Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Minnaar/Minnares deel 43

KZZ wow wat een heftig verhaal zeg. Ik ben het eens met Hex, jij bent niet degene die die relatie kapot maakt dat doet hij voornamelijk zelf. Maar ik snap heel goed je twijstrijd hierin. Jullie gaan verder natuurlijk dan alleen seks je spreekt zelfs van houden van... wederzijds. En toch... ik weet dat het haast onmogelijk lijkt voor je op dit moment omdat je er middenin zit. Maar kies voor jezelf. Deze situatie gaat niet veranderen. Hij blijft bij haar en jij staat idd stil. Je kunt niet voor of achteruit. En die momenten samen zijn dan heerlijk en de momenten van contact ook maar weegt het op tegen de stiltes, de contactstops... dat gevoel dat je naar hem verlangd en aandacht wil van hem?

Allemaal je eigen beslissingen uiteraard maar neem ze met je hoofd en niet met je hart. Je wil op een bepaald moment toch ook verder met je leven? Met misschien wel iemand die wel 100% voor jou kiest? 

jee klene, dat moet pijnlijk zijn. Ik heb helemaal geen suggesties of adviezen voor je, maar zie wel dat het nooit eenvoudig is. Het is geen (lang) houdbare situatie zo maar verander hem maar eens…

KZZ, wat een heftige situaties. Ik sluit me aan bij Hex, Miraval en Blauwevrouw. Dit is voor alle partijen ongezond lijkt me. Hoe zie jij je eigen toekomst voor je? In hoeverre staat jouw leven hierdoor ook 'on hold'?

ImpishOyster28

ImpishOyster28

13-08-2021 om 13:48

Niks meer aan toe te voegen Klene. Ik vind het droevig, voor jou en voor zijn vrouw. Jullie beiden hebben hem niet helemaal. 
Misschien moet je eerst tot een punt komen ‘tot hier en niet verder’. Blijf gewoon van je afschrijven. Het is lastig als je erin zit, lijkt verslavend. De enige tip die ik je kan geven, is de focus op jezelf weer terug te pakken zodat je minder afhankelijk bent van wat hij doet of niet doet of zegt.

ik heb hier toch een wat strenger gevoel bij. Jullie hebben ooit in vol vertrouwen beleefd en gedeeld, zij vond het te lastig, jullie gingen door en beschamen haar vertrouwen, beide! Niet hij alleen. Ik kan me goed in haar verplaatsen en ik zou me enorm bedonderd voelen.  Niet door hem alleen, door beide!

Ik snap de verslaving. Maar ik snap jouw rotgevoel naar haar ook...

ImpishOyster28

ImpishOyster28

13-08-2021 om 14:26

Het lijkt mij de nachtmerrie van een open relatie, het meest waardeloze verloop. Mijn beeld is dat je een open relatie aangaat omdat je elkaar vertrouwt en alles zo open en eerlijk wil doen. En dan krijgt zij omdat zij zich er -terecht- niet meer lekker bij voelt, dit terug. Haar grens wordt niet gerespecteerd. Droevig.

Empara_Mi schreef op 13-08-2021 om 14:26:

Het lijkt mij de nachtmerrie van een open relatie, het meest waardeloze verloop. Mijn beeld is dat je een open relatie aangaat omdat je elkaar vertrouwt en alles zo open en eerlijk wil doen. En dan krijgt zij omdat zij zich er -terecht- niet meer lekker bij voelt, dit terug. Haar grens wordt niet gerespecteerd. Droevig.

Dat is toch hetzelfde als bij een monogame relatie? Zo'n relatie ga je ook aan omdat je elkaar vertrouwt en je belooft elkaar open en eerlijk tegen elkaar te zijn. Je maakt samen een afspraak en vervolgens gaat de ander iets totaal anders doen, dan worden de grenzen van de bedrogene toch net zo hard niet gerespecteerd? 

Klene:
"Ze wist wat voor man hij was en natuurlijk is dit niet fair tegenover haar maar er staat wel heel veel tegenover."

Maar dan denk je voor haar. Dat is het lastige met oneerlijkheid: je ontneemt de ander de mogelijkheid een keuze te maken op grond van de realiteit.

