Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

15-07-2021 om 20:59

Marsmellowwww schreef op 15-07-2021 om 20:58:

[..]

Je bedoelt dat de forummers die van het Viva forum komen, zeikerds zijn?

't Is dat het Viva forum wordt opgeheven dat we hier zijn he? 't Heet vast niet voor niets Viafora.

Ik kom zelf ook van Viva af.. Maar het valt wel op dat er maar een paar mensen wat te klagen hebben, integenstelling tot de vele tevreden gebruikers hier. En ik vind dat ze hier de oud viva gebruikers heel erg tegemoed komen.

Yolo schreef op 15-07-2021 om 20:59:

[..]

Ik kom zelf ook van Viva af.. Maar het valt wel op dat er maar een paar mensen wat te klagen hebben, integenstelling tot de vele tevreden gebruikers hier. En ik vind dat ze hier de oud viva gebruikers heel erg tegemoed komen.

Pcies. 

Yolo schreef op 15-07-2021 om 20:59:

[..]

Ik kom zelf ook van Viva af.. Maar het valt wel op dat er maar een paar mensen wat te klagen hebben, integenstelling tot de vele tevreden gebruikers hier. En ik vind dat ze hier de oud viva gebruikers heel erg tegemoed komen.

Ik ben tot nu toe ook een tevreden gebruiker maar kom op zeg, zo wil toch geen volwassene  worden toegesproken? 

Yolo schreef op 15-07-2021 om 20:59:

[..]

Ik kom zelf ook van Viva af.. Maar het valt wel op dat er maar een paar mensen wat te klagen hebben, integenstelling tot de vele tevreden gebruikers hier. En ik vind dat ze hier de oud viva gebruikers heel erg tegemoed komen.

Het is zeer zeker een mooi en fijn werkend forum. Dat ze de oud Viva gebruikers tegemoed komen zal ook een heel stuk eigen belang zijn. 

En echt, ik vind dat de toon van de moderator wel iets anders had gekund. " Tot hier en niet verder" en " er mag niet verder over gepraat worden" zijn teksten die je niet schrijft aan volwassenen. Is het niet: Le ton fait la musique?

febag schreef op 15-07-2021 om 21:03:

[..]

Ik ben tot nu toe ook een tevreden gebruiker maar kom op zeg, zo wil toch geen volwassene worden toegesproken?

nou, als je de reacties nu ziet van een aantal, dan zijn het toch echt ook kleuters. Je kan het niet eens zijn, maar dan nog kun je gewoon blijven posten en niet allemaal weer topics daar over openen of nu op viva weer gaan klagen. Daar waren ze het ook niet eens met de mods, maar nu is het daar weer het walhalla

Ik heb het al eens eerder opgemerkt, maar ik vind de toonzetting in de berichten van de mods niet prettig, nogal top-down. Ik had gehoopt dat na die eerste uitglijder de toonzetting zou veranderen, maar "zelfs ik" verbaas me over de toon van de berichten in Napraat. Ik vind dat heel jammer want ik krijg er een Noord Koreaans gevoel bij. En dan heb ik het puur over de toon van de berichten. 

Friezinnetje schreef op 15-07-2021 om 21:05:

[..]

nou, als je de reacties nu ziet van een aantal, dan zijn het toch echt ook kleuters. Je kan het niet eens zijn, maar dan nog kun je gewoon blijven posten en niet allemaal weer topics daar over openen of nu op viva weer gaan klagen. Daar waren ze het ook niet eens met de mods, maar nu is het daar weer het walhalla

Het gras is altijd groener aan de overkant

febag schreef op 15-07-2021 om 21:03:

[..]

Ik ben tot nu toe ook een tevreden gebruiker maar kom op zeg, zo wil toch geen volwassene worden toegesproken?

En dat is precies wat de moderators zelf ook denken.

Die kant wordt blijkbaar niet gezien door velen.

AllyMcBeal schreef op 15-07-2021 om 20:52:

Jullie hebben er alles aan gedaan om de Vivaforummers naar hier te halen. Het hele forum aangepast zodat we ons thuis zouden voelen. Harstikke fijn allemaal maar nu gedragen we ons alof we thuis zijn en dan willen jullie ons veranderen. Dit is zo volkomen tegenstrijdig. Totaal kansloos dus als het zo blijft.

