Relaties Relaties

Relaties

Moeite met acceptatie gender?

lientje69 schreef op 05-04-2022 om 13:33:

[..]

• Nee natuurlijk weet ik dat niet. Heb je het laatste stukje wel gelezen? Je weet het pas als het je overkomt. Dus het antwoord kan zowel ja als nee zijn. Zou best goed kunnen dat ik daar wel geil van word. Maar dat zou ik je nu niet kunnen vertellen

Maar dan snap je toch ook wel een beetje wat je man bedoelt wanneer hij aangeeft dat het voor hem niet echt is?

lientje69 schreef op 05-04-2022 om 12:45:

[..]

Ik ken diverse geboren vrouwen die erg manlijke trekjes hebben.😄 Dus dit vind ik niet bepaald doorslaggevend

Maar sommige mannen zouden daar dus niet op vallen. Dat mág toch gewoon? 

Fiorah schreef op 05-04-2022 om 12:51:

[..]

Dit is exact wat ik bedoelde met mijn post 'maakt het uit of degene op wie ik val m/v is'.

Je valt op wie je valt. Om meerdere redenen. Er is aantrekkingskracht op, hopelijk, meer dan één vlak. Degene die ik leuk vind, wordt niet gedefinieerd doordat hij een piemel heeft, dat is niet wat hem maakt tot degene waar ik op val. Ook niet als degene daarna en die daarna óók een piemel hebben.

En dat is dan nog met seksuele aantrekkingskracht. Op mijn vrienden val ik überhaupt niet dus daar zal het me helemaal worst zijn of ze wel of geen piemel, vagina, borsten, etc. hebben.

Maar het mag toch gewoon dat als je als man op een vrouw valt en die blijkt toch een piemel te hebben omdat ze die operatie niet wil? Dan mag je toch nee zeggen tegen de relatie? Of daar op afknappen? Dan ben jij toch niet opeens homo geworden als heteroman? 

JohnnyC. schreef op 05-04-2022 om 13:42:

[..]

Maar dan snap je toch ook wel een beetje wat je man bedoelt wanneer hij aangeeft dat het voor hem niet echt is?

Op dit moment: Ja , kan ik enigzins begrijpen.  Want nu zit er nog een piemel aan.  Maar na de definitieve  operatie : nee. Dan is kind gewoon vrouw.  En géén imitatie. En wat ik absoluut niet accepteer is dat hij deze mening luidkeels ventileert, zeker niet waar kind bij is. Want dan kwets je dus iemand. Wat je denkt, prima.  Maar luidkeels verkondigen waar deze persoon bij is , nee.

Je hoeft niet alles te begrijpen om begrip te tonen hè.  Dit ook even als reactie op de OP.

Jillz schreef op 05-04-2022 om 13:05:

[..]

Er zijn ook mensen zoals Raven van Dorst die onzijdig zijn geboren. Daarbij is het bij de geboorte niet duidelijk of ze meisje of jongen zijn omdat ze van beide geslachtskenmerken hebben. In het geval van Raven is ze opgevoed als meisje, maar voelt dat voor haar niet goed.

Door te stellen dat er alleen mannen en vrouwen ontstaan ontken je het bestaan van een hele groep mensen. Een kleine groep, maar ze bestaan wel. En voor hen moet het heel fijn zijn dat ouders en dokters niet bij de geboorte gaan besluiten om biologische kenmerken aan te passen om er een man of een vrouw van te maken. Non-binair is voor deze groep echt een hele mooie oplossing en als ze zich dan op latere leeftijd toch meer man of vrouw voelen dan kunnen ze zelf die keuze maken.

Maar dat betekent niet dat ze altijd een piemel hebben als ze er mannelijk uit zien of een vagina als ze er vrouwelijk uit zien en ik ben van mening dat de ander daar op kan en mag afknappen. Jij niet? 