Ik geef je gelijk dat jij niet verantwoordelijk bent voor hun relatie. Als jij een partner hebt, ben je alleen maar verantwoordelijk naar hem/haar. Maar is dit nou een leuke man? En ga je je toch niet meer hechten dan je jezelf voorhoudt? 
Ik zelf heb er moeite mee dat een man er twee vrouwen op na houdt en de vrouwen maar een halve man hebben. Dat is een factor vier minder en maakt de verhoudingen ongelijkwaardig. Dat is niet iets moralistisch maar iets feministisch

KleneZachtZoet schreef op 13-08-2021 om 15:49:

Klopt. Hun afspraak was dat ze ermee zouden stoppen als een van beiden het niet meer wilde. Daar houdt hij zich dus niet aan. Dat is verkeerd. Het is ook verkeerd als je heel lang je twijfels niet uitspreekt en dingen de kans geeft om te groeien. Het is ook verkeerd om al vóór mij dingen te doen en goed te vinden die de ander niet leuk vind. Die relatie zat al aardig scheef voordat hij mij tegenkwam.

Dat stukje laat ik bij hen, dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Ook omdat ik weet dat als het met mij stopt, er vroeg of laat iemand anders komt. Die vos zal z'n streken nooit verleren. Voor mij is dat geen probleem omdat ik geen relatie met hem heb en over veel dingen hetzelfde denk en voel.

Ik heb daar wel mijn grenzen in aan gegeven. Geen solo uitstapjes. Zijn vrouw natuurlijk wel maar hij moet niet zonder mij iets seksueels gaan doen met een ander. Dan is het meteen klaar. Dat doe ik ook niet.

Ik ben in zoverre ook niet afhankelijk van hem. Als het morgen over is dan is dat ok. Ik zal heel verdrietig zijn, ik zal hem ontzettend missen maar mijn leven gaat gewoon door. Hij maakt daar geen deel van uit dus ik verlies niets. Dat zou heel anders zijn bij zijn vrouw. Zij heeft een geweldig leven met alles wat ze ooit wilde en dat is haar zo gegund. Daar heeft ze ook hard voor gewerkt. Dat leven moet ook vooral zo blijven. Ze wist wat voor man hij was en natuurlijk is dit niet fair tegenover haar maar er staat wel heel veel tegenover.

Wat is dit nou voor een gekke redenering? Dus als je het goed voor elkaar hebt, dan moet je  maar voor lief nemen dat je man niet eerlijk tegen je is, want er staat zoveel tegenover? 

En over jullie afspraak...... Je weet al dat deze man zich niet houdt aan zijn afspraken, dus ik zou er niet vanuit gaan dat hij zich daaraan houdt.

KZZ wat een rotsituatie voor jou! Ik herken wel een en ander in jouw verhaal, behalve de ‘open’ relatie. Maar de openheid/transparantie is in de relatie van jouw minnaar ver te zoeken. Jouw minnaar klinkt alsof hij nu in de slachtofferrol zit.. 

Ik wil absoluut niet stellen dat mijn eigen situatie zaligmakend is, want ik ga ook een hoop grenzen over. 

Maar als een open relatie wordt stil gezet en hier gewoon mee door wordt gegaan. Dan is het wel mis en neemt hij zijn eigen vrouw niet serieus. Het slachtofferige zie ik inderdaad ook; alsof hij er niets aan kan doen. 
Je hebt het over houden van en een soort relatie. Dat is wel erg heftig, vind ik. 

SportySpice schreef op 13-08-2021 om 18:18:

Ik wil absoluut niet stellen dat mijn eigen situatie zaligmakend is, want ik ga ook een hoop grenzen over.

Maar als een open relatie wordt stil gezet en hier gewoon mee door wordt gegaan. Dan is het wel mis en neemt hij zijn eigen vrouw niet serieus. Het slachtofferige zie ik inderdaad ook; alsof hij er niets aan kan doen.
Je hebt het over houden van en een soort relatie. Dat is wel erg heftig, vind ik.

Helaas kan ik dat beamen.  Heb in een open relatie ook aan de receiving end gestaan van een liegende man die zichzelf afschilderde als slachtoffer. 

Het komt denk ik juist vaker voor in een open relatie, omdat je toch een stuk meer in de verleiding komt. En een verliefdheid kan makkelijk ontstaan als je iemand zo dichtbij je laat. 

Mok

Mok

13-08-2021 om 19:10

Julali schreef op 13-08-2021 om 19:01:

Het komt denk ik juist vaker voor in een open relatie, omdat je toch een stuk meer in de verleiding komt. En een verliefdheid kan makkelijk ontstaan als je iemand zo dichtbij je laat.

Heb je hier ervaring mee? Wat is het verschil tussen verleiding in een open relatie en in een geheime relatie?

Mok schreef op 13-08-2021 om 19:10:

[..]

Heb je hier ervaring mee? Wat is het verschil tussen verleiding in een open relatie en in een geheime relatie?

Ik bedoel dat wanneer je in een open relatie zit, je een groter risico hebt dat vreemdgaan een factor wordt, of is in je relatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.