Relaties
MMcGonagall
03-04-2022 om 14:05
Moeite met acceptatie gender?
Van een nabij familielid kreeg ik onlangs het verwijt dat ik ‘hen’ niet aanspreek met de juiste gender. De persoon is een jonge twintiger die vanaf hun peutertijd het liefst in prinsessenjurken liep en in de late pubertijd voor een schooltoneelstuk zelfs een broek moest lenen omdat er alleen maar jurken in hun kast hingen. Familielid ging alleen om met meisjes en is hun hele leven feministisch en anti-man geweest. Dat familielid uiteindelijk lesbisch bleek te zijn was dus geen verrassing. Een paar maanden geleden kwam ook het bericht dat hen geen vrouw waren/was maar non-binair.
En daar kan ik dus niet zoveel mee, of eigenlijk begrijp ik het niet. Wat is het nut om geen vrouw te zijn, als je zo anti-man bent en toch al op vrouwen valt?
Volgens mij zijn hier op het forum ook wel mensen met dezelfde gender. Hoe voelt dat en waarom heb je niet voldoende aan de gender vrouw (of man)?
Ik doe het nu wel, als zij dat graag willen, maar merk dat het in de omgeving toch wel apart wordt gevonden. Soort van schaamte dat ik daarin mee ga, of zo.
watertoren
05-04-2022 om 12:43
lientje69 schreef op 05-04-2022 om 12:36:
[..]
Geil, ik weet het niet. Maar je valt niet alleen op een persoon op basis van seksuele aantrekkingskracht natuurlijk. Het is het totaalplaatje. Karakter, normen, waarden enzovoort. Vind ik dan.
Maar hee, een mening is een mening he. Jij kunt er anders over denken. Maar ik denk dan bijvoorbeeld aan Kelly van der Veer. Een mooie ( trans ) vrouw. Stel je komt haar tegen, en raakt erg verliefd, zou je dan na " op biechten " ( ik ben eigenlijk een transvrouw) haar direct dumpen en afknappen? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Er is meer in het leven dan geil zijn. Maar het zou je moeten overkomen om daarop te kunnen antwoorden.
Net als met ernstig ziek zijn of in de bijstand zitten. Je kunt je enigzins voorstellen hoe dat is, maar je weet pas echt hoe het is als het jezelf overkomt.
Ik vind Kelly ook nog wel mannelijke trekjes hebben hoor.
GrandioseZebra62
05-04-2022 om 12:44
[..]
Geil, ik weet het niet. Maar je valt niet alleen op een persoon op basis van seksuele aantrekkingskracht natuurlijk. Het is het totaalplaatje. Karakter, normen, waarden enzovoort. Vind ik dan.
Maar hee, een mening is een mening he. Jij kunt er anders over denken. Maar ik denk dan bijvoorbeeld aan Kelly van der Veer. Een mooie ( trans ) vrouw. Stel je komt haar tegen, en raakt erg verliefd, zou je dan na " op biechten " ( ik ben eigenlijk een transvrouw) haar direct dumpen en afknappen? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Er is meer in het leven dan geil zijn. Maar het zou je moeten overkomen om daarop te kunnen antwoorden.
Net als met ernstig ziek zijn of in de bijstand zitten. Je kunt je enigzins voorstellen hoe dat is, maar je weet pas echt hoe het is als het jezelf overkomt.
Dan zou het direct klaar zijn voor mij. En ik zou ook erg boos zijn denk ik.
lientje69
05-04-2022 om 12:45
watertoren schreef op 05-04-2022 om 12:43:
[..]
Ik vind Kelly ook nog wel mannelijke trekjes hebben hoor.
Ik ken diverse geboren vrouwen die erg manlijke trekjes hebben.😄 Dus dit vind ik niet bepaald doorslaggevend
Malibu2
05-04-2022 om 12:45
Suusje. schreef op 05-04-2022 om 12:16:
[..]
