Relaties
EnigeEchte
23-10-2024 om 10:23
hoezo onbetrouwbaar
ik zou graag weten hoe jullie het volgende zien.
2 jaar geleden ben ik begonnen met daten via app. Op een gegeven moment had ik contact met 2 leuke mannen. Met 1 die mij het meest aantrok, afgesproken dat ik eerst met hem zou afspreken en als het goed zat niet meer met die ander. Vond ik ook logisch. Nu liep het zo dat ik toch eerst met die ander een afspraak plande, die uiteindelijk niet doorging omdat meneer op de afgesproken tijd nog niet onderweg was en toen heb ik het afgeblazen.
Dat heb ook verteld toen hij tijdens onze afspraak vroeg hoe is het met die ander..
Er is een relatie ontstaan die niet lekker loopt omdat hij mij onbetrouwbaar vind omdat ik met 2 mannen een date plande. Dit uit zich in wantrouwen en denken dat ik makkelijk ben, met eerdere dates naar bed ben geweest, denken dat ik op mijn vakanties sex heb.
Ik ben van mening dat dit mij niet onbetrouwbaar maakt, hoor graag hoe jullie dit zien..
Meesje
23-10-2024 om 11:46
Meh. Na je OP dacht ik dat jullie sinds kort daten en dat hij had aangegeven dat hij het niet leuk vond dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden. Dat snap ik namelijk nog wel. Dat hij dan in de beginfase mss terughoudend zou zijn geweest. Maar na 2 jaar nog! Kom op zeg!
En nee, het maakt je niet onbetrouwbaar. Het was een onhandige actie. Op het moment dat ik iemand verder nog helemaal niet ken en bij de 1e kennismaking blijkt hij zich niet aan onze afspraak te hebben gehouden zou ik dat niet erg betrouwbaar vinden overkomen. Maar na 2 jaar mag hij wel weten dat je wel betrouwbaar bent. Of niet, maar dan moet hij je laten gaan. Net zoals jij 'de ander' hebt afgekapt omdat hij zich niet aan de afspraak hield wbt tijdstip. Dat had deze man dus ook gewoon kunnen doen. Dat hij wel doorgaat, maar jou blijft bestoken maakt hem inmiddels onbetrouwbaar als partner imo.
Tuinfluiter
23-10-2024 om 11:46
Je hebt pas 2 jaar een relatie en vanaf het begin af aan al gezeur. Waarom blijf je hier in zitten. Zeker een beginnende relatie moet vooral leuk zijn en iets positiefs toevoegen aan je leven.
Ik kan best begrijpen dat het in het begin bij hem niet goed overkwam maar als je na 2 jaar iemand dit nog steeds na draagt ben je een wantrouwend persoon. Ik zou op zoek gaan naar een leuker exemplaar.
BritgetJones007
23-10-2024 om 11:58
EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 11:04:
[..]
hij heeft mij eerlijk verteld dat hij vroeger idd een playboy was..
Dan is dit je antwoord. Hij gaat er waarschijnlijk vanuit, dat hoe hij in die periode met anderen omging, dat jij dat ook zo bent... en hij vraagt zich af of hij nou in de andere positie zit.
Misschien was de start niet zo netjes voor zijn gevoel, maar dit is het gevoel wat erachter zit.
Is hij wel zo betrouwbaar dan? Mijn zijn achtergrond en hoe hij omging met anderen en schijnbaar lak had aan de gevoelens van anderen? Veranderd dat wel ineens naar betrouwbaar?
Gebruikersnaaminvullen
23-10-2024 om 12:00
EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 11:23:
[..]
het was niet uit ongeduld of dat ik hem persé als eerste wilde zien, hij kon niet en toen heb ik impulsief eerder afgesproken. ik zag daar gewoon geen kwaad in. Als ik die ander, nu relatie, al wel had gezien dan had ik natuurlijk überhaupt niet meer afgesproken...
mijn vraag is echter, ondanks dat het niet netjes was, of mij dit onbetrouwbaar maakt..
Hij heeft je zelfvertrouwen zo naar de filistijnen geholpen dat je na 2 jaar nog twijfelt of je onbetrouwbaar bent. En dat ook nog eens bij anderen moet gaan peilen.
Ginevra
23-10-2024 om 12:03
EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 11:23:
mijn vraag is echter, ondanks dat het niet netjes was, of mij dit onbetrouwbaar maakt..