Als ze zich presenteren als non-binair is dat wellicht anders. De ander valt dan op hem/haar/hen en die zal dan later uitvinden hoe die persoon er precies uitziet zonder kleding. Maar het is wel lastig als ze niet valt op een meisjemeisje maar diegene blijkt een piemel te hebben. Of je valt niet op een jongenjongen en diegene blijkt een vagina te hebben. 

Suusje. schreef op 05-04-2022 om 13:44:

[..]

Maar sommige mannen zouden daar dus niet op vallen. Dat mág toch gewoon?

Tuurlijk. Waarom niet? Het maakt mij niks uit hoor. Vrouw-man. Vrouw- Vrouw. Man- man. Non- binair met Vrouw of man of non - binair.  Ieder moet doen waar hij of zij ( of hen) gelukkig van wordt.

wolkewitje schreef op 05-04-2022 om 13:13:

[..]

Er zijn ook nog mensen die xy chromosomen hebben, en er uiterlijk volledig uitzien als een vrouw. Soms denken ze gewoon dat ze vrouw zijn, totdat ze in de puberteit komen.
Of mensen die zo’n afwijkende vorm van geslachtsorganen hebben, dat de doktoren niet direct kunnen zeggen of ze man of vrouw zijn.
Intersekse heet dat. Dus nee, zelfs geslacht is niet zwart-wit.

Die zijn vaak XXY

lientje69 schreef op 05-04-2022 om 12:23:

[..]

En als je hersenscan maakt , zie je bij transvrouwen dat de hersenen de kenmerken van vrouwen hebben. Ondanks dat zo iemand als man geboren is. Zo kan je blijven discussiëren natuurlijk. Mijn mening , hoe iemand zich voelt en presenteert , dat is hij of zij of hen . Maar het belangrijkste, behandel ieder met respect. Want we zijn eigenlijk allemaal gelijk. We zijn allemaal mensen nl.😇

Dat geloof ik best dat sommige mensen meer biologische/lichamelijke/hormonale kenmerken van het andere geslacht in zich meedragen. Zal me bijvoorbeeld zeker niet verbazen als ik zelf procentueel meer mannelijke componenten in me heb dan een typisch meisje-meisje. 

Maar ook qua uiterlijkheden verschillen vrouwen onderling, de ene heeft bijna geen borsten, de andere hele grote, de één heeft brede heupen, de ander juist smalle. En niet elke schoonheidsoperatie om aan je ideale lichaam te kunnen voldoen leidt tot een gelukkiger leven. Sommige mensen blijven depressief of vinden weer andere uiterlijkheden waar ze echt iets aan willen veranderen om gelukkig te kunnen zijn. 

nah, laat maar
BeneficialJay65

BeneficialJay65

05-04-2022 om 14:29

lientje69 schreef op 05-04-2022 om 12:36:

[..]

Geil, ik weet het niet. Maar je valt niet alleen op een persoon op basis van seksuele aantrekkingskracht natuurlijk. Het is het totaalplaatje. Karakter, normen, waarden enzovoort. Vind ik dan.

Maar hee, een mening is een mening he. Jij kunt er anders over denken. Maar ik denk dan bijvoorbeeld aan Kelly van der Veer. Een mooie ( trans ) vrouw. Stel je komt haar tegen, en raakt erg verliefd, zou je dan na " op biechten " ( ik ben eigenlijk een transvrouw) haar direct dumpen en afknappen? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Er is meer in het leven dan geil zijn. Maar het zou je moeten overkomen om daarop te kunnen antwoorden.

Net als met ernstig ziek zijn of in de bijstand zitten. Je kunt je enigzins voorstellen hoe dat is, maar je weet pas echt hoe het is als het jezelf overkomt.

Kelly vd Veer vind ik een heel goed voorbeeld van een transgender met nog wel degelijk mannelijke gelaats(trekken) (brede kaaklijn, grote handen). Ze ziet er wel uit als een vrouw maar toch ook weer niet. Maar uiteraard heb ik zeker wel respect voor haar (keuze) en vind ik daar verder niks van. Moet zij gewoon helemaal zelf weten.