Interessant, ik ben dus gewoon decennia te laat geboren
lientje69
05-04-2022 om 12:47
Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:44:
[..]
Dan zou het direct klaar zijn voor mij. En ik zou ook erg boos zijn denk ik.
Klaar ermee? Kan ik me nog voorstellen. Maar boos? Mwah. Ik kan me zo indenken dat je, ook gezien de reacties hier, dit niet op de eerste dagen al op tafel gooit eerlijk gezegd. Als iemand een half jaar wacht met vertellen en je bent dan boos, dat begrijp ik dan weer wél.
Fiorah
05-04-2022 om 12:51
[..]
Dit is exact wat ik bedoelde met mijn post 'maakt het uit of degene op wie ik val m/v is'.
Je valt op wie je valt. Om meerdere redenen. Er is aantrekkingskracht op, hopelijk, meer dan één vlak. Degene die ik leuk vind, wordt niet gedefinieerd doordat hij een piemel heeft, dat is niet wat hem maakt tot degene waar ik op val. Ook niet als degene daarna en die daarna óók een piemel hebben.
En dat is dan nog met seksuele aantrekkingskracht. Op mijn vrienden val ik überhaupt niet dus daar zal het me helemaal worst zijn of ze wel of geen piemel, vagina, borsten, etc. hebben.
GrandioseZebra62
05-04-2022 om 12:55
lientje69 schreef op 05-04-2022 om 12:47:
[..]
Klaar ermee? Kan ik me nog voorstellen. Maar boos? Mwah. Ik kan me zo indenken dat je, ook gezien de reacties hier, dit niet op de eerste dagen al op tafel gooit eerlijk gezegd. Als iemand een half jaar wacht met vertellen en je bent dan boos, dat begrijp ik dan weer wél.
Ik zou me echt belazerd voelen als dit pas later wordt verteld.
lientje69
05-04-2022 om 13:00
Battle-Royale schreef op 05-04-2022 om 12:55:
[..]
Ik zou me echt belazerd voelen als dit pas later wordt verteld.
Als dat veel later is snap ik dat volledig idd. Dat het niet bij een eerste date op tafel komt begrijp ik ook. Maar binnen een paar keer afspreken zou het wel verteld moeten zijn. Maar dat gaat dan meer om eerlijkheid en oprechtheid in een relatie.
Jillz
05-04-2022 om 13:05
watertoren schreef op 05-04-2022 om 12:03:
Voor mij is iemand met een vagina een vrouw en met een penis een man. Heel simpel dus.
Er zijn ook mensen zoals Raven van Dorst die onzijdig zijn geboren. Daarbij is het bij de geboorte niet duidelijk of ze meisje of jongen zijn omdat ze van beide geslachtskenmerken hebben. In het geval van Raven is ze opgevoed als meisje, maar voelt dat voor haar niet goed.
Door te stellen dat er alleen mannen en vrouwen ontstaan ontken je het bestaan van een hele groep mensen. Een kleine groep, maar ze bestaan wel. En voor hen moet het heel fijn zijn dat ouders en dokters niet bij de geboorte gaan besluiten om biologische kenmerken aan te passen om er een man of een vrouw van te maken. Non-binair is voor deze groep echt een hele mooie oplossing en als ze zich dan op latere leeftijd toch meer man of vrouw voelen dan kunnen ze zelf die keuze maken.
wolkewitje
05-04-2022 om 13:13
Caramelzeezoutchocola schreef op 05-04-2022 om 12:20:
[..]
Toch als je een dna test oid laat doen zal er nog XX of XY uitkomen. Daar valt gewoon niet aan te sleutelen. Net als dat we niet kunnen bepalen of het nu gaat regenen ofzo. Is de natuur.
Er zijn ook nog mensen die xy chromosomen hebben, en er uiterlijk volledig uitzien als een vrouw. Soms denken ze gewoon dat ze vrouw zijn, totdat ze in de puberteit komen.