Mooi gezegd, McBeal.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

15-07-2021 om 21:07

Marsmellowwww schreef op 15-07-2021 om 21:05:

[..]

Het is zeer zeker een mooi en fijn werkend forum. Dat ze de oud Viva gebruikers tegemoed komen zal ook een heel stuk eigen belang zijn.

En echt, ik vind dat de toon van de moderator wel iets anders had gekund. " Tot hier en niet verder" en " er mag niet verder over gepraat worden" zijn teksten die je niet schrijft aan volwassenen. Is het niet: Le ton fait la musique?

Duidelijke grenzen zijn belangrijk voor sommige mensen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

15-07-2021 om 21:07

er.is.maar.1.Pino schreef op 15-07-2021 om 21:06:

Ik heb het al eens eerder opgemerkt, maar ik vind de toonzetting in de berichten van de mods niet prettig, nogal top-down. Ik had gehoopt dat na die eerste uitglijder de toonzetting zou veranderen, maar "zelfs ik" verbaas me over de toon van de berichten in Napraat. Ik vind dat heel jammer want ik krijg er een Noord Koreaans gevoel bij. En dan heb ik het puur over de toon van de berichten.

Pas op hoor, bij Viva leverde dat je een ban/waarschuwing op. Weet ik van een vriend.

AeonofWinter schreef op 15-07-2021 om 21:07:

[..]

Pas op hoor, bij Viva leverde dat je een ban/waarschuwing op. Weet ik van een vriend.

Meen je dat nou? Tjesis. 
Nou, dan heb ik een zeer korte forumcarrière.

Marsmellowwww schreef op 15-07-2021 om 20:44:

[..]

Dat denk ik ook. Maar dat doen ze wel op een heel verkeerde manier. De leeftijd van 4 jaar ben ik al een jaar of 60 gepasseerd.

Tja, het forum heet ouders. Wij hebben dat niet goed begrepen denk ik. 

Resetta schreef op 15-07-2021 om 21:07:

[..]

En dat is precies wat de moderators zelf ook denken.

Die kant wordt blijkbaar niet gezien door velen.

Dat is natuurlijk waar, er is geen enkele goede reden om moderators te behandelen als kleuters. Ik heb dat ook niet gezien eerlijk gezegd, maar de Napraat zat al dicht toen ik pas iets merkte. 

Aquarius27

Aquarius27

15-07-2021 om 21:27

AlexOudersnl schreef op 15-07-2021 om 20:07:

Dit is - zoals ik eerder heb aangegeven - niet de manier om feedback te geven.

De moderators én wij als forum beheerders hebben ingegrepen in de topic Napraat omdat de toon niet juist was. Kan je het mee eens zijn, of niet. Dat mag je hier aankaarten, en zoals eerder gezegd hoeven we daar niet tientallen berichten over te ontvangen. Dat draagt niet bij aan een zinvolle discussie.

In de topic waar ingegrepen wordt willen wij geen feedback en als er opmerkingen zoals 'Ja juf' en kleuterklas komen, dan is dat kritiek / feedback en heeft dat geen plaats in dat topic per onze huisregels.

De topic is (tijdelijk) gesloten en opgeschoond, als er berichten per ongeluk verwijderd zijn die wel prima waren - onze excuses daarvoor.

Jullie mening over deze moderatie interventie is nu duidelijk gemaakt, ik verwacht hier nu geen feedback meer op.

Wij kunnen / zullen later vanavond de napraat weer openstellen maar ik verwacht daar geen feedback op moderatie of kinderachtige referenties/grapjes daaraan. Later vanavond of morgen ochtend zal ik met een reactie m.b.t. deze interventie komen.


Ik vind het heel sterk dat jullie gelijk al de strijd aangaan. Op Viva heeft de meute met de grote bek te lang geregeerd. Il vind het fijn dat dat hier gewoon niet kan. Ik weet zeker dat heel veel mensen die nu zwijgen, stiekem blij zijn met deze manier van modereren. Op lange termijn houd je een prettiger forum over ( wat Viva al lang niet meer was) 
Hulde dus!! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.