Relaties Relaties

Relaties

Gedoe met ex


Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 14:14 Topicstarter

Hij heeft het eerder gedaan, toen was hij spoorloos met de kinderen weg op het moment van overdracht. 
De politie heeft de kinderen toen als vermist gezet.
Tot ze de volgende ochtend gewoon op school verschenen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

22-09-2021 om 14:15

ze blijven dus een nacht langer? Waar doe je moeilijk over?

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 14:13:

Hij is nu in NL en heeft de kinderen bij zich. Hij weigert ze zondag bij mij te brengen, maar wil ze maandag op school afzetten. Er gebeurt dus niet zo heel veel en ja, hij wil absoluut reactie uitlokken bij mij.
Dat gaat hij dus niet krijgen, maar ik vind het wel heel vervelend. Het gedoe dat het nooit eens normaal kan gaan. Zoveel verspilling van energie. Waarom niet gewoon aan de uitspraak van de rechter houden? Hij heeft hiervoor ook hoger beroep gevraagd, maar ook daar had hij geen succes.
Zo stom dat hij nu alsnog zijn eigen zin doet.

O, het gaat maar om 1 nachtje?

Daar zou ik al helemaal niet moeilijk over doen.

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 14:14:

Hij heeft het eerder gedaan, toen was hij spoorloos met de kinderen weg op het moment van overdracht.
De politie heeft de kinderen toen als vermist gezet.
Tot ze de volgende ochtend gewoon op school verschenen.

Des te meer reden om er wederom melding van te maken.

Hoe vaak ziet hij hen? Als dat weinig is, hij zich verder aan de afspraken houdt en ze de volgende dag op school aflevert, zou ik het laten.

Wil je dat niet dat zou ik hetzelfde doen als de vorige keer. De kinderen als vermist bij de politie opgeven.

Je schrijft dat hij zegt dat ‘jeugdzorg’ op de hoogte is. Wie is dat? Een hulpverlener? Dan zou ik die bellen om het door te spreken. 
Hoe zou de overdracht plaatsvinden? Zou hij ze brengen of zou jij ze halen? Als jij ze zou halen, zou ik er sowieso naartoe gaan: jij hebt je dan aan de afspraken gehouden. Maar ik zou geen scène schoppen. Als hij ze niet meegeeft, zou ik zo kalm mogelijk vertrekken. Dan maar een dag later. 

Je schrijft dat vader niet vaak in NL is. Is het mogelijk om hem in de tijd dat hij hier is af en toe wat extra ruimte te bieden? Hij zal de kinderen niet heel vaak zien waarschijnlijk? Ik begrijp dat er van alles is voorgevallen en dat soepelheid misschien niet voor de hand ligt. Maar soms kun je iemand die aan het vechten is enorm verrassen en zelfs uit balans brengen door onverwacht iets toe te geven. Geen idee of dat voor jouw ex ook zou kunnen gelden. 

BlueHeart schreef op 22-09-2021 om 14:15:

ze blijven dus een nacht langer? Waar doe je moeilijk over?

Als iemand mijn kinderen zonder afspraak een dag langer van me weg houdt zo ik daar ook 'moeilijk' over doen. Het gaat niet om een geleende trui ofzo. 

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 14:22 Topicstarter

Ik heb geen idee wie hij bedoelt, jeugdzorg is in beeld geweest, maar weer vertrokken.
Eerder kwam hij meer naar Nederland, maar de rechter heeft dit teruggedraaid omdat het teveel onrust gaf voor de kinderen. 
Ik ben het ook niet eens met alles wat de rechter zegt, maar geloof niet dat de rechter er blij van wordt als we toch maar elkaar blijven opzoeken en onrust stoken. 

Oh en ik haal ze altijd op, maar hij verblijft in een camper, dus als hij niet gevonden wil worden heb ik geen idee waar ze zijn.

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 14:22:

Ik heb geen idee wie hij bedoelt, jeugdzorg is in beeld geweest, maar weer vertrokken.
Eerder kwam hij meer naar Nederland, maar de rechter heeft dit teruggedraaid omdat het teveel onrust gaf voor de kinderen.
Ik ben het ook niet eens met alles wat de rechter zegt, maar geloof niet dat de rechter er blij van wordt als we toch maar elkaar blijven opzoeken en onrust stoken.

Oh en ik haal ze altijd op, maar hij verblijft in een camper, dus als hij niet gevonden wil worden heb ik geen idee waar ze zijn.

Hmmm, hier zit dus een hele voorgeschiedenis achter. Met een rechter die strenger is dan jij en ferme grenzen heeft gesteld. Ik zou geloof ik toch even overleggen met de politie. Niet per se om ze te vragen in te grijpen maar om ergens vast te hebben liggen dat jij je aan het vonnis wil houden. 

