Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Burnout

Ik ben vast niet de enige die een burnout heeft (gehad) en zo af en toe even wil klagen over hoe vervelend dat is etc. Maar ik denk dat het ook kan helpen om zo af en toe wat tips en tricks uit te wisselen.

Ellori

Ellori

29-08-2021 om 11:34 Topicstarter

Julali schreef op 29-08-2021 om 11:08:

Quote verwijderd

Ik vind echt dat je heel vervelend bent en je leest niet eens. Wil je als je niks bij te dragen hebt lekker weg blijven?

bedankt mods!

Ellori

Ellori

29-08-2021 om 12:30 Topicstarter

Eindelijk een week gehad tot nu toe waar in het eigenlijk allemaal wel oké gaat. Ja, ik ben moe maar ik pak m'n rust wanneer ik maar kan. Tot nu toe elke dag wezen wandelen, soms iets langer, soms wat korter. Hopelijk blijft het later vandaag droog om nog een stukje te lopen.

Ook de vakantie komt steeds dichter bij waar ik enorm veel zin in heb en lekker voorpret al van heb. Dat helpt wellicht ook in mijn energie maar ook in het verbruik daar van.

Er stond een film op de agenda vanmiddag maar doen we toch maar niet. Ik wil ook nog het een en ander in huis gedaan hebben en heb nog een enorme berg was die opgevouwen moet worden waarna er al een deel een koffer in kan.

Wat fijn dat die weken er ook nog zijn hè. Dat geeft je toch weer een mentale boost en hoop. Tenminste zo ervaar ik het.
Heerlijk dat de vakantie eraan komt. Hopelijk kan je er van genieten.  
Vandaag ook weer een stukje gewandeld. Bijna 5 kilometer. Ben benieuwd of ik vannacht eindelijk weer een keer echt goed slaap. Want jeetje, die nachtrust is me wat. Of ik slaap helemaal niet. Of ik word tig keer wakker.
Vanaf morgen gaan de kinderen weer naar school. Ik zie wel op tegen het jagen en haasten in de ochtend en ik ga ze ook echt weer missen. Maar ik krijg ook weer meer tijd voor mezelf terug waarin ik kan rusten. Daar kijk ik dan wel weer naar uit. 

blijkbaar heb ik iets gemist 🧐 maar dat zal wel een reden hebben..

Elle, fijne vakantie gewenst 
Vivalavia, succes met de ochtenden die komen gaan! Misschien is deze structuur ook wel weer helpend. Als iedereen weer doet wat die moet doen 🙂

MEFunny schreef op 29-08-2021 om 22:06:

blijkbaar heb ik iets gemist 🧐 maar dat zal wel een reden hebben..

Elle, fijne vakantie gewenst
Vivalavia, succes met de ochtenden die komen gaan! Misschien is deze structuur ook wel weer helpend. Als iedereen weer doet wat die moet doen

Dank je! We gaan er weer voor. Beetje structuur is inderdaad wel fijn. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 00:12

VivaLaVida schreef op 29-08-2021 om 20:33:

Wat fijn dat die weken er ook nog zijn hè. Dat geeft je toch weer een mentale boost en hoop. Tenminste zo ervaar ik het.
Heerlijk dat de vakantie eraan komt. Hopelijk kan je er van genieten.
Vandaag ook weer een stukje gewandeld. Bijna 5 kilometer. Ben benieuwd of ik vannacht eindelijk weer een keer echt goed slaap. Want jeetje, die nachtrust is me wat. Of ik slaap helemaal niet. Of ik word tig keer wakker.
Vanaf morgen gaan de kinderen weer naar school. Ik zie wel op tegen het jagen en haasten in de ochtend en ik ga ze ook echt weer missen. Maar ik krijg ook weer meer tijd voor mezelf terug waarin ik kan rusten. Daar kijk ik dan wel weer naar uit.

Mijn moeder zei over vroeger toen mijn broers en zussen klein waren en vakantie hadden: 'Heel fijn dat ze lekker thuis zijn. Maar nog veel fijner dat ze weer naar school kunnen!'

Hen74 schreef op 30-08-2021 om 00:12:

[..]

Mijn moeder zei over vroeger toen mijn broers en zussen klein waren en vakantie hadden: 'Heel fijn dat ze lekker thuis zijn. Maar nog veel fijner dat ze weer naar school kunnen!'

