Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Zie ik eruit als ‘die kan ik hebben’?

haarklover schreef op 06-12-2024 om 13:46:

[..]

Als mensen die snel klaar zijn het eerst gaan, staan we gemiddeld korter te wachten.
Dus zo aso is het niet.

(Maar het is natuurlijk wel aso om 5 keer in de week boodschappen te doen als je het ook in 1 keer kunt halen. Dan laat je 5 keer mensen wachten bij het afrekenen!)

En bij ons is altijd een zelfbedieningskassa vrij.
Helaas is maar 1 zelfbedieningskassa die contant geld accepteert.

Ik weet niet waar je die logica vandaan haalt. De kassamedewerker heeft nog net zoveel tijd nodig voor n klanten. Dat ze in een andere volgroeide komen maakt niet uit.  

Miepjecody schreef op 06-12-2024 om 17:21:

[..]

Waarom is 15 km nou weer langzaam? Soms kan ik ook harder, maar wil ik gewoon rustig fietsen, of het stuk weg leent zich er niet voor. Of ik ben moe van mijn baan in de zorg. Of ik ben gewoon aan het genieten van mijn ritje.

Je had even de hele rij smileys gemist? 

Ik kan mij niet voorstellen dat Auwereel echt 15 km per uur fietst.  Uit wat ik van haar heb gelezen fietst zij ook veel en grote stukken. 

Fietsers onderschatten hun snelheid vaak.  Die zeggen ik ga maar 15 en in de praktijk blijkt dat toch royaal 18 soms wel 22 per uur te zijn. 

Mijn cursisten van wel vaak maar 15 maar dat moet harder, want met 15 fiets je te instabiel dan slinger je makkelijker en valt bijna om. 

Auwereel kan dat wel hebben hoor.  Wij praten vaker over het fietsen

Iemand met 1 artikel voor laten gaan is niet aso.

Oude mensen zijn wat mij betreft erger dan jongere werkende mensen die volop in het leven staan en 100 ballen in de lucht moeten houden. 

Wanneer iemand voorkruipt vraag ik netjes of de persoon denkt dat ik daar op de bus sta te wachten.

Antwoord op de vraag:

Wanneer iemand mij onheus bejegend accepteer ik dat niet, afhankelijk van de indruk die ik van de persoon heb. Geen zin in een knokpartij.

haarklover schreef op 06-12-2024 om 13:46:

[..]

Als mensen die snel klaar zijn het eerst gaan, staan we gemiddeld korter te wachten.
Dus zo aso is het niet.

(Maar het is natuurlijk wel aso om 5 keer in de week boodschappen te doen als je het ook in 1 keer kunt halen. Dan laat je 5 keer mensen wachten bij het afrekenen!)

En bij ons is altijd een zelfbedieningskassa vrij.
Helaas is maar 1 zelfbedieningskassa die contant geld accepteert.

Dit is een grapje toch, dat 5 keer per week boodschappen doen aso is?

Miepjecody schreef op 06-12-2024 om 18:16:

[..]

Dit is een grapje toch, dat 5 keer per week boodschappen doen aso is?

hihi, vast wel. Die persoon met één broodje zal vast ook geen week met zn broodje doen immers. 

Zo kreeg ik eens 'voorrang' bij van die hekjes waar je moet afstappen met de fiets, ik kreeg een nare snauw van graag gedaan hoor. Ik ben dan soms te verbaasd om een antwoord terug te geven. Maar je zal maar iemand een onredelijke snauw geven en dat je bijvoorbeeld de week daarop tegenover diegene zit tijdens een sollicitatiegesprek. Ik pas wel op tegen wie ik een grote bek heb.

Bakblik schreef op 06-12-2024 om 18:02:

[..]

Je had even de hele rij smileys gemist?

Ik kan mij niet voorstellen dat Auwereel echt 15 km per uur fietst. Uit wat ik van haar heb gelezen fietst zij ook veel en grote stukken.

Fietsers onderschatten hun snelheid vaak. Die zeggen ik ga maar 15 en in de praktijk blijkt dat toch royaal 18 soms wel 22 per uur te zijn.

Mijn cursisten van wel vaak maar 15 maar dat moet harder, want met 15 fiets je te instabiel dan slinger je makkelijker en valt bijna om.

Auwereel kan dat wel hebben hoor. Wij praten vaker over het fietsen

Ik fiets best langzaam voor een veelfietser, zeker als ik tegenwind heb. Meestal hoef ik ook niet snel en ik moet zeggen dat ik de laatste jaren wandelen en bijbehorend tempo steeds meer ben gaan waarderen.

Volgens mij is het punt waarop de stabiliteit goed is meer dan 12 km/u (ipv 15) dat ga ik eens opzoeken.

DeOnbekende schreef op 06-12-2024 om 13:58:

[..]

