Relaties Relaties

Relaties

Gedoe met ex


Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 16:02 Topicstarter

Dank voor jullie reacties trouwens. Fijn om dit te kunnen delen en stoom af te blazen.
Top dat er genuanceerderde reacties zijn.

Coreopsis schreef op 22-09-2021 om 15:30:

[..]

Dat is het niet. Hij heeft ook ouderlijk gezag neem ik aan. 

Zelfs dan kun je spreken van ontvoering. Dat staat los van wel of geen gezag hebben. En feitelijk weet to niet waar haar kinderen verblijven omdat ze in een camper overal kunnen zijn.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 16:10

Ellori schreef op 22-09-2021 om 16:03:

[..]

Zelfs dan kun je spreken van ontvoering. Dat staat los van wel of geen gezag hebben. En feitelijk weet to niet waar haar kinderen verblijven omdat ze in een camper overal kunnen zijn.

Er is pas sprake van kinderontvoering als de vader ze meeneemt naar het buitenland. Ik denk niet dat TO geholpen is met ophitsende berichten en adviezen.

https://www.kinderrechten.nl/kinderrechten-vw/artikel-11-kinderontvoering/

https://diallawyers.org/nl/wanneer-is-sprake-van-kinderontvoering/

https://www.vbbradvocaten.nl/1166/familierecht/kinderen/kinderontvoering

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 16:13 Topicstarter

Geen zorgen hoor, dat is al lang voorbij gekomen en uitgezocht 

Het klinkt leuk, maar je kan er niet zoveel mee. 

Het is zelfs zo dat de politie om dit soort dingen niet staat te springen. Het was dat ik niet wist waar de kinderen waren en dat ze daarom melding maakten. Voor gedoe over omgangsregelingen komen ze niet eens in actie. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 16:16

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 16:13:

Geen zorgen hoor, dat is al lang voorbij gekomen en uitgezocht

Gelukkig. Gebruik dit forum vooral om je lekker af te reageren en even te sparren. Maar voordat je iets met de adviezen hier doet, check ook even met een deskundige - dat je daarmee niet je eigen glazen ingooit. (Wij zijn over het algemeen goedwillende forummers, maar niet per se op de hoogte van alle wet- en regelgeving.)

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 16:01:

Nu stennis maken bij hem is niet slim inderdaad, kan ik beter hier stoom afblazen
Rustig houden, registreren, zorgen dat er een melding op schrift komt en dan later bij de rechter de klap uitdelen.
Immers ik hou me aan de beschikking van de rechter en hij van geen kanten. Dit is niet het enige wat speelt.
Hulpverlening heeft zich teruggetrokken, die zien er geen heil in. Hulp voor de kinderen komt niet van de grond en de advocaat kan ik nog bellen, maar die heeft eigenlijk het advies al gegeven.
Afwachten, melding maken en bij de rechtbank een dwangsom eisen voor als hij zich niet aan de afspraken houdt.

Dit zou ik dus doen.

Alle incidenten opschrijven en rapporteren.

Ik heb een beetje het gevoel dat je ex een reactie wil uitlokken en er bijna op uit is dat je met de politie de kinderen komt ophalen en dat hij dan kan zeggen: kijk rare moeder, schopt een scene; waar de kinderen bij zijn. Indien het trukje bekend is, dan zou ik niets doen en pas actie ondernemen wanneer zij bijvoorbeeld niet op school verschijnen. 

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 18:59 Topicstarter

Tuurlijk  is hij uit op reactie. Wat dat betreft kan hij de boom in, maar als ik dit nu stilzwijgend goedkeur, dan kom ik er de komende jaren niet meer van af en gaat hij door naar de volgende actie. 
Hij zoekt grenzen en door telkens met hem mee te gaan, dan wonen de kinderen over een jaar bij hem in het buitenland.
Dus nee, ik zal geen olie op het vuur gooien,aar hij mag best weten dat die beschikking van de rechter ook voor hem geld. 
Het heeft lang geduurd hoor, voordat de rechter er een klap op gaf. Die eist nu echt wel dat we ons er dan aan houden ook.

BlueHeart schreef op 22-09-2021 om 14:15:

ze blijven dus een nacht langer? Waar doe je moeilijk over?

Typische reactie  Ze doet enkel moeilijk over niet nagekomen afspraken over een paar kinderen, begrijp dat ook niet hoor. *sarcasmemodus uit…….