Of mensen die zo’n afwijkende vorm van geslachtsorganen hebben, dat de doktoren niet direct kunnen zeggen of ze man of vrouw zijn.
Intersekse heet dat. Dus nee, zelfs geslacht is niet zwart-wit.
JohnnyC.
05-04-2022 om 13:22
[..]
Je weet dus niet of je geil zou worden van je man als hij in transitie gaat. Dan snap je het punt toch? Sommige mensen zeggen het wat botter, maar je snapt toch dat er een issue is?
Natuurlijk gaat het in een relatie om veel meer dan de genitaliën en gender, maar daar gaat het nu net even niet om.
FantasticFox
05-04-2022 om 13:26
Nou Jillz, beetje raar dat jij in dit draadje post dat we mensen met de juiste voornaamwoorden moeten aanspreken als ze daar om vragen, maar dat je dat zelf niet doet bij Raven van Dorst.
lientje69
05-04-2022 om 13:33
JohnnyC. schreef op 05-04-2022 om 13:22:
[..]
Je weet dus niet of je geil zou worden van je man als hij in transitie gaat. Dan snap je het punt toch? Sommige mensen zeggen het wat botter, maar je snapt toch dat er een issue is?
Natuurlijk gaat het in een relatie om veel meer dan de genitaliën en gender, maar daar gaat het nu net even niet om.
- Nee natuurlijk weet ik dat niet. Heb je het laatste stukje wel gelezen? Je weet het pas als het je overkomt. Dus het antwoord kan zowel ja als nee zijn. Zou best goed kunnen dat ik daar wel geil van word. Maar dat zou ik je nu niet kunnen vertellen
JohnnyC.
05-04-2022 om 13:38
wolkewitje schreef op 05-04-2022 om 13:13:
[..]
Er zijn ook nog mensen die xy chromosomen hebben, en er uiterlijk volledig uitzien als een vrouw. Soms denken ze gewoon dat ze vrouw zijn, totdat ze in de puberteit komen.
Of mensen die zo’n afwijkende vorm van geslachtsorganen hebben, dat de doktoren niet direct kunnen zeggen of ze man of vrouw zijn.
Intersekse heet dat. Dus nee, zelfs geslacht is niet zwart-wit.
Er zijn ook mensen die met één hand geboren worden. Maar dat is toch niet de norm?
Ik ben het met je eens, het is allemaal niet zwart wit en hoe je daar op zou reageren (een leuke dame met een penis bijvoorbeeld), weet je pas als je er mee te maken krijgt. Maar geslacht is anders toch wel redelijk goed gedefinieerd.
Dit zeg ik echt met alle respect voor deze mensen.
Poekewiki
05-04-2022 om 13:39
Ik probeer iedereen met respect te benaderen en zal altijd proberen de juiste (gevraagde) voornaamwoorden te gebruiken. Toch merk ik dat ik bij bepaalde mensen vaker in de fout ga dan bij anderen. Als ik tegen iemand "hij" moet zeggen die weliswaar als vrouw is geboren, maar er altijd al vrij butch uitgezien heeft met kort haar en mannelijke kledingstijl dan gaat me dat natuurlijker af, dan bij iemand die zich ook een hij voelt, maar tegelijkertijd rode lippenstift opdoet. Ik respecteer persoon twee daarom niet minder en zou het ook jammer vinden dat diegene daar dan boos zou om worden.
Een familielid heeft zich recent ook non-binair verklaard en gevraagd om they/them pronouns te gebruiken. Wat ik graag probeer goed te doen. Maar dan loop ik meteen tegen vragen aan als wat is dan het non-binaire equivalent van "ik logeer deze week bij mijn tante?".
En dan hebben wij het nog makkelijk met het Nederlands volgens mij ... wat met de talen als Frans, die het geslacht volledig meenemen in de verbuiging van de zelfstandige naamwoorden tot aan de werkwoorden toe.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.