Seksualiteit
Kersje
08-07-2021 om 13:13
Minnaar/Minnares deel 43
Al 42 delen lang schreven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen. De voorgaande 42 delen sterven helaas een vroege dood met het verdwijnen van het Viva forum. Met de komst van Viafora mag een topic als dit natuurlijk niet ontbreken!
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijg(st)er met pantser en harnas? Moeten de mannen/vrouwen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar/minnares hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?
Of je status nu een open relatie, huwelijk of single bestaan betreft, het hebben van een minnaarrelatie is meestal een lastig onderwerp om te bespreken met je omgeving, terwijl het (vaak) een rollercoaster aan gevoelens en emoties met zich meebrengt. Met dit topic hopen we een ‘veilige’ plek te creëeren voor deze emoties. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic! Dit geldt tevens voor ongevraagde/ongewenste psychologische adviezen.
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Sailship
23-08-2021 om 17:14
Empara
Het gaat goed, ruimte voor forum is er niet geweest, maar kon nu even kijken. Met lief2 de eerste trouble(s) in paradise gehad wat pijnlijk én leerzaam was. (Zelfreflectie altijd goed, ook al zit de ander ‘fout’). Inmiddels bijna een einde een ontzettend lange PAK en hebben we een weekje vakantie samen. Heerlijk voorpret nu
Ik las van een tijdje terug volgens mij een aardig gevoel van balans bij jou mbt leven en ex-minnaar. Hopelijk nog steeds zo lekker bezig (met lekker veel spierpijn )
ImpishOyster28
23-08-2021 om 17:30
Hele week met lief2? Begrijp ik dat goed?
Klinkt in ieder geval goed. Tja, juist het pijnlijke is soms zo leerzaam. Het moment zelf kan dan enorm bagger zijn maar als je erna goed op terug kan kijken en het idee hebt dat je zelf of samen groeit, dan geeft dat een bevredigend gevoel.
Jaha, ex-minnaar. Nou, het was zoeken hoor. Dates waren perfect, absoluut. Maar we gingen te snel ondoordacht met andere ideeen aan de haal, terwijl we nog geen veilige basis hadden. En ook uitdokteren in wat voor vorm en het waarom (exclusief of niet en wat willen we?) we het voorlopig willen. Vertrouwen neemt in ieder geval toe en gewoon veel plezier als we elkaar zien. Dat is nu wat vaker dus om nou elke keer hier m’n PAK (1 dag) te gaan vermelden, wordt wat veel.
Als geheel voel ik me tamelijk zeker, ik geniet van de dates, ik geniet van mijn alleen tijd en ik geniet van tijd met anderen (familie en vrienden). Nu vakantie maar een mooie mix aan afspraken voor de komende week. Probeer mijn eigen basis nog leuker te maken met allerlei leuke activiteiten. Ja, ik ben meer dan tevreden momenteel met mijn leven.
Maat
23-08-2021 om 18:23
Ik dacht nog even over “niet los kunnen komen van je minnaar”. Ik bedacht me dat het ook een veilige plek is. En dat als je wel de knoop doorhakt je er echt alleen voor staat. Het zou kunnen dat er naast dat gevoel nog andere factoren zijn waarom je die sprong niet maakt. Bv omdat het op andere vlakken in je leven ook niet op rolletjes loopt.
blauwevrouw
23-08-2021 om 18:51
Ik durf het bijna niet op te biechten maar wat is het nut van een safe space als je wegloopt als je iets hebt gedaan wat niet erg verstandig is? Inmiddels ben ik vaak genoeg gewaarschuwd en tóch duik ik erin.
Ik heb vanmiddag doorgebracht in de armen van Vlam. Of Kruimelman, of Zandkorrelman want het was ergens in de duinen. Niet uit de kleren gegaan, wel verkend wat we voelen en willen en durven.
En ik heb nog een hoop nadenkwerk te doen. Het was heerlijk en tegelijk zie ik ook alle beren op de weg. Ik hoef geen applaus (nee zeg), maar ook geen kritiek. Überhaupt even geen beoordeling van mijn gedrag, of van het zijne.
Ja het is gevaarlijk, ja het gaat me eenzaamheid brengen, maar wat is het heerlijk hem te horen zeggen dat hij verliefd op me is. En ik moet het érgens kwijt…
Terug naar de aarde nu.
Rooss4
23-08-2021 om 19:13
Maat schreef op 23-08-2021 om 18:23:
Ik dacht nog even over “niet los kunnen komen van je minnaar”. Ik bedacht me dat het ook een veilige plek is. En dat als je wel de knoop doorhakt je er echt alleen voor staat. Het zou kunnen dat er naast dat gevoel nog andere factoren zijn waarom je die sprong niet maakt. Bv omdat het op andere vlakken in je leven ook niet op rolletjes loopt.
Klopt. De minnaar waar ik heel moeilijk van loskwam heb ik onbewust als vluchtweg gezien. Omdat mijn "gewone" leven niet een moer meer aan was. Hoeveel pijn ik ook had van deze relatie, het wás er. En dat was heel lang beter dan niet.
Rooss4
23-08-2021 om 19:15
blauwevrouw schreef op 23-08-2021 om 18:51:
maar wat is het heerlijk hem te horen zeggen dat hij verliefd op me is. En ik moet het érgens kwijt…
Terug naar de aarde nu.
Ja, dat is heerlijk. En pijnlijk.
Succes met landen.