De keerzijde is waarschijnlijk wel dat de politie een melding zal doen bij Veilig Thuis. Die zou je trouwens ook nog zelf kunnen bellen (schakel nummerherkenning uit) en advies kunnen vragen. Ik heb dat wel eens gedaan en kon wel wat met het advies. Zij maken ook een melding in het systeem van jouw vraag. Als dat anoniem is, moet je zelf de datum goed onthouden want dan kun je er later naar verwijzen. 

Ik zou idd even overleggen met politie, dan staat het iig geregistreerd. Als hij ze zondag idd niet brengt dan wederom bellen. Er is niet voor niets zo voorzichtig door de rechter omgegaan met de hoeveelheid bezoeken van vader met zicht op mogelijke ontvoering naar het buitenland. Ik neem aan dat jij de paspoorten in beheer hebt? 

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 14:14:

Hij heeft het eerder gedaan, toen was hij spoorloos met de kinderen weg op het moment van overdracht.
De politie heeft de kinderen toen als vermist gezet.
Tot ze de volgende ochtend gewoon op school verschenen.

Dit is wel erg onverantwoordelijk en respectloos van hem ja..

BlueHeart schreef op 22-09-2021 om 14:15:

ze blijven dus een nacht langer? Waar doe je moeilijk over?

Uh vind je die manier normaal? Terwijl je afspraken hebt en als je dan leest hoe hij het voorheen heeft gedaan...? 


Vader bepaald dat de kinderen een nacht langer blijven iedereen heeft zich daar aan aan te sluiten? En op die manier? Nadat hij al laat zien hoe hij het eerder deed? 

Hell no 

@ To: Al zou ik nu geen ruzie gaan maken terwijl de kids er zijn, al  geeft dit  je geen prettig gevoel, het belangrijkste is nu dat de kinderen het gewoon naar hun zin hebben en zo min mogelijk tot niks van de spanning merken tussen jullie 2 , dus maak hem ook niet pissed zolang de kids daar zijn. Heb je niemand kwa hulp om daarmee te helpen over oordelen wat je zou kunnen  doen op zulke momenten en wat je rechten zijn?  Nogmaals het belangrijkste vind ik nu dat de kids gwn oke zijn en het na hun zin hebben. De rest zou ik later voor jezelf even uitzoeken idd, want dit is ook geen manier van afspraken maken of goed communiceren.

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 14:22:


Oh en ik haal ze altijd op, maar hij verblijft in een camper, dus als hij niet gevonden wil worden heb ik geen idee waar ze zijn.

Wat vind ik dit naar, dit zou nooit maar dan ook nooit iemand bij me moeten doen die mn kind heeft, dan draai ik door echt waar.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 15:30

Ellori schreef op 22-09-2021 om 14:11:

Ik zou zeker melding hiervan maken bij de politie. Dit is ontvoering.

Dat is het niet. Hij heeft ook ouderlijk gezag neem ik aan.

Verder: ik zou in ieder geval gedetailleerd bij houden wat er wanneer gebeurt. Is er nog een advocaat/hulpverlener/instantie betrokken, dan ook bij hen melden. Niet om nu in te grijpen, maar om registraties te hebben als dat in de toekomst nodig blijkt. 

En, in het belang van je kinderen, doe er zo luchtig mogelijk over. Je ex probeert je blijkbaar op de kast te krijgen, hoe beter dat lukt, hoe meer je kinderen ervan meekrijgen. Dus gevoelens van heimwee wel erkennen, maar niet gaan uitleggen dat papa dit zo wilde. Houd het feitelijk en neutraal: papa brengt jullie maandag naar school, en ik haal jullie daar weer op.

Makkelijker gezegd dan gedaan (been there, done that), maar probeer voor ogen te houden dat je wil dat je kinderen zo min mogelijk merken/last hebben van het gedoe tussen papa en mama.

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 16:01 Topicstarter

Nu stennis maken bij hem is niet slim inderdaad, kan ik beter hier stoom afblazen 
Rustig houden, registreren, zorgen dat er een melding op schrift komt en dan later bij de rechter de klap uitdelen. 
Immers ik hou me aan de beschikking van de rechter en hij van geen kanten. Dit is niet het enige wat speelt.
Hulpverlening heeft zich teruggetrokken, die zien er geen heil in. Hulp voor de kinderen komt niet van de grond en de advocaat kan ik nog bellen, maar die heeft eigenlijk het advies al gegeven.
Afwachten, melding maken en bij de rechtbank een dwangsom eisen voor als hij zich niet aan de afspraken houdt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.