Dat is de verkeerde vraag. Het was niet zo netjes nee. Maar jij moet geen twee jaar je afvragen of dat jou onbetrouwbaar maakt. Dat jij met die vraag zit, betekent dat jij te veel op je tenen loopt in deze relatie.
Er hoeft maar dít te gebeuren of hij kan het weer tegen je gebruiken. Wil je met een vriendin afspreken? Wil je een weekendje weg? Blijf je na je werk met een collega nog even napraten? Zie je wel, je bent onbetrouwbaar. Bewijs jij maar eens dat je betrouwbaar bent, want je hebt al laten zien dat je het eigenlijk niet bent.
Dat is de dynamiek waarin je terecht gaat komen, als je er niet al in zit. Dat je zoveel van hem houdt maakt het probleem alleen maar groter, want je wil hem niet kwijt dus wil je aantonen dat je heus wel betrouwbaar bent.
Mij lijkt het niet zo gezellig met die man.
EnigeEchte
23-10-2024 om 12:12
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-10-2024 om 12:00:
[..]
Hij heeft je zelfvertrouwen zo naar de filistijnen geholpen dat je na 2 jaar nog twijfelt of je onbetrouwbaar bent. En dat ook nog eens bij anderen moet gaan peilen.
😏 ik weet wel dat ik het niet verkeerd zie maar idd hij is zo overtuigt van zijn mening dat ik wil weten hoe een ander dit ziet..
EnigeEchte
23-10-2024 om 12:14
Ginevra schreef op 23-10-2024 om 12:03:
[..]
Dat is de verkeerde vraag. Het was niet zo netjes nee. Maar jij moet geen twee jaar je afvragen of dat jou onbetrouwbaar maakt. Dat jij met die vraag zit, betekent dat jij te veel op je tenen loopt in deze relatie.
Er hoeft maar dít te gebeuren of hij kan het weer tegen je gebruiken. Wil je met een vriendin afspreken? Wil je een weekendje weg? Blijf je na je werk met een collega nog even napraten? Zie je wel, je bent onbetrouwbaar. Bewijs jij maar eens dat je betrouwbaar bent, want je hebt al laten zien dat je het eigenlijk niet bent.
Dat is de dynamiek waarin je terecht gaat komen, als je er niet al in zit. Dat je zoveel van hem houdt maakt het probleem alleen maar groter, want je wil hem niet kwijt dus wil je aantonen dat je heus wel betrouwbaar bent.
Mij lijkt het niet zo gezellig met die man.
ik zit met die vraag omdat het me nog steeds verweten wordt.. zolang we hier niet over hebben is het overigens wel heel fijn dus dat maakt het extra moeilijk..
Gebruikersnaaminvullen
23-10-2024 om 12:23
EnigeEchte schreef op 23-10-2024 om 12:12:
[..]
😏 ik weet wel dat ik het niet verkeerd zie maar idd hij is zo overtuigt van zijn mening dat ik wil weten hoe een ander dit ziet..
Dan is het kiezen of delen voor hem; hij houdt z'n mond over jou en onbetrouwbaar zijn, of hij vertrekt naar iemand die hij zogenaamd wel kan vertrouwen. Hij maakt het nu jouw probleem, anders zou je het hier niet vragen, maar het is zijn probleem.
Ik zou trouwens niet bij zo iemand willen blijven. Hoe gaat dit verder in de toekomst? Constant koeien die er niet toe doen uit de sloot halen als iets hem niet zint?
rionyriony
23-10-2024 om 12:26
Niet onbetrouwbaar, wel eager om te daten, dus je zag hem niet als een unieke keus. Maar, er is lange tijd overheen gegaan en nu moet hij je karakter wel onderhand kennen en waarderen. Als iemand zo het vergrootglas zou gaan leggen op het verleden dan vraag ik me af of hij me wel echt kent. En dan denk ik dat hij onzeker is en/of op je neer wil kijken en/of macht wil uitoefenen. Je hoeft dan nog maar dát te doen of de oude koeien worden uit de sloot gehaald en genoemd als argument waarom hij jou niet voor vol hoeft aan te zien.
