Relaties Relaties

Relaties

Gedoe met ex


Alles op schrift zetten.
Zodat je bewijs hebt bij een volgende rechtszaak dat hij zich niet aan simpele afspraken / een simpel vonnis kan houden.

En voor nu hopen dat hij ze effectief maandag op school afzet.
(Maar uiteraard is dat niet wat je hem meldt. Je meldt hem gewoon dat het vonnis luidt dat hij ze zondag bij jou aflevert. En je doet melding als ze zondag niet thuis komen.)



Ik zou ook eens aan school vragen hoe zij de kinderen ervaren. Want na zo'n volle week vakantie met pap lijkt mij op maandagochtend voor de deur van school afgezet worden ook geen ideale starter van de week.

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 19:30 Topicstarter


Ik zou ook eens aan school vragen hoe zij de kinderen ervaren. Want na zo'n volle week vakantie met pap lijkt mij op maandagochtend voor de deur van school afgezet worden ook geen ideale starter van de week.

Op school heel sociaal wenselijk gedrag. Vrij hoge intelligentie dus de cijfers leiden er tot nu toe ook niet onder. Al kost dit de oudste wel steeds meer moeite.

Thuis breekt de pleuris wel uit natuurlijk en is het puinruimen. 


Zij kan star doen, maar daarmee trapt zij keihard in zijn val. Hij heeft ze niet ontvoerd. Ipv zondagmiddag of zondadavond halen, brengt hij ze maandag naar school. Er is een andere afspraak, maar hij heeft gevraagd/meegedeeld dat hij het zo gaat doen. Ik denk niet dat er iemand gaat ingrijpen, tenzij de kinderen maandag niet op school zijn. Zij kan ook kiezen om niet te flippen. 

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 18:59:

Tuurlijk is hij uit op reactie. Wat dat betreft kan hij de boom in, maar als ik dit nu stilzwijgend goedkeur, dan kom ik er de komende jaren niet meer van af en gaat hij door naar de volgende actie.
Hij zoekt grenzen en door telkens met hem mee te gaan, dan wonen de kinderen over een jaar bij hem in het buitenland.
Dus nee, ik zal geen olie op het vuur gooien,aar hij mag best weten dat die beschikking van de rechter ook voor hem geld.
Het heeft lang geduurd hoor, voordat de rechter er een klap op gaf. Die eist nu echt wel dat we ons er dan aan houden ook.

Je mag best aangeven dat die afspraken er liggen en gooi geen emoties in je bericht. 

Ik zou iets sturen van: 

In de omgangsregeling is afgesproken dat de kinderen zondag om 17:00 weer hier zijn. We hebben beide deze omgangsregeling ondertekend en dienen ons hieraan te houden. Ik zie de kinderen dus zondag om 17:00 weer verschijnen. 

Ik neem aan dat je een advocaat hebt die dit proces met jou is doorgegaan. Je gaf al aan dat die je bepaalde stappen had aangereikt. Ik denk dat er niks anders opzit dan die route te volgen. En als je twijfelt opnieuw advies inwinnen bij de jurist. 
Als vader hulpverlening aan kind in de weg staat en dat wel nodig is, kan daar ook vervangende toestemming voor worden gevraagd. Maar ik neem aan dat je daarvan op de hoogte bent, met zoveel ellende achter de rug ☹️. Ik zou trouwens niet met hem discussiëren over aan wie het ligt dat kind hulp nodig heeft. Wat doet het ertoe? Dan ligt het volgens hem toch aan jou? Wat kan jou het schelen. Je hoeft het ook niet te beamen, alleen maar te zwijgen. 

Viva-amber schreef op 22-09-2021 om 19:53:

Zij kan star doen, maar daarmee trapt zij keihard in zijn val. Hij heeft ze niet ontvoerd. Ipv zondagmiddag of zondadavond halen, brengt hij ze maandag naar school. Er is een andere afspraak, maar hij heeft gevraagd/meegedeeld dat hij het zo gaat doen. Ik denk niet dat er iemand gaat ingrijpen, tenzij de kinderen maandag niet op school zijn. Zij kan ook kiezen om niet te flippen.

