Psyche en mentaal
MMcGonagall
06-12-2024 om 12:24
Zie ik eruit als ‘die kan ik hebben’?
Een beetje met een knipoog, dit topic, maar soms heb ik van die dagen dat ik kennelijk uitstraal dat ik iemand ben waar mensen eens even lekker tegen kunnen z**ken. Gisteren werd ik door een bewoner van de straat verderop aangesproken omdat ik daar parkeerde. ‘Deze parkeerplekken horen bij deze huizen.’. Nu is dat gewoon openbare weg, in de hele buurt is een tekort aan parkeerplekken en ik zou ook liever voor mijn eigen huis staan, dus ik draaide beleefd mijn weerwoord af en ging naar huis. Vandaag liep ik achter een meneer met wandelstok. Ik kon er precies langs maar toen ik dat wilde doen, stapte hij opzij. Hij zei sorry, ik zei ‘geen probleem’, maar toen vitte zijn vrouw (kaliber 70+ met pit) tegen mij ‘je kunt ook je mond gebruiken he.’ Dus ik zeg ‘hoe bedoelt u?’, ‘nou, vragen of je er langs kan.’ Zucht… ik ben dus wederom beleefd gebleven maar vraag me wel af waarom mensen denken dat ze tegen mij ongestraft kunnen bitchen.
Wie herkent dat, of heb je juist zo’n uitstraling waarvan mensen denken ‘oei, met die moet ik oppassen’?
Rockstar
06-12-2024 om 14:04
Ik snap sowieso niet waarom je van de kassa gebruik zou maken als je ook zelf kan afrekenen, al helemaaaaaal niet als je haast heb.
Maar ik ben dus ook zo iemand bij wie aso’s het maar kunnen maken of zo. Terwijl ik echt niet lief uit mijn ogen kijk (maar ook niet scherp, dat zal het probleem zijn.😆 Ik ik heb een resting sufkutface).
Nick90
06-12-2024 om 14:05
DeOnbekende schreef op 06-12-2024 om 13:58:
[..]
Dat schreef je er niet bij. Als ik in de rij sta en jij bepaalt dat iemand die achter mij staat voor mag, dan is dat gewoon aso.
Ik vind dat dus ook aso, je beslist dan voor iedereen in die rij dat er wel even iemand voor mag.
Bakblik
06-12-2024 om 14:08
haarklover schreef op 06-12-2024 om 13:43:
[..]
Even een zijspoor:
Het lijkt mij dat cursisten kunnen schrikken als iemand krap passeert.
Nederlanders gaan ervan uit dat iedereen goed kan fietsen, en dus ook z'n stuur goed vasthoudt, ook als een auto op 30 cm passeert.
(misschien overdrijf ik, maar ik vind dat Nederlandse chauffeurs echt weinig ruimte laten).Merk jij zulke dingen ook?
Het zijn hier binnen de gemeente vooral de fietsers die krap passeren. Als ik met een cursist fiets dan rijd ik altijd "breed". Mijn voorwiel aan de wegkant ruim naast het achterwiel van de cursist om hem/haar veilig te houden. Auto's en vrachtwagens gaat altijd goed, 70 plus met electrische fiets belt en schreeuwt al voordat ik recht achter mijn cursist kan gaan fietsen dat ik ruimte moet maken en asociaal bezig ben.
Ieder jaar maken we 4 keer een ingezonden stuk in de lokale krantjes om mensen erop te wijzen wanneer we rijden en we vragen om begrip. Soms heeft dat ook leuke effecten, en chauffeur van een lokale transportondernemer die een extra rondje doet op de rotonde om "te laten zien dat vrachtwagens niet eng zijn."
Moederkareltje
06-12-2024 om 14:18
Rockstar schreef op 06-12-2024 om 14:04:
Ik snap sowieso niet waarom je van de kassa gebruik zou maken als je ook zelf kan afrekenen, al helemaaaaaal niet als je haast heb.
Maar ik ben dus ook zo iemand bij wie aso’s het maar kunnen maken of zo. Terwijl ik echt niet lief uit mijn ogen kijk (maar ook niet scherp, dat zal het probleem zijn.😆 Ik ik heb een resting sufkutface).
Meestal zijn het ook mensen die contant willen betalen met 1 biertje of broodje die haast hebben of zin in bier. Ik laat ze ook altijd voor. Ik ga hun pauze niet afpakken of ze laten wachten op mijn slome inpakken en betalen.
MMcGonagall
06-12-2024 om 14:22
Rockstar schreef op 06-12-2024 om 14:04:
Mijn uitstraling is ook mijn kracht. Laatst moest ik voor mijn werk een stevig gesprek voeren, samen met collega’s van een andere vestiging die eerder een pitbullachtige poging hadden gedaan bij deze ‘tegenpartij’. Na het gesprek waren de collega’s wat aan het mopperen over mijn softe aanpak, maar ze kwamen eerlijk twee dagen later melden dat de tegenpartij aan al hun wensen tegemoet was gekomen. Kennelijk werkt zo’n softe aanpak (ook op een vriendelijke manier kun je grenzen stellen) toch best wel.