Moederkareltje
23-10-2024 om 12:37
als jij expliciet hebt benoemt dat jij niemand gaat ontmoeten als date voor je hem hebt ontmoet omdat je hem de leukste van alle vissen vind in de vijver dan is het niet slim hem erna te vertellen owja ik heb een date met Hans gepland die ik niet zo leuk vond maar hij kon toch niet. Punt A het gaat je nr 1 helemaal niets aan met wie en waar jij date, je bent nog niks van elkaar. Punt B als je dan tich toezeggingen doet houd je er dan ook aan of verzwijg op zijn minst je andere dates als je het niet kunt laten. Je 'eerlijkheid/onhandigheid/nonchalantheid' siert je niet. Ik kan hem wel begrijpen als dit iets triggert. Hij denkt nu misschien als hans wel was komen opdagen zaten wij hier misschien nu niet dus ik ben tweede keus. Beter had je echt met Hans afgesproken en gezegd wat een galbak was dat, ik ben zo blij met jou.
Tuinfluiter
23-10-2024 om 12:44
Ik zie het ook als een vorm van machtsmisbruik. Als iets hem niet zint haal hij de oude koe weer uit de sloot om jouw weer meer je best te laten doen. Je begint te twijfelen en dat maakt dat jij waarschijnlijk meer je best gaat doen om hem te plezieren.
Lijkt mij een ongezonde relatie.
Van een goede relatie word je niet onzeker. Vaak het tegendeel en het voegt iets fijns toe aan je leven.
letterkoekje
23-10-2024 om 12:46
Je gaat er uit vandaag,
een beetje actie graag
toe neem je boeken mee
ik hoef je niet meer, nee.
Als er in de voorbije twee jaar niks meer is voorgevallen, dan heeft hij een groot probleem (met zichzelf). Dit wordt in zijn hoofd een steeds groter ding en jullie gaan daar nooit meer uitkomen.
Hou de eer aan jezelf en lees mijn eerste alinea nog eens.
EnigeEchte
23-10-2024 om 12:54
Moederkareltje schreef op 23-10-2024 om 12:37:
als jij expliciet hebt benoemt dat jij niemand gaat ontmoeten als date voor je hem hebt ontmoet omdat je hem de leukste van alle vissen vind in de vijver dan is het niet slim hem erna te vertellen owja ik heb een date met Hans gepland die ik niet zo leuk vond maar hij kon toch niet. Punt A het gaat je nr 1 helemaal niets aan met wie en waar jij date, je bent nog niks van elkaar. Punt B als je dan tich toezeggingen doet houd je er dan ook aan of verzwijg op zijn minst je andere dates als je het niet kunt laten. Je 'eerlijkheid/onhandigheid/nonchalantheid' siert je niet. Ik kan hem wel begrijpen als dit iets triggert. Hij denkt nu misschien als hans wel was komen opdagen zaten wij hier misschien nu niet dus ik ben tweede keus. Beter had je echt met Hans afgesproken en gezegd wat een galbak was dat, ik ben zo blij met jou.
het waren niet meerdere dates, het was er eentje en ja het was geen handige actie van mij. Maar dat maakt mij m.i. geen onbetrouwbaar persoon en is zeker geen basis om dan maar gelijk aan te nemen dat ik makkelijk ben. Ik ben juist het tegenovergestelde.
BeesAreCool
23-10-2024 om 12:56
ik begrijp dit dus echt niet.
Het lijkt wel alsof je denkt dat je iemand moet daten.
Je bent nu dus nu al een tijd met een kerel die jou makkelijk noemt en jou onbetrouwbaar vindt, maar wonderlijk genoeg wel een relatie met je begonnen is.
Klinkt meer alsof hij dit gebruikt als een stok om mee te slaan.
Lijkt me beter om hiermee te stoppen en dan gewoon even niet te daten. Snap niet waarom mensen zich dit op de hals halen als je ook gewoon zonder dit gezeik kan doorgaan.
BeesAreCool
23-10-2024 om 12:57
Ginevra schreef op 23-10-2024 om 10:53:
[..]
Maar ondertussen zul jij de rest van je leven op je tenen moeten lopen om te 'bewijzen' dat je betrouwbaar bent. Daarmee zit je altijd in een ondergeschikte positie.
En dat is precies de bedoeling van zo'n vent, anders was hij geen relatie begonnen met iemand die hij onbetrouwbaar vindt.
Ik vind het overigens ook nogal wat om makkelijk genoemd te worden. Dat is een verbloemde manier om je iets heel onvriendelijks te noemen.