Er lijkt hier iets anders aan de hand dan alleen een ordinaire machtsstrijd tussen twee mensen. Een rechter heeft eigenhandig ingegrepen in een omgangsregeling. Daar heeft die een reden voor gehad. Als moeder niet adequaat optreedt om, in het belang van de kinderen, die door de rechter vastgestelde omgangsregeling uit te voeren, kan dat op enig moment in het oog gaan lopen van ‘jeugdbeschermers’. Dat wil je niet. Je wil kunnen aantonen dat je alles ‘goed hebt gedaan’ en dat het niet aan jou ligt dat de beslissing van de rechter niet kon worden uitgevoerd. Dat betekent niet dat je stampei moet gaan maken, moet gaan flippen, die kinderen moet gaan wegslepen. Integendeel! Maar ze moet wel een dossier gaan opbouwen waarin ze laat zien dat zij er al het mogelijke (redelijke) aan heeft gedaan: hem wijzen op de afspraken, verwachting uitspreken dat hij zich eraan gaat houden, verschijnen op afgesproken tijdstippen, advies inwinnen van betrokken instanties etc. Ze moet zorgen dat zij straks een goed verhaal heeft voor het geval er weer hulpverleners en juristen erbij betrokken raken omdat vader zich totaal niet houdt aan wat de rechter heeft besloten. Voor de duidelijkheid: dat is dus geen afspraak tussen vader en moeder! Dat is een uitspraak waar ook moeder zich aan te houden heeft. 

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 20:44 Topicstarter

Klopt Mija, als een rechter dit bepaalt, dan zijn er geen handtekeningen meer nodig. Dan hoef je alleen nog maar uit te voeren.
Jeugdbeschermers hebben we gehad, wordt je ook niet wijzer van, geeft veel stress en uiteindelijk zijn ze gestopt omdat vader teveel de strijd aanging. Ze konden daardoor hun werk niet doen. De kinderen deden het goed op school en thuis zou er hulp komen + een dichtgetimmerde omgangsregeling, dus ze vonden het wel prima.

Dat vader alsnog de hulpverlening thuis blokkeerde en hij nu mij weer opzoekt voor de strijd daar sloten ze hun ogen voor.

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 20:46 Topicstarter

En ik wist dat het eraan zat te komen en dat ik dit weer kon verwachten, maar het komt weer zo binnen, verschrikkelijk. En daar baal ik misschien nog wel het meeste van. Dat het weer zoveel energie kost.
Want, wat is een nachtje nou en met meer bewijs heb ik meer succes in de rechtbank. 
Maar het is zo triest voor de kinderen  en ik ben er zo klaar mee.

Jouw vraag is niet zo’n erg algemene, voor een forum. Veel te gecompliceerd. Je hebt eigenlijk als ouder hulp nodig hierbij. Het is veel te moeilijk om dit in je eentje te doen. Er zijn teveel complicaties en afwegingen. Als je dat bij je gemeente via de jeugdwet aanvraagt, zetten ze het volgens mij op naam van een kind en krijgt je ex ook de verslaglegging. Dat wil je natuurlijk niet. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe verder. Ik herhaal nog maar een keer de mogelijkheid anoniem Veilig Thuis te bellen. Zij moeten vaker met dit balletje hebben gehakt en je wat richtingen en mogelijkheden voor hulp kunnen aanreiken, hoop ik. Een andere optie: naar de huisarts. Die kan je inhoudelijk niet helpen maar die heeft wellicht wel zicht op mogelijkheden voor jou om hierbij wat hulp te krijgen? Zodat je niet helemaal uitgeput raakt en in je eigen cirkels rond gaat draaien. Mensen worden om minder gek ☹️. 