Hahaha, die hoorde ik ook altijd. En moet bekennen: het is soms ook wel druk in huis. Qua energieniveau en opladen/herstellen gaat het beter met mij wanneer ze op school zitten. 

ik had gister een hele slechte dag. Gister eindelijk uitgetekend wie de ek poule had gewonnen en de weddenschap was dat de verliezer zou koken in de cuisine van de ek winnaar (Italiaans). Heb 1,5 uur door recpeten zitten zoeken. Kon geen beslissing nemen. Daar zo gestresst van dat ik op bed moest liggen, ben 10 minuten kwijt.

Ben nu op, ben ziekgemeld. 

Donkey schreef op 30-08-2021 om 08:02:

[..]

Hahaha, die hoorde ik ook altijd. En moet bekennen: het is soms ook wel druk in huis. Qua energieniveau en opladen/herstellen gaat het beter met mij wanneer ze op school zitten.

Dan ia het fijn dat de school weer begonnen is. Maar ik vind de tijd tussen opvang en slapen ook vrij stressvol. Dr moet zoveel.

Ellori schreef op 29-08-2021 om 12:30:

Eindelijk een week gehad tot nu toe waar in het eigenlijk allemaal wel oké gaat. Ja, ik ben moe maar ik pak m'n rust wanneer ik maar kan. Tot nu toe elke dag wezen wandelen, soms iets langer, soms wat korter. Hopelijk blijft het later vandaag droog om nog een stukje te lopen.

Ook de vakantie komt steeds dichter bij waar ik enorm veel zin in heb en lekker voorpret al van heb. Dat helpt wellicht ook in mijn energie maar ook in het verbruik daar van.

Er stond een film op de agenda vanmiddag maar doen we toch maar niet. Ik wil ook nog het een en ander in huis gedaan hebben en heb nog een enorme berg was die opgevouwen moet worden waarna er al een deel een koffer in kan.

Fijne vakantie

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

30-08-2021 om 10:11

Malloczero schreef op 30-08-2021 om 10:06:

[..]

Dan ia het fijn dat de school weer begonnen is. Maar ik vind de tijd tussen opvang en slapen ook vrij stressvol. Dr moet zoveel.

We zouden het woord moeten eens wat vaker moeten vervangen door "willen". Wat willen we nu écht? Moeten is zo'n rotwoord... tenminste, ik heb er echt een hekel aan gekregen. 

Je moet werken,  je moet presteren(van wie eigenlijk?) Etc etc.

Hen74 schreef op 30-08-2021 om 00:12:

[..]

Ja hoor is zo. Morgen is alles weer normaal. Maar die eerste dag na de vakantie… ze worden zo snel groot. 
Lig nu, na een nacht niet kunnen slapen, even in bed. Dat had anders niet gekund. 

Ellori

Ellori

30-08-2021 om 10:37 Topicstarter

Ik ben zelf best wel blij dat ik elke ochtend gewoon rustig op kan staan zonder gejengel en gehaast. Waar ik vroeger een ochtendmens was, kom ik er nu zo laat mogelijk uit in de hoop uitgerust te zijn. Dat is uiteraard een wassen neus, dat uitgerust opstaan, dus ik sta uiterlijk om 10 uur op maar vaak wel wat eerder. Denk dat ik over het algemeen wel tussen 8:30 en 9:30 uit bed kom.

Ik voel me vandaag en energiek en moe tegelijk. Dit vind ik de moeilijkste dagen. Want ik wil heel veel maar zit daardoor heel erg snel tegen mijn grens aan van wat ik op een dag kan. Wellicht had ik gisteren niet alle was moeten opvouwen, slaapkamer opruimen en stofzuigen en koffer gedeeltelijk inpakken... Niet handig achteraf gezien maar ik was zo lekker bezig en dan is het moeilijk om te stoppen vind ik soms.

Ellori

Ellori

30-08-2021 om 10:43 Topicstarter

Malloczero schreef op 30-08-2021 om 10:03:

ik had gister een hele slechte dag. Gister eindelijk uitgetekend wie de ek poule had gewonnen en de weddenschap was dat de verliezer zou koken in de cuisine van de ek winnaar (Italiaans). Heb 1,5 uur door recpeten zitten zoeken. Kon geen beslissing nemen. Daar zo gestresst van dat ik op bed moest liggen, ben 10 minuten kwijt.

Ben nu op, ben ziekgemeld.

Wat enorm vervelend en energie slurpend zeg. Goed dat je je ziek gemeld hebt. Ga ook zeker niet eerder aan het werk dan een arts/therapeut adviseert en luister goed naar je lichaam wat je kan op dit moment en dat is zeer waarschijnlijk niks voorlopig. Pak de rust die je nodig hebt maar probeer wel structuur te houden waar mogelijk.

Heb je al een gesprek met de bedrijfsarts in de planning staan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.