Maat
23-08-2021 om 19:32
Je zou het ook om kunnen draaien Blauwe vrouw: er zijn mannen die hevig verliefd op jou zouden kunnen worden die niet die kans krijgen omdat jij je niet beschikbaar stelt..
Maar verliefdheid is een heftige drug. Daar kick je niet zo makkelijk van af. Misschien wel het lekkerste gevoel ter wereld.
Sailship
23-08-2021 om 19:36
Empara, kan me helemaal voorstellen dat jullie wat hard van stapel liepen in de nieuwe situatie. Is hij nu vrijgezel, helemaal vrij om zelf te bepalen wat hij wil en met welke kaders en voorwaarden? Dat lijkt me een goede basis om op te beginnen. De vrijheid om helemaal zelf iets te creëren wat bij jou en jullie past. Wat heerlijk om te lezen dat je nu zo tevreden bent in je eigen leven!
En ja! Een hele week! Balletje is zelfs ooit door man opgegooid en gezien hij daar zo oké mee is brengen we het idee natuurlijk wel in praktijk! Je hebt gelijk, dat wat leerzaam is is vaak eerst pijnlijk. Hij werd behoorlijk met zichzelf geconfronteerd en het was makkelijk geweest voor mij om naar hem te blijven wijzen, maar eigenlijk juist door naast naar hem, ook te kijken naar wat ik zelf inbracht in mijn eigen gevoel werd ik bevrijd van een soort ‘slachtofferschap’ en afhankelijkheid (bah, twee worden waarvan ik eigenlijk nooit wil dat ze bij mij horen!) Maar dat voelt wel bevrijdend moet ik zeggen.
Hey Blauwevrouw, wij kennen elkaar niet, heb wel iets van je verhaal meegekregen toen ik pagina’s terugscande. Lastige fase waar je je in bevindt…kan ik me levendig voorstellen, hoe de aantrekking aan je trekt en al het fijns wat het contact je brengt, maar ook de onmogelijkheid van bepaalde zaken. Weet je (uit eerdere ervaringen misschien) wat je helpt om ‘op aarde’ te blijven? Of wat dat überhaupt voor je inhoudt en waarom je het wil (of niet)?
@Maat, natuurlijk is niet los kunnen komen van een minnaar een ‘veilige’ plek. Het brengt je iets, of het beschermt tegen iets, misschien vaak allebei.
Sailship
23-08-2021 om 19:42
Maat schreef op 23-08-2021 om 19:32:
Je zou het ook om kunnen draaien Blauwe vrouw: er zijn mannen die hevig verliefd op jou zouden kunnen worden die niet die kans krijgen omdat jij je niet beschikbaar stelt..
Maar verliefdheid is een heftige drug. Daar kick je niet zo makkelijk van af. Misschien wel het lekkerste gevoel ter wereld.
Dat is een mooie! Ook voor anderen die verstrikt zijn in een minnaarrelatie (weet niet of dat opgaat voor blauwevrouw, bedoel ook meer in het algemeen).
Belangrijke kanttekening als je verstrikt bent is natuurlijk dat het niet zo zeer van belang is of anderen verliefd op jou worden (of de kans daartoe krijgen) maar of jij ooit de ruimte zal hebben dat ook te zien of ervaren zo lang je steeds naar die ene kijkt.
Kersje
23-08-2021 om 19:44
Maat schreef op 23-08-2021 om 18:23:
Ik heb even nagedacht over deze post en óf ik begrijp hem niet óf het is niet op mij van toepassing?
Dus misschien heb ik meer toelichting nodig het wel te begrijpen? Minnaar was er voor mij puur en alleen om dat stukje op te vullen wat ik miste in mijn single bestaan, seks! De zgn veilige plek, die heb/had ik al, daar hoefde hij niet voor te zorgen, maar doordat hij een gevoelige snaar bij mij raakte maakte wel dat ik me weer kwetsbaar voelde. Juist dat vond ik eng en mooi tegelijk en heb ik(of hebben wij), na vele maanden, een goeie balans in gevonden. Ik kon weer genieten van dat gevoel van kwetsbaar zijn zonder dat het eng was, want ik voelde mij er niet afhankelijk van, ondanks de pijn soms.
Ik vind jouw post vooral mooi, omdat het mij laat nadenken over mijn huidige bestaan en die bestaat niet enkel uit ‘lang leve de lol’, maar nu vooral uit YOLO, letterlijk en figuurlijk! Ondanks dat mijn leven niet geheel op rolletjes verloopt of is verlopen in de afgelopen jaren, maakt wel dat ik nóg meer eerlijke keuzes kan maken voor mezelf en naar mezelf. Je staat er nooit écht alleen voor en mocht je dat gevoel wel hebben, dan is een minnaar sowieso nooit de enige oplossing maar wel een mooie aanvulling
ImpassionedRaven59
23-08-2021 om 19:50
Met dit soort postings moet je op dit forum oppassen, heb ik ervaren. Het wordt al gauw uitgelegd alsof je minnaressen van gebonden mannen er de schuld van geeft dat veel single mannen geen vrouw kunnen krijgen. En dan sta je binnen de kortste keren als incel te boek.
febag
23-08-2021 om 20:16
Zoek 99 verschillen tussen Maat en jou en je zult begrijpen waarom ze hem geen incel noemen.
blauwevrouw
23-08-2021 om 20:18
Het boeit mij meer of deze ontwikkelingen mij ervan weerhouden zélf hevig verliefd te worden op iemand anders. En dat is zeker mogelijk, aangezien ik op dit moment niets liever wil dan genieten van zijn aandacht.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.