁 Tenzij ik er iets voor zet als:” als u de kosten declareert” maar dat is veel meer dan 10 letters. Ik gok dat het weer zo’n woord is dat uit meerdere woorden bestaat.
En die met die Staten.: iets met landen of rijken? En iets met verenigd?
Schemerlampje
13-09-2023 om 18:58
Strijkijzer schreef op 13-09-2023 om 17:38:
[..]
Beginnersfout?
Knap!
letterkoekje
13-09-2023 om 19:10
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 18:48:
wellustige chef: Rubiales 🤣🤣 (de Spaanse voetbalvoorzitter)
Het doet mij denken aan een (chef) kok, die veel eten lust. Maar chef is ook iets als baas, hoofd, leidinggevende.… die u voor de opvang hebt betaald, krijgt u een toeslag = 10 letters
Je hebt weer een zin weten te vinden, die voor mijn gevoel niet goed loopt. 😁 Tenzij ik er iets voor zet als:” als u de kosten declareert” maar dat is veel meer dan 10 letters. Ik gok dat het weer zo’n woord is dat uit meerdere woorden bestaat.En die met die Staten.: iets met landen of rijken? En iets met verenigd?
Ik heb hier al eens geschreven dat ik een 'etterig' karakter heb!!! Dit is er weer het bewijs van. En terwijl ik dit typ zit ik hier met een kamerbrede lach en schater het uit!
Doe maar uw best, laat de hersentjes maar werken, (ik voel mij vandaag in een echte pestersmood)
letterkoekje
13-09-2023 om 19:14
Schemerlampje schreef op 13-09-2023 om 18:48:
Je hebt weer een zin weten te vinden, die voor mijn gevoel niet goed loopt. 😁
Op dat gebied matchen we niet, Lampje! Ik zou niet weten waarom die zin niet goed zou lopen. (Ik denk dat dat aan jou ligt! haha).
Strijkijzer
13-09-2023 om 20:57
Voortenten? Dan loopt de zin. Voorkamers?
Schemerlampje
13-09-2023 om 21:00
Strijkijzer schreef op 13-09-2023 om 20:57:
Voortenten? Dan loopt de zin. Voorkamers?
Die “voor” zou wel eens goed kunnen zijn. De rest zou kunnen, maar denk ik niet.
Voorposten misschien?
Grappig detail, ik was voorkosten aan het typen, maar daar maakte autocorrect voorposten van. En ik dacht dat het dat misschien wel kon zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.