Caramelzeezoutchocola schreef op 05-04-2022 om 14:29:

[..]

Kelly vd Veer vind ik een heel goed voorbeeld van een transgender met nog wel degelijk mannelijke gelaats(trekken) (brede kaaklijn, grote handen). Ze ziet er wel uit als een vrouw maar toch ook weer niet. Maar uiteraard heb ik zeker wel respect voor haar (keuze) en vind ik daar verder niks van. Moet zij gewoon helemaal zelf weten.

Dat is precies wat ik bedoel dat je het in de meeste gevallen kunt blijven zien dat kelly vroeger een man was en dat daarom mensen dingen zeggen zoals geen "echte " vrouw zijn.

Heb alles even gelezen, paar opmerkingen: 

Mannen kunnen wel degelijk borstvoeding geven. Ook bij mannen zijn alle melkklieren in aanleg aanwezig. Als een man een paar dagen regelmatig zou gaan kolven krijgt ook hij melkproductie. 10% van de mannen heeft borstvorming en ook mannen kunnen borstkanker krijgen. 

In de embryonale fase is er geen onderscheid tussen jongens en meisjes. Alle meisjes beginnen ook met een piemel in aanleg. Pas in de 11e week zie je hier onderscheid in (begint met 9w te ontwikkelen). 

Er wordt gesproken over ‘de norm’. Normen zijn veranderlijk. ‘De Norm’ bestaat niet. Ze veranderen wanneer de waarden erachter veranderen. Onder een grote groep jongeren heerst nu de waarde dat je mag zijn wie je wil zijn. Dat ouderen daar niet in mee willen buigen zegt meer over de ouderen dan de jongeren. 

Ik vind de aanspreektitels ook erg verwarrend. Ik gebruik ze wel maar raak steeds in de war. Ik haspel rustig door 🥴.
Ik hoop dat ze snel een goede aanspreekvorm weten te vinden. Daarbij zijn ook de non-binairen er niet echt blij mee waardoor ze ook zelf gaan zoeken naar wat het beste past. 
Ik ken drie non-binairen en alle drie een andere aanspreektitel/vorm. De een is ‘het’, de ander hen en de derde die 🥴. 
Overigens ben ik vandaag met een collega nog in discussie gegaan met de schoolleiding want donderdag is er een soort jongen/meisjesdag op school. Leerlingen vonden dat ook een beetje gek, sommigen waren ook echt boos. Komt voort uit een project waarbij techniekopleidingen meer meisjes proberen aan te trekken. De achterliggende gedachte niet zo gek maar de uitvoering wat knullig. Overigens komt dat dan bij een ROC vandaan maar nu gaan de jongens dan vervolgens voetballen 🙃. 
Gelukkig was de schoolleiding het er roerend mee eens dat het in deze uitvoering niet meer kan op deze manier. 

SuzyQFive schreef op 05-04-2022 om 15:13:

Onder een grote groep jongeren heerst nu de waarde dat je mag zijn wie je wil zijn. Dat ouderen daar niet in mee willen buigen zegt meer over de ouderen dan de jongeren. 

Kun je hier wat meer over vertellen? Hoe uit zich dat dan? En hoe is dat anders dan wat 'ouderen' hier schrijven?  

FantasticFox schreef op 05-04-2022 om 13:26:

Nou Jillz, beetje raar dat jij in dit draadje post dat we mensen met de juiste voornaamwoorden moeten aanspreken als ze daar om vragen, maar dat je dat zelf niet doet bij Raven van Dorst.

Je hebt gelijk. Dat heb ik inderdaad niet goed geschreven in de snelheid. Mijn intentie is wel om dat te doen als mensen dat van mij vragen, maar inderdaad het voelt wat ongemakkelijk en gaat dus ook wel eens mis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.