Relaties Relaties

Relaties

hoezo onbetrouwbaar

EnigeEchte

EnigeEchte

23-10-2024 om 12:58 Topicstarter

letterkoekje schreef op 23-10-2024 om 12:46:

Je gaat er uit vandaag,
een beetje actie graag
toe neem je boeken mee
ik hoef je niet meer, nee.

Als er in de voorbije twee jaar niks meer is voorgevallen, dan heeft hij een groot probleem (met zichzelf). Dit wordt in zijn hoofd een steeds groter ding en jullie gaan daar nooit meer uitkomen.

Hou de eer aan jezelf en lees mijn eerste alinea nog eens.

er is dus wel meer voorgevallen. allemaal gebaseerd op dat voorval. bv. ik ben vriendelijk en lach naar een winkelmedewerker, dat vond hij niet prettig. Ik heb mijn zwager eens een hartje en een kusje geappt en hij denkt gelijk dat ik wat met hem heb. Op mijn vaders crematie was er een monteur van de garage waar ik en mijn vader altijd komen en die trok aan mijn arm omdat ik wegliep en hij wilde me condoleren. Hij denkt gelijk dat ik iets met hem heb gehad en dat ik hem de vrijheid geef om mij zo te benaderen.. 

EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 12:58:

[..]

er is dus wel meer voorgevallen. allemaal gebaseerd op dat voorval. bv. ik ben vriendelijk en lach naar een winkelmedewerker, dat vond hij niet prettig. Ik heb mijn zwager eens een hartje en een kusje geappt en hij denkt gelijk dat ik wat met hem heb. Op mijn vaders crematie was er een monteur van de garage waar ik en mijn vader altijd komen en die trok aan mijn arm omdat ik wegliep en hij wilde me condoleren. Hij denkt gelijk dat ik iets met hem heb gehad en dat ik hem de vrijheid geef om mij zo te benaderen..

Je bent nu pas 2 jaar met hem, moeilijk om weg te gaan? Zeker, maar nog niet zo moeilijk als over 10 jaar. Gaat het zeer doen? Tuurlijk. Maar deze man is niet goed voor jou. Je kunt deze man niet veranderen in z'n gedrag, hooguit jezelf zoveel wegcijferen dat hij niets meer aan te merken heeft. Heb jij dit voor die relatie over?

EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 12:54:

[..]

het waren niet meerdere dates, het was er eentje en ja het was geen handige actie van mij. Maar dat maakt mij m.i. geen onbetrouwbaar persoon en is zeker geen basis om dan maar gelijk aan te nemen dat ik makkelijk ben. Ik ben juist het tegenovergestelde.

Kijk als je jezelf geen onbetrouwbaar persoon vind is dat goed. Mooi. Maar deze man kende je nog niet. Je was een leeg blad. Zulke dingen komen dan hard aan en pats een stempel onbetrouwbaar. Het is niet dat hij je al 10 jaar kende. Juist in het begin gaan mensen inkleuren op die paar appels in de hand. Weten zij veel van het verleden van de appelboom. En dat er misschien wel al 1000 mooie rode zoete appels al zijn afgekomen.

EnigeEchte

EnigeEchte

23-10-2024 om 13:26 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-10-2024 om 13:08:

[..]

Je bent nu pas 2 jaar met hem, moeilijk om weg te gaan? Zeker, maar nog niet zo moeilijk als over 10 jaar. Gaat het zeer doen? Tuurlijk. Maar deze man is niet goed voor jou. Je kunt deze man niet veranderen in z'n gedrag, hooguit jezelf zoveel wegcijferen dat hij niets meer aan te merken heeft. Heb jij dit voor die relatie over?

ik besef steeds meer dat het zo niet verder kan nee.. 

EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 12:58:

[..]