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 19:05

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 18:59:

Tuurlijk is hij uit op reactie. Wat dat betreft kan hij de boom in, maar als ik dit nu stilzwijgend goedkeur, dan kom ik er de komende jaren niet meer van af en gaat hij door naar de volgende actie.
Hij zoekt grenzen en door telkens met hem mee te gaan, dan wonen de kinderen over een jaar bij hem in het buitenland.
Dus nee, ik zal geen olie op het vuur gooien,aar hij mag best weten dat die beschikking van de rechter ook voor hem geld.
Het heeft lang geduurd hoor, voordat de rechter er een klap op gaf. Die eist nu echt wel dat we ons er dan aan houden ook.

Je kan in ieder geval terug sturen of bellen dat je niet akkoord gaat en hem wijst op de huidige afspraken. 

Desire schreef op 22-09-2021 om 18:59:

[..]

Typische reactie Ze doet enkel moeilijk over niet nagekomen afspraken over een paar kinderen, begrijp dat ook niet hoor. *sarcasmemodus uit…….

Precies dat! Het is allemaal via de rechter gegaan omdat ze er samen niet uitkomen. De hamer is geslagen en daar moeten zij zich SAMEN aan houden. Afspraak is afspraak. 

Ik zal aangeven dat je het niet accepteerd en dat je morgen op de afgesproken tijd en plaats daar bent, zo niet dan word er een melding en notitie gemaakt. Helaas kan dit vaker voorkomen voordat een rechter er weer naar kijkt. Dus echt zinvol is het niet op korte termijn. 

Laat je vooral niet op de kast jagen want dat is precies wat hij denk ik wilt doen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-09-2021 om 19:10

Keetie schreef op 22-09-2021 om 19:05:

[..]

Je kan in ieder geval terug sturen of bellen dat je niet akkoord gaat en hem wijst op de huidige afspraken.

Dat is misschien wel een goed idee. Formeel bericht (mail) sturen, niet bellen. Dan kun je dat ook bij het dossier voegen. 

Evaluna

Evaluna

22-09-2021 om 19:13 Topicstarter


Laat je vooral niet op de kast jagen want dat is precies wat hij denk ik wilt doen.

Ik weet het, maar ik voel me er zo rot en labiel onder. Er is al zoveel gepasseerd en hoe wel ik rekening mee hield, zit het me zo dwars dat die kinderen weer de dupe zijn en ik de rechtbank de enige optie is.

Ook verdrietig omdat kind hier last van heeft in combinatie met gevoeligheid en wat hulp van buitenaf dus heel bruikbaar zou zijn. Dit houdt hij al jaren tegen en ook daarop vandaag weer de reactie dat er bij hem niets aan de hand is dus dat het aan mij ligt. 🥺

Evaluna schreef op 22-09-2021 om 18:59:

Tuurlijk is hij uit op reactie. Wat dat betreft kan hij de boom in, maar als ik dit nu stilzwijgend goedkeur, dan kom ik er de komende jaren niet meer van af en gaat hij door naar de volgende actie.
Hij zoekt grenzen en door telkens met hem mee te gaan, dan wonen de kinderen over een jaar bij hem in het buitenland.
Dus nee, ik zal geen olie op het vuur gooien,aar hij mag best weten dat die beschikking van de rechter ook voor hem geld.
Het heeft lang geduurd hoor, voordat de rechter er een klap op gaf. Die eist nu echt wel dat we ons er dan aan houden ook.

Moet je ook zeker doen. Melding maken, dossier opbouwen en dan weer terug naar de rechter. Dat je er op dit moment geen ruzie over gaat maken om hem zijn zin niet te geven wil inderdaad niet zeggen dat je dan maar niets moet doen. Dit lijkt me een hele goede stap


OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 19:18

Coreopsis schreef op 22-09-2021 om 19:10:

[..]

Dat is misschien wel een goed idee. Formeel bericht (mail) sturen, niet bellen. Dan kun je dat ook bij het dossier voegen.

Ja zo dacht ik ook. Gewoon als bewijs in ieder geval. Luister ik ga niet akkoord dat de kinderen een dag langer blijven. We hebben vast staan wat de afspraken hierover zijn. Ik zie ze graag dan en dan terug. Zoiets? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.