Overigens kan ik ook best mijn innerlijke tokkie vrijlaten, maar dat vind ik niet handig bij mensen die bij me in de buurt wonen en in wiens straat ik parkeer. Dan is de kans groot dat mijn spiegels eraf liggen of erger.
joky
06-12-2024 om 14:32
Ligt n beetje aan mijn dag.als iemand verveend doe ik vervelend terug .
Ik ben bij de kassa niet al te snel ik verontschuldig mij dan naar de mensen die daar op moeten wachten .krijg ik altijd als antwoord .geeft niet hoor mevrouw ik heb tijd genoeg .
Wieder
06-12-2024 om 15:52
Welbeschouwd hebben oude mensen ook niet meer zoveel tijd hè 😇. Met dat in gedachten denk ik altijd, ga vooral voor, gebruik de tijd die je nog hebt nuttig 😉.
Ik heb niet zo vaak zulke situaties, ik kan wel een uitermate chagrijnige uitstraling hebben als ik in gedachten verzonken ben. Dat doet mijn gezicht geheel zelfstandig. Ik heb ook mijn werkgezicht, vriendelijk, open en toegankelijk, maar da's alleen als ik ervoor betaald krijg 🙃. Als ik op mijn werk chagrijnige mensen tegenover me heb, dan kill ik ze met kindness, dat is een heimelijk genoegen van me. Zó aardig zijn dat je wel een hele botte lul (m/v) moet zijn om lelijk te blijven doen, en dat durven toch ook niet veel mensen!
Libertine
06-12-2024 om 16:08
DeOnbekende schreef op 06-12-2024 om 13:58:
[..]
Dat schreef je er niet bij. Als ik in de rij sta en jij bepaalt dat iemand die achter mij staat voor mag, dan is dat gewoon aso.
Das niet aso. In tegendeel. Das juist een voorbeeld. Beetje aardig doen tegen elkaar enzo. Elkaar wat gunnen. Als dat al als aso wordt gezien zijn we ver van huis hoor.
Wieder
06-12-2024 om 16:29
Nick90 schreef op 06-12-2024 om 14:05:
[..]
Ik vind dat dus ook aso, je beslist dan voor iedereen in die rij dat er wel even iemand voor mag.
Jemig, kan jou dat echt wat schelen? Dikke tip, ga naar de zelfscan, daar wordt nooit iemand voorgelaten.
MMcGonagall
06-12-2024 om 16:38
Nou dat soort types dus. Die je iets verwijten terwijl je heel normale en zelfs voorkomende dingen doet. Mocht iemand er daadwerkelijk met zo’n gestrekt been in gaan, dan leren ze mij op een heel andere manier kennen. Je moet daar alleen voorzichtig mee zijn. Bij een doorgesnoven engerd doe ik wel een stapje opzij.
Miepjecody
06-12-2024 om 17:19
ik ben echt perplex, dat iemand met 1 broodje voorlaten, als aso wordt bestempeld. Echt in wat voor wereld leven we.
Miepjecody
06-12-2024 om 17:21
Bakblik schreef op 06-12-2024 om 13:23:
[..]
😜😜😜
Maar 15 km is ook wel héééél langzaam!
😜😜😜
Als 50 plus vrouw die veel fietst haal ik met gemak de 20-22 en kan ik goed mee met de e-bikes. Dat neemt niet weg dat ik het ongeduld wel herken van de uren die ik met cursisten fiets. Dan zit ik inderdaad aan die 14-14 per uur en is het commentaar niet van de lucht. Iedereen heeft begrip voor de vader met kleuter die niet tegen de brug opkomen maar voor mij met een cursist is geen begrip.
Waarom is 15 km nou weer langzaam? Soms kan ik ook harder, maar wil ik gewoon rustig fietsen, of het stuk weg leent zich er niet voor. Of ik ben moe van mijn baan in de zorg. Of ik ben gewoon aan het genieten van mijn ritje.
BritgetJones007
06-12-2024 om 17:33
Nick90 schreef op 06-12-2024 om 13:33:
[..]
Dat is dan ook wel aso als er achter je nog meer mensen staan.
Oh, dat doe ik zo vaak iemand voor laten gaan met 1 ding. Dat is toch niet aso, maar juist zo sociaal. Tegen die tijd dat ik mijn boodschappen op de band heb is de ander al klaar met een boodschap...geen probleem lijkt mij
Miepjecody
06-12-2024 om 17:35
maar als antwoord op de to : mensen zijn tegenwoordig schijtvervelend
Dolfje
06-12-2024 om 17:56
Miepjecody schreef op 06-12-2024 om 17:35:
maar als antwoord op de to : mensen zijn tegenwoordig schijtvervelend
Ontzettend veel wel in elk geval!