Dat schreef je er niet bij. Als ik in de rij sta en jij bepaalt dat iemand die achter mij staat voor mag, dan is dat gewoon aso.

Meestal laat ik alleen iemand voor met weinig boodschappen die direct achter mij staat ik speur echt niet de gehele rij af. Maar een pechvogel met één boodschapje in de rij naast mij laat ik gewoon voor een beetje vriendelijk zijn voor elkaar maakt het leven een stuk leuker. Als degene na mij hoge nood heeft of een kind moet ophalen mag die ook voor ik ben niet zo gestrest. Ik werk niet meer en heb alle tijd voor mijzelf. 

Ik begrijp dan weer niet waarom je iemand met één boodschapje niet voor laat als je zelf een volle kar hebt.

Ik heb laatst een ontzettend gestresste 70+ er voor laten gaan in het tuincentrum nota bene. Daar shop je doorgaans toch niet uit ‘noodzaak’ (hij had een schoffel) maar goed, hij had haast want hij kon zijn dementerende vrouw eigenlijk niet alleen thuis laten. Toen dacht ik wel even, “die heeft misschien überhaupt geen idee hoe die hulp moet inschakelen”  en vervolgens heb ik hem aangeraden via de huisarts de wijkcoach in te schakelen. 
Kortom, je weet maar nooit in wat voor situatie iemand verkeert. 
En verder heb ik een bepaald soort uitstraling, weet ik van mezelf. Meest gehoorde commentaar daarop is “oh daar komt de koningin binnen”. Ik doe altijd extra mijn best om een beetje aardig en toegankelijk over te komen. Want van nature straal ik dat niet uit, nee. 

Tuinfluiter schreef op 06-12-2024 om 21:31:

[..]

Meestal laat ik alleen iemand voor met weinig boodschappen die direct achter mij staat ik speur echt niet de gehele rij af. Maar een pechvogel met één boodschapje in de rij naast mij laat ik gewoon voor een beetje vriendelijk zijn voor elkaar maakt het leven een stuk leuker. Als degene na mij hoge nood heeft of een kind moet ophalen mag die ook voor ik ben niet zo gestrest. Ik werk niet meer en heb alle tijd voor mijzelf.

Ik begrijp dan weer niet waarom je iemand met één boodschapje niet voor laat als je zelf een volle kar hebt.

Dat is hoe een wachtrij werkt lijkt mij, je sluit aan en wacht op je beurt.  Dus sta je met 1 ding achter iemand met een volle kar moet je gewoon op je beurt wachten. Staat er achter de persoon met 1 ding niemand en je laat die persoon voor gaan ligt het anders. Maar als er een rij mensen achter jou staat en je laat iemand met 1 ding uit een andere rij voor gaan snap ik best dat je vuile blikken kreeg. 

Tuinfluiter schreef op 06-12-2024 om 21:31:

[..]

Dat doe ik wel, dat voorlaten, maar niet als er achter mij ook nog mensen staan - tenzij die die persoon voorlaten en diegene op die manier dus achter mij komt te staan. Heel gek gedrag om in een lange rij iemand naar voren te halen, zo langs allemaal andere mensen heen voor wie je dan ook meteen beslist. 

Nick90 schreef op 07-12-2024 om 08:58:

[..]

Dat is hoe een wachtrij werkt lijkt mij, je sluit aan en wacht op je beurt. Dus sta je met 1 ding achter iemand met een volle kar moet je gewoon op je beurt wachten. Staat er achter de persoon met 1 ding niemand en je laat die persoon voor gaan ligt het anders. Maar als er een rij mensen achter jou staat en je laat iemand met 1 ding uit een andere rij voor gaan snap ik best dat je vuile blikken kreeg.

Maar in de tijd dat je de boodschappen op de band hebt gelegd, da heeft diegene met 1 boodschap al afgetekend....dus is het toch geen probleem wat tijd betreft..

Nee, ik herken dit niet. Maar ik woon zelf in een dorp en als ik op straat loop dan is het met mijn twee honden. Enige wat ik laatst had toen ik met mijn hond aan het fietsen was, was “Ach arm beest”. Mijn hond vind dat fietsen helemaal geweldig en trekt mij het liefst de hele tijd vooruit, ik heb dat gewoon genegeerd en ben doorgefietst. Ze kennen mij en mijn hond niet, dus waarom druk maken?

BritgetJones007 schreef op 08-12-2024 om 11:08:

[..]

Maar in de tijd dat je de boodschappen op de band hebt gelegd, da heeft diegene met 1 boodschap al afgetekend....dus is het toch geen probleem wat tijd betreft..

Maar de cassiere begint al met scannen als nog niet alle boodschappen op de band liggen. Feit is dat er niet minder boodschappen gescanned hoeven te worden en niet minder kassa transacties zijn als degene met minder boodschappen voor gaat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.