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 21:40 Topicstarter

Haha, mensen worden van minder gek :p je hebt gelijk.
Ik heb vanaf begin ingezet op hulp voor mezelf. Zelf overeind blijven. De POH, de huisarts, nog een ander traject en nu bij haptonomie beginnen. 
EMDR wilden ze niet aan. 
Het verhaal kunnen delen is fijn. Helaas weinig raadgevers, iedereen is heel welwillend. Totdat er iets moet gebeuren, dan trekt men zich tot terug en gaat men zich op de vlakte houden.
Gelukkig goed sociaal netwerk. 
Er zijn gewoon gaten in de hulpverlening, een soort niemandsland... 
Een vriendin zei net, laat hem zijn fouten maken... Dat kan in mijn voordeel zijn . Zo is het ook

Het sparren hier is fijn, stoom afblazen en weer door.

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 21:40:

Haha, mensen worden van minder gek :p je hebt gelijk.
Ik heb vanaf begin ingezet op hulp voor mezelf. Zelf overeind blijven. De POH, de huisarts, nog een ander traject en nu bij haptonomie beginnen.
EMDR wilden ze niet aan.
Het verhaal kunnen delen is fijn. Helaas weinig raadgevers, iedereen is heel welwillend. Totdat er iets moet gebeuren, dan trekt men zich tot terug en gaat men zich op de vlakte houden.
Gelukkig goed sociaal netwerk.
Er zijn gewoon gaten in de hulpverlening, een soort niemandsland...
Een vriendin zei net, laat hem zijn fouten maken... Dat kan in mijn voordeel zijn . Zo is het ook

Het sparren hier is fijn, stoom afblazen en weer door.

Is ook moeilijk raadgeven. Dat zie je wel aan jeugdhulpverleners die het ook niet meer weten en afhaken. Ik denk dat je vriendin gelijk heeft. Ze lopen uiteindelijk een keer in hun eigen zwaard, deze mannen, omdat ze zich meer laten leiden door emotie en zelfgenoegzaamheid dan door strategie. Zelf moet je er dan voorkomen dat je emoties je handelen bepalen. Volgens mij lukt dat jou wel! Fijn dat het sparren je helpt. Ik had eerlijk gezegd een wat gefrustreerd gevoel omdat ik vond dat ik je erg weinig te bieden had. Maar ik ben blij dat je er toch wat aan hebt. Het is ook gewoon niet echt op te lossen. Het is meer een kwestie van zo goed mogelijk door oplevingen heen navigeren. Volgens mij ben jij goed bezig! Succes!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

23-09-2021 om 18:46

Gelukkig is het je ex en niet meer je man.
Maar slopend is het wel. 
Enige tip die ik zou hebben is je rug rechthouden.
Ik zou hem melden dat je het er niet mee eens bent en dat je verwacht dat de kinderen op zondag bij jouw thuis worden bezorgd.
Zo niet, dan noteer je dat ergens. Gebeurd het vaker, maak je er melding van bij de politie en/of rechtbank. Zorg dat jij je in elk geval aan alle regels houdt.
Omwille van rust voor de kinderen, moet je niet teveel heisa maken.... 

Evaluna

Evaluna

23-09-2021 om 21:27 Topicstarter

Slopend is het inderdaad, maar hij krijgt gelukkig niets van dit gestress mee. De kinderen ook niet, die zullen het alleen raar vinden dat ze een nacht langer bij hem zijn. 
Vandaag ben ik zover dat ik bijna hoop dat hij de fout in gaat. Ik heb al een heel lijstje voor de rechtbank, hiermee ga ik alleen maar sterker staan.

Rachel. schreef op 22-09-2021 om 15:24:

[..]

Wat vind ik dit naar, dit zou nooit maar dan ook nooit iemand bij me moeten doen die mn kind heeft, dan draai ik door echt waar.

Jou kind? Het kind is van twee ouders he.

Evaluna schreef op 23-09-2021 om 21:27:

Slopend is het inderdaad, maar hij krijgt gelukkig niets van dit gestress mee. De kinderen ook niet, die zullen het alleen raar vinden dat ze een nacht langer bij hem zijn.
Vandaag ben ik zover dat ik bijna hoop dat hij de fout in gaat. Ik heb al een heel lijstje voor de rechtbank, hiermee ga ik alleen maar sterker staan.

Wauw 

Denk je niet dat dat alleen maar olie op het vuur gaat gooien in plaats van dat het wat oplost?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.