Relaties
EnigeEchte
23-10-2024 om 10:23
hoezo onbetrouwbaar
ik zou graag weten hoe jullie het volgende zien.
2 jaar geleden ben ik begonnen met daten via app. Op een gegeven moment had ik contact met 2 leuke mannen. Met 1 die mij het meest aantrok, afgesproken dat ik eerst met hem zou afspreken en als het goed zat niet meer met die ander. Vond ik ook logisch. Nu liep het zo dat ik toch eerst met die ander een afspraak plande, die uiteindelijk niet doorging omdat meneer op de afgesproken tijd nog niet onderweg was en toen heb ik het afgeblazen.
Dat heb ook verteld toen hij tijdens onze afspraak vroeg hoe is het met die ander..
Er is een relatie ontstaan die niet lekker loopt omdat hij mij onbetrouwbaar vind omdat ik met 2 mannen een date plande. Dit uit zich in wantrouwen en denken dat ik makkelijk ben, met eerdere dates naar bed ben geweest, denken dat ik op mijn vakanties sex heb.
Ik ben van mening dat dit mij niet onbetrouwbaar maakt, hoor graag hoe jullie dit zien..
Ginevra
23-10-2024 om 10:29
Als wij afspreken dat we eerst met elkaar daten, zonder anderen, en intussen heb je toch met een ander afgesproken, dan vind ik dat niet een heel fijn signaal nee.
dat staat los van dat die afspraak niet doorging.
als je dan toch met die ander ook ging afspreken, dan was het eerlijker geweest om daar ook open over te zijn.
hij maakt er wel een groot punt van door er van alles bij te halen. Ik zou er denk ik maar helemaal mee stoppen, klinkt niet erg gezellig allemaal.
oudmaarnognietkoud
23-10-2024 om 10:29
Je bent open en eerlijk geweest tegen hem, dat maakt jou in mijn ogen niet onbetrouwbaar.
Kennelijk denkt hij daar toch anders over. Ik vrees dat het niet goed komt. Jij hebt geen invloed op zijn gedachten.
Klinkt niet als een leuke man.
EnigeEchte
23-10-2024 om 10:41
Ginevra, hij wist dat ik ook met een andere leuke gesprekken had en ik zou eerst met hem afspreken en daarna met die ander. Dat was de bedoeling, echter die ander kon niet en daardoor had ik de afspraak gepland voor de eerste. Ik zag daar niet echt kwaad in, besef nu dat het mss niet netjes was maar hij voelt zich daardoor als 2e optie en kan zich daar moeilijk overheen zetten.
EnigeEchte
23-10-2024 om 10:42
oudmaarnognietkoud -> makkelijk is het de afgelopen 2 jaar niet geweest nee. Desondanks hou ik van hem en hoop hieruit te komen..
Azalea747
23-10-2024 om 10:52
Maar dit speelde 2 jaar geleden; inmiddels heb je 2 jaar geleden een relatie met deze man en werpt hij je dit nóg voor de voeten? Kan dat hij het toen niet helemaal netjes vond (net als Ginevra snap ik dat op zich nog wel), maar dan had hij het óf toen kunnen beëindigen, óf er in de eerste weken van jullie relatie overheen kunnen stappen. Als hij na al die tijd dit nog steeds belangrijker vindt dat het vertrouwen en de liefde die (mag ik hopen) tussen jullie de afgelopen twee jaar zijn opgebouwd, komt dat niet meer goed en zou ik op zoek gaan naar iemand die jou meer waardeert!
Ginevra
23-10-2024 om 10:53
EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 10:42:
oudmaarnognietkoud -> makkelijk is het de afgelopen 2 jaar niet geweest nee. Desondanks hou ik van hem en hoop hieruit te komen..
Tja, maar iemand die denkt dat je makkelijk bent en met anderen seks hebt op vakantie, daarmee heb je geen leuke relatie.