Nou, dat is dus exact wat ik eerder schreef. Je bent de rest van je leven bezig te bewijzen dat je betrouwbaar bent. 

en jij denkt nu misschien dat het wel een keer over gaat, dat hij na een tijdje wel leert dat je te vertrouwen bent en dat dan alles goed komt.
Dat is niet zo. Hij is je aan het africhten en dit wordt alleen maar erger. Er komt geen moment dat hij je gaat vertrouwen, er komt wel een moment dat hij je vrijheid gaat inperken. Minder contacten met anderen, controleren waar je bent, et cetera.

ik denk dat je gewoon door het begin de stempel onbetrouwbaar hebt gekregen en hij nu alles wat er gebeurd door die bril verklaart. Daar kom je niet meer vanaf ben ik bang. 

EnigeEchte

EnigeEchte

23-10-2024 om 14:22 Topicstarter

Ginevra schreef op 23-10-2024 om 14:04:

en jij denkt nu misschien dat het wel een keer over gaat, dat hij na een tijdje wel leert dat je te vertrouwen bent en dat dan alles goed komt.
Dat is niet zo. Hij is je aan het africhten en dit wordt alleen maar erger. Er komt geen moment dat hij je gaat vertrouwen, er komt wel een moment dat hij je vrijheid gaat inperken. Minder contacten met anderen, controleren waar je bent, et cetera.

die hoop had ik eigenlijk wel tot voor kort ja.. ik besef nu dat dat wss niet zo is.. controlerend is al het geval op sommige gebieden..

EnigeEchte

EnigeEchte

23-10-2024 om 14:22 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 23-10-2024 om 14:09:

ik denk dat je gewoon door het begin de stempel onbetrouwbaar hebt gekregen en hij nu alles wat er gebeurd door die bril verklaart. Daar kom je niet meer vanaf ben ik bang.

dat klopt, dat is zijn reden waarom hij dat vind.. 

EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 14:22:

[..]

Hij is een super onzeker persoontje en maskeert dat door jou te manipuleren/controleren en de grond in te trappen. Dat gaat eerder erger worden dan beter, gun jezelf wat beters is dan ook mijn advies.

Ik zou er ook een eind aan breien. Heel onaantrekkelijk dat hij daar 2 jaar later nog over zeurt.

Joh, lekker een eind aan breien. Al twee jaar gedoetjes over iets waar je hem helemaal geen verklaring over schuldig was? Deze man haalt er heel veel uit om jouw in deze positie te houden, dus hij zal deze huilie huiliekaart niet zomaar opgeven. 
Maar heeft ie een gouden pik ofzo dat je dit gedrag accepteert? De eerste jaren moeten alleen maar leuk en goed zijn in een relatie, als er dan later eens gedonder is dan heb je al wat opgebouwd met elkaar. Maar dit is al vanaf dag 1 terwijl hij gewoon wist wat er speelde. 

MRI schreef op 23-10-2024 om 11:02:

Lijkt me nogal een red flag. Is het geen projectie van hem? Dat hij zelf vroeger makkelijk was?

Mij ook... Jullie zijn nog in de datefase en nu al achterdochtig...Vind ik niet normaal...

EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 14:22:

[..]

Hij heeft nu het middel gevonden om jou voor altijd onder de duim te houden. Je bent immers onbetrouwbaar. En hij gaat dat argument te pas en te onpas van stal halen om jou mee af te richten. En het begint al te werken, want nu begin je zelf te twijfelen. En beetje man zal het aan zijn reet roesten tegen wie jij wel of niet glimlacht. Die is namelijk zeker genoeg van zichzelf om te weten dat jij van hem houdt. 

Bellebelle schreef op 23-10-2024 om 22:36:

[..]

Hij heeft nu het middel gevonden om jou voor altijd onder de duim te houden. Je bent immers onbetrouwbaar. En hij gaat dat argument te pas en te onpas van stal halen om jou mee af te richten. En het begint al te werken, want nu begin je zelf te twijfelen. En beetje man zal het aan zijn reet roesten tegen wie jij wel of niet glimlacht. Die is namelijk zeker genoeg van zichzelf om te weten dat jij van hem houdt.

Mooi gezegd. Als dit nu al zo begint kun je er vergif op inmemen dat dit niet veranderd als je een relatie met deze man zou krijgen..(of nog erger wordt)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.