Je kunt wel van hem houden, in die zin dat je hem aantrekkelijk vindt of dat hij op zijn lieve momenten erg charmant is of jou het hof maakt. Maar ondertussen zul jij de rest van je leven op je tenen moeten lopen om te 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Daarmee zit je altijd in een ondergeschikte positie.
MRI
23-10-2024 om 11:02
Lijkt me nogal een red flag. Is het geen projectie van hem? Dat hij zelf vroeger makkelijk was?
EnigeEchte
23-10-2024 om 11:03
Ginevra schreef op 23-10-2024 om 10:53:
[..]
Tja, maar iemand die denkt dat je makkelijk bent en met anderen seks hebt op vakantie, daarmee heb je geen leuke relatie.
Je kunt wel van hem houden, in die zin dat je hem aantrekkelijk vindt of dat hij op zijn lieve momenten erg charmant is of jou het hof maakt. Maar ondertussen zul jij de rest van je leven op je tenen moeten lopen om te 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Daarmee zit je altijd in een ondergeschikte positie.
dat begin ik me steeds meer te realiseren en dat wil ik zeker niet..
EnigeEchte
23-10-2024 om 11:04
MRI schreef op 23-10-2024 om 11:02:
Lijkt me nogal een red flag. Is het geen projectie van hem? Dat hij zelf vroeger makkelijk was?
hij heeft mij eerlijk verteld dat hij vroeger idd een playboy was..
rionyriony
23-10-2024 om 11:19
Ikzelf zou inderdaad met die persoon kappen die niet het geduld zou hebben om de ene date eerst te beoordelen en pas als het niets wordt met de andere af te gaan spreken.
Maar niet iedereen zal er zo naar kijken. Degenen die het acceptabel gedrag vinden zullen zoiets ook zelf doen.
EnigeEchte
23-10-2024 om 11:23
rionyriony schreef op 23-10-2024 om 11:19:
Ikzelf zou inderdaad met die persoon kappen die niet het geduld zou hebben om de ene date eerst te beoordelen en pas als het niets wordt met de andere af te gaan spreken.
Maar niet iedereen zal er zo naar kijken. Degenen die het acceptabel gedrag vinden zullen zoiets ook zelf doen.
het was niet uit ongeduld of dat ik hem persé als eerste wilde zien, hij kon niet en toen heb ik impulsief eerder afgesproken. ik zag daar gewoon geen kwaad in. Als ik die ander, nu relatie, al wel had gezien dan had ik natuurlijk überhaupt niet meer afgesproken...
mijn vraag is echter, ondanks dat het niet netjes was, of mij dit onbetrouwbaar maakt..
krulliebollie
23-10-2024 om 11:29
Jeetje als hij daar 2 jaar in blijft hangen zou dat voor mij echt een grote rode vlag zijn. Je mag toch verwachten dat hij na 2 jaar wel weet hoe je bent. Houden van of niet, voor mij zou het eindigen.
Zusterclivia
23-10-2024 om 11:31
Je zit nog altijd in een relatie met een man die vanaf het begin heeft laten weten dat hij jou maar onbetrouwbaar vindt. En dat leek jou een goed idee omdat?
Milala
23-10-2024 om 11:33
Nee dit maakt je niet onbetrouwbaar. Was het een handige actie? Achteraf gezien misschien niet, maar je bent er eerlijk over geweest. Dat had hij toen moeten accepteren of niet. Als dit na 2 jaar nog speelt..
Ik heb een relatie gehad met iemand die hartstikke leuk was maar tegelijkertijd ook steeds kleine non-issues erbij bleef halen. Historisch ipv histerisch. Dat is gewoon niet te doen.
MRI
23-10-2024 om 11:35
Waarom blijf je bij hem eigenlijk? Dit soort rare jaloezie is vaak het begin van veel meer toxisch gedrag. En daarbij: hij was zelf een player? Dus hij heeft ook nog een dubbele moraal: hij mag een playboy verleden hebben maar het vrouwtje moet brandschoon zijn? En ook al had je nooit wat met iemand anders gehad, het feit dat hij zo in relaties staat, is oprecht een reden om er vanaf te zien.